T.net moderatie - niet meer modden na post?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
ik stel me dus vraagjes bij het t.net moderatiesysteem..
ok het is niet perfect blabla, geen probleem mee.
Maar ik zie het nut niet in van dat je niet meer mag modden na gereageerd te hebben.
Je mag zowiezo een post maar 1 keer modden.. je totale invloed zal dus miniem zijn.
Als je zelf reageerd toon je waarschijnlijk meteen ook aan geïntresseerd te zijn in het nieuwsbericht dus ga je toch iets minder snel averechts modden dacht'k.

Ik stoor me hier om omdat ik nogal impulsief (doch doordacht :P) reageer.. ik mag dan later in de reacties niks meer modden..
Ik zou trouwens net zo goed eerst alles kunnen modden en dan pas mijn reactie plaatsen.

Je begrijpt vast wel waar'k naartoe ga.
Is er eigenlijk nog een gegronde reden waarom eens pgepost je niet meer mag reageren? Ik kan in ieder geval geen goeie reden verzinnen (toch niet die opweegt tegen ..)
input van adje hierover zou'k dus wel apprecieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Omdat je dan jezelf en mensen die op jou reageren kan modden. Kan wel veranderd worden lijkt me, maar weet niet of dat wel nodig is eigenlijk.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 19 maart 2001 00:47 schreef WouterTinus het volgende:
Omdat je dan jezelf en mensen die op jou reageren kan modden. Kan wel veranderd worden lijkt me, maar weet niet of dat wel nodig is eigenlijk.
Het lijkt me wel wenselijk. Vaak zijn de topics waarop ik reageer vaak ook de topics waarop ik wil modereren. Immers, daar heb ik (een beetje) verstand van. Resultaat is dat ik vaak zo'n 110 modpunten weggooi. Ik ben nl. niet zo iemand die dan maar in het wilde vanalles ga modden zonder er echt verstand van te hebben (no offence ment :)). Het moet toch een kaasje zijn om het zo te maken dat je je eigen post of reacties daarop niet kan modden.

/me wacht af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Op maandag 19 maart 2001 00:47 schreef WouterTinus het volgende:
ok, dat je nog uitsluit om je eige post te modden kan'k nog wel begrijpen.. desnoods sluit je je ganse subthread uit.. maar nu erger ik me echt de tyfus als ik weer maar eens ga modden net nadat ik me eige post heb geplaatst.
En zoals dajan (en ik) al aanhaalde, de mensen die posten zijn 'bezig' met het topic, dus vaak ook de betere modders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Volgens mij was het punt toen een beetje dat als er een 'moddergevecht' ontstaat, een felle discussie, een wellus-nietus, etc.., dat je dan je tegenstanders omlaag kan modden..

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Op maandag 19 maart 2001 01:36 schreef Burat het volgende:
Volgens mij was het punt toen een beetje dat als er een 'moddergevecht' ontstaat, een felle discussie, een wellus-nietus, etc.., dat je dan je tegenstanders omlaag kan modden..
? dan gaat je tegenstander van 1 naar 0 en 10 seconden later wordt ie weer omhoog gemod door iemand anders.
Modwars kunnen principieel niet ontstaan.. iedereen kan modden, je krijgt altijd net zo veel tegen als mee.. snappie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
bump?
Dit wordt afgevoerd zonder gehoor veronderstel ik? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-09 13:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Juist, daarom niet modden in artikelen waarop je zelf al hebt gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
moet je mij toch eens uitleggen hoe er een moddergevecht kan onstaan als iedereen maar 1 keer per post mag modden..
da's iets van 'klets' 'pets' trug, en gedaan met vechten..
Er zijn toch meer dan genoeg users die dat ene kleine puntje dat je verschil kan maken kunnen rechtzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Op maandag 19 maart 2001 19:12 schreef poohbeer het volgende:
moet je mij toch eens uitleggen hoe er een moddergevecht kan onstaan als iedereen maar 1 keer per post mag modden..
da's iets van 'klets' 'pets' trug, en gedaan met vechten..
Er zijn toch meer dan genoeg users die dat ene kleine puntje dat je verschil kan maken kunnen rechtzetten?
Na verloop van tijd (lees: na een vast aantal mods) wordt de weging kleiner. Daarom is de kans groot dat jouw negatieve stem zwaarder weegt dan eventuele positieve stemmen. Verder zijn mensen eerder geneigd om posts op -1 over te slaan met modereren - ze lezen ze niet eens.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Om het algemene beeld van belangenverstrengeling tegen te gaan is deze regel ingevoerd en gehandhaafd. Mijns inziens is deze regel daarom perfect. Alsof je perse de draad waarin je hebt gereageerd perse zou moeten modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
mm, burats redenering kan ik toch nog volgen :)
* witchdoc zwijgt weer.. effe :+
Pagina: 1