• silasje1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-04 10:52
Hoi tweakers!

Ik heb een vraagje. Wat zijn de mogelijkheden om mijn internet verbinding op zolder te verbeteren?
-Ik gebruik een Sweex LW313 adapter(1.is deze snel genoeg?)
-Beneden staat een WNR2000 Netgear router.
Ik heb rond 20 mbit verbinding en 5ms ping en 3 mbit upload.

2.Kan ik een router kopen en deze via lan kabel op mijn pc aansluiten en dan doorverbinden?
3.Kan ik een switch kopen en deze via mijn pc->lan kabel-> switch-> wireless connecten naar router.?

Verder is er 1 verdieping lager een bekabelde verbinding. Kan ik daar een switch of acces point op zetten zodat hij het signaal verbetert? (minimaal 2 1000 lan porten in, kabel van beneden en naar de pc 1 verdieping lager)

Hoop dat ik duidelijk ben geweest, zoniet vraag raak.

Groet silas

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 12:51

mjl

Ugh

Beetje simpele vraag lijkt me, is ongetwijfeld een FAQ voor te vinden:

Kort antwoord:

Beste is om een ethernet kabel naar je zolder te leggen en deze via een switch of direct op je router aan te sluiten.

-------

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Dus je probleem is dat je internet op zolder te zwak is? En hoe bedoel je te zwak? Qua snelheid of qua verbindingssterkte. Aantal dingen die je kunt doen:

• Met inSSIDer kijken of je op het beste kanaal zit
• je router op de eerste verdieping zetten
• Draadloze verbinding van je router uitschakelen en op de eerste verdieping iets neerzetten dat draadloos uitzend

maar het beste is gewoon een kabeltje naar zolder trekken

Anoniem: 211452

Ik heb vrij recent de Netgear RANGE Extender gekocht.
Ik heb op zolder ook slechter ontvangst, maar nu dit kastje op de 1ste staat heb ik gewoon vol bereik.

• silasje1
Kabel doortrekken, is misschien het beste ja. Maar wou graag draadlose oplossingen zien. Ik heb als enigste kanaal 2+6 de andere zit op 11.
Anoniem: 211452 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:26:
Ik heb vrij recent de Netgear RANGE Extender gekocht.
Ik heb op zolder ook slechter ontvangst, maar nu dit kastje op de 1ste staat heb ik gewoon vol bereik.
hoe is jouw opstelling? router->kabel naarboven->in die range-extender-> wireless van extender verbinden?

[Voor 57% gewijzigd door silasje1 op 21-06-2011 10:33]

Anoniem: 211452

Router -> Wireless1 -> Range Extender -> (2e netwerkje) Wireless2 en die dan verbinden met je apparaten.

Je kan er ook voor kiezen om kabels erin te steken, zitten 4 poorten achterop namelijk :-)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:04
Het kopen van een interne draadloze netwerkkaart kan ook een idee zijn. Die USB stickjes hebben nooit echt een lekker bereik.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• silasje1
D4NG3R schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:58:
Het kopen van een interne draadloze netwerkkaart kan ook een idee zijn. Die USB stickjes hebben nooit echt een lekker bereik.
ik hoor daar juist tegenstrijdige dingen over. USB zou juist trager zijn dan PCI.

Kun je mij misschien een paar goede USB of PCI adapters aanbevelen.?

edit bedoel usb

[Voor 3% gewijzigd door silasje1 op 21-06-2011 16:51]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:04
offtopic:
PCI zou trager zijn als PCI :+?

PCI en PCI-E zijn allebei sneller als USB 2.0.

Welk moederbord heb je?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PCI trager dan PCI... lijkt me niet :+

Eerlijk gezegd zou ik geen kosten maken voor een nieuwe WNIC die in het beste geval een paar procent verschil gaat uitmaken.

Vaste PCs verdienen gewoon een vaste bedrade aansluiting. Dat is zoveel simpeler en betrouwbaarder. Voor de prijs van een goedkope NIC heb je al een kabel die zeker verbetering gaat opleveren.

