Toon posts:

Albatron KI690 IDE: welke kabel?

Pagina: 1
Acties:

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:37
Ik heb een Albatron KI690 AM2 moederbord voor mijn WHS1.
http://www.albatron.com.t...link=Specification&no=239

Op dit moederbord zit 1 IDE ATA133 kanaal. Hierop heb ik een harde schijf aangesloten met een DVD brander. De kabel (die ik bij het moederbord gekregen heb) is helaas stuk. Dit is een 40 aderige kabel, met op elke connector een open pin 20 verbinding.

Ik heb meerdere reserve IDE kabels liggen, maar deze hebben allemaal pin 20 van de female connector geblokkeerd. Hoe bestel ik een andere kabel, dus met pin 20 (hoe heet zo'n kabel) of kan ik deze plek in de connector gewoon weghalen? Of kan ik de pin 20 van de moedebord connector knippen?

Ik weet dat pin20 een zogeheten mechanical key is, maar ik kan op de site van Albatron niet vinden wat ik ermee kan doen en zij reageren niet op mail. Kan iemand mij uitleggen wat ik met pin 20 kan doen?

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-05 11:07
Ik zou niet die pin 20 van het moederbord halen!

Kijk wel even of ik nog zo'n kabel heb liggen, krijg je die wel van mij :)

Corsair Obsidian 800D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H100 | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 850 EVO 500GB (RAID 0) | 1 x WD 2TB | CM Silent Pro 800 Gold

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:27

heuveltje

KoelkastFilosoof

IJzerboot schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 08:47:
Ik heb een Albatron KI690 AM2 moederbord voor mijn WHS1.
http://www.albatron.com.t...link=Specification&no=239

Op dit moederbord zit 1 IDE ATA133 kanaal. Hierop heb ik een harde schijf aangesloten met een DVD brander. De kabel (die ik bij het moederbord gekregen heb) is helaas stuk. Dit is een 40 aderige kabel, met op elke connector een open pin 20 verbinding.

Ik heb meerdere reserve IDE kabels liggen, maar deze hebben allemaal pin 20 van de female connector geblokkeerd. Hoe bestel ik een andere kabel, dus met pin 20 (hoe heet zo'n kabel) of kan ik deze plek in de connector gewoon weghalen? Of kan ik de pin 20 van de moedebord connector knippen?

Ik weet dat pin20 een zogeheten mechanical key is, maar ik kan op de site van Albatron niet vinden wat ik ermee kan doen en zij reageren niet op mail. Kan iemand mij uitleggen wat ik met pin 20 kan doen?
ooh pata. das lang geleden :)
Pin 20 is die in het midden toch ?
Iig had ik ooit hetzelfde probleem, en het toen opgelost door met een hete naald zelf een gaatje in het plastic stekker te smelten. Niet professioneel, maar het werkt wel :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• jasiccama
heuveltje schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 09:40:
[...]

ooh pata. das lang geleden :)
Pin 20 is die in het midden toch ?
Iig had ik ooit hetzelfde probleem, en het toen opgelost door met een hete naald zelf een gaatje in het plastic stekker te smelten. Niet professioneel, maar het werkt wel :)
Ja, dat kan ook nog :)
Is beter dan experimenteren met je moederbord.

Corsair Obsidian 800D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H100 | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 850 EVO 500GB (RAID 0) | 1 x WD 2TB | CM Silent Pro 800 Gold

• IJzerboot
Lol... Na weken wachten krijg ik ineens toch antwoord van Albatron.
Misschien zitten zij ook wel op GoT :-)

Maar dat advies wil ik jullie niet onthouden:
1.You can use the normal ide cable, use the drill at the cable hole on Pin20, it can be inserted in the IDE connector.

Ik weet nog steeds niet of pin20 uberhaupt een functie heeft op dit moederbord maar vond dit antwoord eigenlijk wel grappig.

Heb inmiddels een nieuwe kabel gekregen viavia waarbij pin20 open is, maar weet dat ik nu gewoon de connector aan moet passen. Thnx!

• jasiccama
Ook weer opgelost :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

jasiccama schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 09:37:
Ik zou niet die pin 20 van het moederbord halen!
Want :?

Pin 20 is gewoon toegewezen als NC (Not Connected), heeft geen enkele functie.
jasiccama schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 09:43:
[...]

Ja, dat kan ook nog :)
Is beter dan experimenteren met je moederbord.
Kom op zeg, hoe heet deze website ook al weer? Gathering of ...? :z

Ik zou gewoon die loze pin eraf knippen. Sterker nog, heb ik vaak genoeg gedaan omwille van exact dit probleem.

Edit
Of als je geen tang hebt die er makkelijk bijkan, gewoon platbuigen. Zolang je niets anders kortsluit ermee kan het geen kwaad.

[Voor 9% gewijzigd door dion_b op 22-06-2011 15:26]

Soittakaa Paranoid!

• IJzerboot
lol..

Dion, daar heb je wel een punt :-)
Maakt de tweaker in me weer wakker, haha!

Update van Albatron: It has no function.
Dus hij kan eraf!

[Voor 26% gewijzigd door IJzerboot op 28-06-2011 23:24]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee