Toon posts:

Extra domein (.be) en positie in Google?

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 411703

Topicstarter
Ik heb een blog, xxx.nl, met rond de 500 bezoekers per dag. In Google sta ik tussen de 4e en 10e positie. Het is een Nederlandstalige blog en wil hiermee ook België bereiken.

Wat draagt het aanmaken van een xxx.be domeinnaam bij aan het bereik in Belgie? Er staat immers geen content op xxx.be zelf, want die verwijst alleen maar door naar xxx.nl. Maar Belgen die gaan Googlen naar keywords op mijn blog zullen eerder bij de xxx.be terechtkomen dan bij de xxx.nl lijkt mij. Vooral omdat Google de resultaten optimaliseert voor het land waaruit je zoekt. Xxx.nl zal dus niet snel op de eerste pagina komen als je zoekt met Google.be.
Op dit moment komt maar 8% van de bezoekers uit Belgie.

Heeft iemand hier ervaring mee en wat raden jullie mij aan? Een .be aanmaken, of gewoon xxx.nl laten zoals het nu is.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 15:05
Je kunt ook een .be-adres aanmaken en die intern (via htaccess bijv.) door laten verwijzen naar je content op je .nl domein. Bezoekers zullen er niets van merken, behalve dat eventuele cookies en sessies tussen domeinen niet bewaard zullen blijven.

Persoonlijk zou ik, mits ik een redelijk weblogje krijg en de mogelijkheid voor een .be er is, het zeker doen. De investering is minimaal, en de uitwerking kan best groot zijn.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-06 16:04
(Relevante) Content is king.

Aparte be extensie met alleen een redirect naar de nl gaat je volgens mij niet helpen.
Of was je van plan aparte content voor be te schrijven ?

Abort, Retry, Quake ???

Topicstarter
aZuL2001 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 00:42:
(Relevante) Content is king.

Aparte be extensie met alleen een redirect naar de nl gaat je volgens mij niet helpen.
Of was je van plan aparte content voor be te schrijven ?
Nee, het wordt een doorverwijzing naar xxx.nl. Aparte content is niet de bedoeling, aangezien het een internationaal onderwerp betreft en de taal in beide landen Nederlands is.
alex3305 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 00:40:
en de uitwerking kan best groot zijn.
Wil je hiermee zeggen dat een xxx.be domein in theorie hoog in Google kan komen, ook al zit er geen content op het domein? M.a.w., een doorverwijzing zou dus voldoende zijn voor een hoge positie in Google?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Nee, een doorverwijzing scoort heel laag in Google. Je kan twee keer dezelfde site hebben op twee domeinen maar ook daar is Google niet heel happig op.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-06 16:04
Ofwel de extensie van het domein is niet echt van belang.
De content is belangrijk.

[Voor 19% gewijzigd door aZuL2001 op 21-06-2011 00:53]

Abort, Retry, Quake ???

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties en moeite, maar ik heb nog steeds niet echt een antwoord op mijn vraag.
Zorgt een .be domein (ook al is het een doorverwijzing) voor een hogere notering in de Google.be index dan een .nl domein?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Nee, een doorverwijzing scoort heel laag in Google. Je kan twee keer dezelfde site hebben op twee domeinen maar ook daar is Google niet heel happig op.
zelfde vraag, zelfde antwoord :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee