Anoniem: 211452

Topicstarter
Beste tweakers,

Kunnen jullie mij adviseren over het volgende?

Ik heb vorig jaar een samsung LED(UE32B7020) tv vorig jaar, prima dingetje maar laatst kwam ik erachter dat deze TV geen audio jack aansluiting heeft.. en dat is lastig want ik wil namelijk een headset op mijn tv aansluiten.
De TV zal namelijk een plaatsje krijgen in de slaapkamer in mijn nieuwe huis. En de vriendin houd niet van schietspelletjes tijdens haar slaap.

Voornamelijk zal ik er dmv consoles op gamen, zowel PS3 als XBOX360. Beide werken ze via HDMI kabels.

De headset die ik wil, kan verbinden via audio jack(die heb me tv dus niet) of via andere(wit + rood, tulp?)
Dit is de headset; Hier
die ik dus wil.

Voor de XBOX is een alternatief, via component kabel, echter HDMI geeft de beste grafische output en dus wil ik het liefst via HDMI blijven gamen..

Nog een alternatief is het aanschaffen van een receiver, echter deze vind ik te duur als oplossing, of zijn er ook goede goedkope receivertjes?

Iemand nog andere ideeén of suggesties, ze zijn van harte welkom!

Vriendelijke groet,
Nickoz

• Baf1982
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-05 21:31
Ik had hetzelfde probleem met een Samsung LCD. Dit heb ik opgelost met dit kabeltje wat ik achterop de tv met de rood/witte tulp heb verbonden:
http://www.allekabels.nl/...14/Tulp---Jack-Kabel.html

Dit is eenzelfde soort kabel als jij bij de koptelefoon geleverd krijgt.

Vervolgens moet je nog wel even in het menu van de tv het geluid over de tv-speakers uitzetten en kan je vriendin rustig slapen.

Niet ideaal, maar het werkt wel en is een stuk goedkoper dan een receiver.

Verwarmen met Elga/Toshiba en Innova 10HP, SSW met Atlantic Explorer V4 270LC, 4200 Wp (Enphase)

Anoniem: 154173

Dat is inderdaad de makkelijkste en goedkoopste oplossing.

Topicstarter
Bedankt voor jullie gedachten.

Dat heb ik dus ook geprobeerd, maar op mijn tv zijn de tulpjes slechts voor de component aansluiting..
Zie maar hier: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1248390944.jpeg

En jammer genoeg niet voor algemeen gebruik.

Er zit wel een optische aansluiting op, kan ik daar niks mee? :)

[Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 211452 op 21-06-2011 10:58]

• Baf1982
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-05 21:31
Ah dan wordt het inderdaad lastig vrees ik, je zou wellicht nog voor zoiets kunnen gaan:
http://www.allekabels.nl/...-tulp-(RCA)-omvormer.html

Stuk prijziger, maar nog steeds goedkoper dan een receiver, al heb ik verder geen ervaring met dergelijke omvormers.

Verwarmen met Elga/Toshiba en Innova 10HP, SSW met Atlantic Explorer V4 270LC, 4200 Wp (Enphase)

Topicstarter
mja.. dat is idd een optie, echter dan vraag ik me af, hoe zit het dan met het kwaliteit van geluid?
Nog even erover nadenken!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-06 10:23
Zit er een scart aansluiting op? Dan kun je
met het kabeltje dat al eerder voorbij kwam combineren.

Topicstarter
Hoi, ja der zit smart-scart op, 3 kabeltjes gaan dan in 1.
Maar als je dus je geluid aansluit via scart dan moet je video ook via scart/component doen anders speel je zonder geluid :-)

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-06 10:23
Ik verwachtte eigenlijk dat de tv de digitale audio vanaf de hdmi ingang omzet naar analoog en beschikbaar maakt op de scart in/uitgang.
Maar hier lees ik dat dat er niet op zit: Anoniem: 104032 in "[LED TV] Samsung UE 32, 37, 40, 46 B6000..."

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-05 17:01
Je kan wel een optical DAC aan je TV hangen en die op de hoofdtelefoon aansluiten.

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 15:24
2x tulp na 1x mini jack ? kost je 5eur +/- en het probleem is opgelost
is dus geen optie lees ik,
dan scartblokje 3xtulp en een 2x tulp naar mini jack

[Voor 38% gewijzigd door osmosis op 21-06-2011 13:34]

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Anoniem: 211452 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:05:
Hoi, ja der zit smart-scart op, 3 kabeltjes gaan dan in 1.
Maar als je dus je geluid aansluit via scart dan moet je video ook via scart/component doen anders speel je zonder geluid :-)
Euhm dat is vreemd. Als slechthorende heb ik ringleiding via SCART lopen, terwijl het beeld en geluid er bij HDMI ingaat.. Dan gaat er altijd nog een sound-uit naar de SCART toe en kun je die gebruiken.

Dit werkt zo, omdat anders mensen die ringleiding gebruiken bij bv DVB-T of ouderwetse kabel geen ringleiding zouden kunnen hebben.

[Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 21-06-2011 13:35]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee