Goedendag allemaal,
Ik had plots zin om mijn systeem even te gaan upgraden. Dit heb ik dan ook gedaan door een nieuw moederbord te bestellen en een extra 5850 van ATi.
Maar helaas werkt het niet naar behoren.
Allereerst heb ik natuurlijk het systeem geformatteerd en daarna opnieuw geassembleerd met het nieuwe moederbord en videokaart.
Toen begonnen de problemen:
Na de drivers etc geïnstalleerd te hebben zie ik geen crossfire optie in ATi CCC.
Dit vond ik natuurlijk raar en na wat research op internet kwamen er dingen als even drivers uninstallen, 1 videokaart erin, drivers installen, rebooten en dan de 2de erin.
Ook tevergeefs.
Individueel doen beide kaarten het naar behoren, maar samen werkt er maar 1. En dat is altijd de Sapphire kaart.
Dit was mijn oude systeem:
Processor: Intel Core i7 860
Moederbord: Gigabyte GA-P55-UD3
Geheugen: OCZ Platinum 4GB DDR3-1333 CL7 Low Voltage kit
Videokaart: Sapphire Radeon HD 5850 1GB
Harddisk: Western Digital Caviar Black 640GB
Optische drive: Optiarc AD-7240S
Behuizing: Antec Performance One P182
Voeding: Cooler Master Real Power M620
CPU-koeler: Scythe Mugen 2
Besturingssysteem: Microsoft Windows 7 Professional 64-bit
Ik heb het moederbord vervangen door een ASUS P7P55D Deluxe voor de betere crossfire ondersteuning. De videokaart is vervangen door een MSI R5850 Twin Frozr II.
Die 2 componenten zijn dus veranderd.
Ik zat te denken dat het misschien aan het lage Wattage van mijn voeding lag, maar beide videokaarten werken wel.
Beide kaarten hebben de PCI-E 6x aangesloten.
Ik ben ten einde raad. Ik hoop echt ontzettend dat iemand mij kan helpen.
Groeten Tom
Ik had plots zin om mijn systeem even te gaan upgraden. Dit heb ik dan ook gedaan door een nieuw moederbord te bestellen en een extra 5850 van ATi.
Maar helaas werkt het niet naar behoren.
Allereerst heb ik natuurlijk het systeem geformatteerd en daarna opnieuw geassembleerd met het nieuwe moederbord en videokaart.
Toen begonnen de problemen:
Na de drivers etc geïnstalleerd te hebben zie ik geen crossfire optie in ATi CCC.
Dit vond ik natuurlijk raar en na wat research op internet kwamen er dingen als even drivers uninstallen, 1 videokaart erin, drivers installen, rebooten en dan de 2de erin.
Ook tevergeefs.
Individueel doen beide kaarten het naar behoren, maar samen werkt er maar 1. En dat is altijd de Sapphire kaart.
Dit was mijn oude systeem:
Processor: Intel Core i7 860
Moederbord: Gigabyte GA-P55-UD3
Geheugen: OCZ Platinum 4GB DDR3-1333 CL7 Low Voltage kit
Videokaart: Sapphire Radeon HD 5850 1GB
Harddisk: Western Digital Caviar Black 640GB
Optische drive: Optiarc AD-7240S
Behuizing: Antec Performance One P182
Voeding: Cooler Master Real Power M620
CPU-koeler: Scythe Mugen 2
Besturingssysteem: Microsoft Windows 7 Professional 64-bit
Ik heb het moederbord vervangen door een ASUS P7P55D Deluxe voor de betere crossfire ondersteuning. De videokaart is vervangen door een MSI R5850 Twin Frozr II.
Die 2 componenten zijn dus veranderd.
Ik zat te denken dat het misschien aan het lage Wattage van mijn voeding lag, maar beide videokaarten werken wel.
Beide kaarten hebben de PCI-E 6x aangesloten.
Ik ben ten einde raad. Ik hoop echt ontzettend dat iemand mij kan helpen.
Groeten Tom