Als je echt met WiFi wilt blijven prutsen is er nog iets wat je kunt doen voor je geld uit gaat geven: orientatie van de antenne wijzigen. Je huidige NIC is een USB stick, die dingen worden niet voor niets meestal geleverd met een USB verlengkabel. Een USB-poort achterin je PC is een van de slechtst denkbare plekken voor een WiFi antenne. Orientatie van je antenne kan tot een factor tien schelen qua ontvangst. Steek dus die NIC in een USB verlengkabel en probeer andere orientatie.

Edit:
Mbt PCI vs USB - het is niet zwart-wit. USB zonder verlengkabel is brak, maar dat heeft minder met de NIC en meer met de locatie ervan te maken. Om diezelfde reden is een goede USB NIC op een verlengkabel beter dan een PCI(e) NIC met vaste antenne. Vervolgens is er een enorm verschil tussen antennes *in* USB NICs. Een NIC met slechte 2x2 antenne is brak, een NIC met goede 3x3 antenne is geniaal. Ik kan in de specs van de LW313 niets vinden over type antenne. Vooroordeel over Sweex is niet goed, maar dat zegt niets.

Soittakaa Paranoid!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-12-2022
Anoniem: 211452 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:56:
Router -> Wireless1 -> Range Extender -> (2e netwerkje) Wireless2 en die dan verbinden met je apparaten.
Dat is leuk voor "bereik" maar niet voor de daadwerkelijke snelheid. Maar goed we praten hier toch maar over 20Mbps internet en volgens mij niet wat maximaal haalbaar/beste is.
Wat dion_b zegt, de antennes zijn van groter belang, maar misschien ook wel de plaatsing/oriëntatie van je router. Probleem is dat die WNR2000 eigenlijk alleen maar staand geplaatst kan worden en waarschijnlijk is deze positie optimaal voor het horizontale vlak maar heeft dan vrijwel geen verticale polarisatie. Al is het mij niet helemaal duidelijk of de ingebouwde antennes hetzelfde uitzenden als de gangbare dipool antennes.

• silasje1
dank jullie wel voor de antwoorden :) ik ga toch kijken of ik via de 1e verdieping mijn netwerk kabels door kan trekken. De Sweex LW313 is goed genoeg op het moment. Maar omdat ik hem verlengd heb met 2 meter tot onder mijn bed :P is het niet handig schoonmaken en er staan veelgebruikte dingen onder mijn bed.

slotje :0

edit: de lw313 staat bij EOF producten :s (end of life) toch raar aangezien dit product net een 2 jaar uit is

[Voor 15% gewijzigd door silasje1 op 21-06-2011 16:54]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

2 jaar is in de computerwereld een eeuwigheid, het is volstrekt normaal dat iets van 2 jaar oud EOL is.

Soittakaa Paranoid!

• silasje1
weer wat geleerd, is het puur commercieel of ....?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

silasje1 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:52:
weer wat geleerd, is het puur commercieel of ....?
Vooral commercieel, wet van Moore geldt ook voor WiFi chipsets, dus na 18 maanden kan dezelfde chip 50% kleiner, en dat leidt tot goedkopere chips die hetzelfde kunnen.

Qua antennes verandert er niet zoveel, dus op zich maakt het als consument weinig uit. Een goede antenne met een nieuwe, goedkopere chip presteert exact even goed als een combo met een oudere, duurdere chip. En goedkope shitantennes blijven net zo slecht met nieuwe chips.

Soittakaa Paranoid!

• silasje1
btw ik heb mijn lw 313 uit elkaar gehaald. dit zijn de fotos:

zie geen antennes of is it me?

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-12-2022
silasje1 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:21:
btw ik heb mijn lw 313 uit elkaar gehaald. dit zijn de fotos:
[afbeelding]
[afbeelding]
zie geen antennes of is it me?
Denk het goud/koper kleurige op de tweede foto de antennes zijn, zoals je hier ook kunt zien.

• silasje1
Nivk schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:24:
[...]

Denk het goud/koper kleurige op de tweede foto de antennes zijn, zoals je hier ook kunt zien.
aha, thanks man!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee