Toon posts:

Wat iedere (to be)Tweaker moet weten!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het verontrust me, dat er hier veel vragen worden gestelt over overklokken, maar men heeft het dan niet over extra koelen(experts daar gelaten), dat is juist de spil waar het om draait, je kunt hem wel even iets sneller laten lopen, maar voor de lange duur is een goede koeling en airflow in de kast onontbeerlijk...

Let maar eens op de goede adviezen van de jongens die het kunnen weten, Femme(&crew),Herman,Newt en nog veel meer enthousiastelingen, ik merk ook dat ze soms niet eens meer antwoorden op die simpele vragen: hoe moet ik koelen?

Nogmaals, laat je goed voorlichten en neem deze zaak serieus, anders krijgen we straks hier alleen maar vragen van: crash, wat moet ik doen? of mijn compu start niet meer op...
succes ;)

Verwijderd

Zo Harry;
Simpel; " Goed gezegd!!!'
Laat het een les zijn (hoop ik!)

Greetinz

Newt

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Heel soms wil ik een complete newbie nog wel eens van de grond af aan een uitleg geven, maar aangezien ook mijn telefoontikken niet van blik zijn, skip ik die topics meestal.

Maar dank voor het gestelde vertrouwen. :)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:24

Floor-is

5.2

Helemaal mee eens!
/offtopic/
geen kabel?
/offtopic/
plezier

Bericht hierboven

Verwijderd

Mensen die beginnen met overklokken kunnen het beste eerst de artikels uit de beginperiode van Tweakers doorlezen.(oa over de CEAT) Hierin is veel nuttige info te vinden en het leest erg lekker weg. Gerichte vragen zijn goed te beantwoorden, maar algemene vragen zoals "hoe klok ik mijn Celeron 466 over" zijn iets minder praktisch. Ook serieuze topics worden door sommige mensen verziekt door dom geouwehoer. Zoals ik vandaag al eerder ergens meldde: Stop met dat irritante gelul als je niks te melden hebt of iets niet weet. Voor de rest denk ik dat er nog heel wat mensen hier rondlopen die genoeg kennis van zaken hebben en daarmee ook anderen helpen.
Een goeie vraag geeft meestal ook een goed antwoord, Frits

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ik had het niet beter dan Frits kunnen zeggen.

Nee, geen kabel in Gouda. :(

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

inderdaad..op t.net staat een zeer goeie overklok basic. Die moet iedereen ff lezen voordat ze hier vragen gaan lopen stellen.
Bij 'reviews>hardware en dan helemaal onderaan' (er staan nog meer goeie koeling artikelen inderdaad..)

• Jeromes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 19:56
Zo als iedereen ben ik het daar ook mee eens.
Toen ik m'n athlon ging overclocken had ik nog niet echt veel met coolers gewerkt. Iedere tweaker die logisch nadenkt kan wel verzinnen dat als je proc. overclockt hij warmer wordt waardoor er beter gekoeld moet worden. Inmiddels heb ik al hele luchtbuisen voor de luchtstroom gebouwd. Wat een tweaker allemaal wel niet zelf kan verzinnen.
Cooling rulez bij overclocken.

Jeroen
Pagina: 1