Goedenavond,
Mijn probleem:
Ik kan de marktplaatssite openen (www.marktplaats.nl) maar als ik daarna op een een rubriek klik, bijv op auto's dan krijg ik na ca 1-2 min de melding te zien: de pagina kan niet worden weergeven.
Alle andere site's op het web werken 100%, dus dit probleem treed alleen bij marktplaats op.
Dit probleem is ca 4-5wk spontaan opgetreden.
Ik heb 2 laptops en een vaste PC, alle 3 hebben hetzelfde probleem
Apparatuur:
glasvezelmodem: lijbrandt 25mbup / 25mbdown
netgearrouter WNR3500L
2 x laptop wireless
1 x vaste pc bekabeld
Geprobeerd (geen verbetering):
-routerreset (ik heb de router na de fabrieksreset zo aangesloten zonder instellingen end. te wijzigen)
-routerfirmware update
-virusscanner uit (Avast)
-firewall uit
-andere internet browser geprobeerd: nu google chrome, was internet explorer
-1 laptop fabrieksnieuw gemaakt (c: format, nieuwe windows)
-marktplaats als vertrouwde website toegevoegd
- MTU op 1492 ingesteld
- PrimDNS ingesteld op 8-8-8-8 SecDNS ingesteld op 8-8-4-4
Geprobeerd (wel verbetering):
- 1 laptop met cat5-kabel direct op glasmodem
Lijbrand server geeft 1x per uur IP-adres, na lang wachten internet verbinding OK, marktplaats opgestart en dan werkt alles 100%, dus ook toegang tot alle rubrieken.
Daarna glasmodem weer op router aangesloten en weer marktplaats geprobeerd.
Helaas is nu weer alleen de hoofdpagina te openen, dus geen verbetering
Is mij opgevallen in combinatie met Netgear router:
Als ik inlog op marktplaats dan zie ik mijn 4 bewaarde advertenties, 1 daarvan heb ik als test bewaard toen ik direct met de kabel op de glasmodem zat.
Die advertentie is een netwerkkaart in de rubriek: netwerken.
Als ik die link open dan kom ik direct op de advertentie, maar als ik dan bovenaan de pagina weer op de rubriek netwerken klik dan krijg ik na ca 1,5 min weer de tekst: pagina kan niet worden weergegeven.
Dus via omweg kom ik wel op een advertentie maar niet rechtstreeks.
Ook de advertenties end. die op de hoofdpagina staan die kunnen allemaal gewoon worden geopend.
Geraadpleegd:
- meerdere malen via de e-mail contact gezocht met marktplaats. Zij hebben elke keer netjes gereageerd maar tot op heden hebben de oplossingen die zij hebben aangedragen geen effect.
- telefonisch contact gehad met de helpdesk van Lijbrand, zij hebben wel wat tips gegeven maar hun uitspraak is: het ligt aan je router.
- telefonisch contact gehad met Netgear, maar ook zij hebben geen oplossing.
Ik heb ook iemand van de 2e lijns ondersteuning gesproken, hij heeft de computer via teamviewer overgenomen maar ook hij/zij hebben geen idee.
Vraag:
Wie heeft voor mij de gouden tip, ik heb geen idee meer hoe ik dit kan oplossen.
Vast bedankt voor de reactie.
Groeten Danny
Mijn probleem:
Ik kan de marktplaatssite openen (www.marktplaats.nl) maar als ik daarna op een een rubriek klik, bijv op auto's dan krijg ik na ca 1-2 min de melding te zien: de pagina kan niet worden weergeven.
Alle andere site's op het web werken 100%, dus dit probleem treed alleen bij marktplaats op.
Dit probleem is ca 4-5wk spontaan opgetreden.
Ik heb 2 laptops en een vaste PC, alle 3 hebben hetzelfde probleem
Apparatuur:
glasvezelmodem: lijbrandt 25mbup / 25mbdown
netgearrouter WNR3500L
2 x laptop wireless
1 x vaste pc bekabeld
Geprobeerd (geen verbetering):
-routerreset (ik heb de router na de fabrieksreset zo aangesloten zonder instellingen end. te wijzigen)
-routerfirmware update
-virusscanner uit (Avast)
-firewall uit
-andere internet browser geprobeerd: nu google chrome, was internet explorer
-1 laptop fabrieksnieuw gemaakt (c: format, nieuwe windows)
-marktplaats als vertrouwde website toegevoegd
- MTU op 1492 ingesteld
- PrimDNS ingesteld op 8-8-8-8 SecDNS ingesteld op 8-8-4-4
Geprobeerd (wel verbetering):
- 1 laptop met cat5-kabel direct op glasmodem
Lijbrand server geeft 1x per uur IP-adres, na lang wachten internet verbinding OK, marktplaats opgestart en dan werkt alles 100%, dus ook toegang tot alle rubrieken.
Daarna glasmodem weer op router aangesloten en weer marktplaats geprobeerd.
Helaas is nu weer alleen de hoofdpagina te openen, dus geen verbetering
Is mij opgevallen in combinatie met Netgear router:
Als ik inlog op marktplaats dan zie ik mijn 4 bewaarde advertenties, 1 daarvan heb ik als test bewaard toen ik direct met de kabel op de glasmodem zat.
Die advertentie is een netwerkkaart in de rubriek: netwerken.
Als ik die link open dan kom ik direct op de advertentie, maar als ik dan bovenaan de pagina weer op de rubriek netwerken klik dan krijg ik na ca 1,5 min weer de tekst: pagina kan niet worden weergegeven.
Dus via omweg kom ik wel op een advertentie maar niet rechtstreeks.
Ook de advertenties end. die op de hoofdpagina staan die kunnen allemaal gewoon worden geopend.
Geraadpleegd:
- meerdere malen via de e-mail contact gezocht met marktplaats. Zij hebben elke keer netjes gereageerd maar tot op heden hebben de oplossingen die zij hebben aangedragen geen effect.
- telefonisch contact gehad met de helpdesk van Lijbrand, zij hebben wel wat tips gegeven maar hun uitspraak is: het ligt aan je router.
- telefonisch contact gehad met Netgear, maar ook zij hebben geen oplossing.
Ik heb ook iemand van de 2e lijns ondersteuning gesproken, hij heeft de computer via teamviewer overgenomen maar ook hij/zij hebben geen idee.
Vraag:
Wie heeft voor mij de gouden tip, ik heb geen idee meer hoe ik dit kan oplossen.

Vast bedankt voor de reactie.
Groeten Danny