Toon posts:

Ventilator die ligt ratelt

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:52

Pykow

Pykow Gaming | BuG

Topicstarter
Beste tweakers,

Dit jaar heb ik een EVGA GTX460 1GB FTW EE gehaald. een mooie kaart.
Alleen wanneer ik DiRT3 op max speel of de nieuwste games, dan haal ik met gemak 100+ FPS maar me kaart wordt al snel 75 tot 80 graden ( mijn fan speed staat dan op 60%)

Op idle mode staat mijn fan meestal op 38% te draaien en is me kaart 55 graden 1600 RPM 80 MB verbruik.
maar nu hoor ik mijn vantilator een beetje ratelen.

kan dit veel kwaad, want verder heb ik nergens last van.

Pykow Gaming | Twitter | Twitch | YouTube

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je bent niet geheel duidelijk. Ratelt de ventilator alleen wanneer hij ligt? Wil je dus zeggen dat het uitmaakt of hij ligt danwel rechtop staat? Zo ja heb je een probleem met de lagers en is een andere ventilator aan te raden.

Zo nee, verklaar je nader...

Soittakaa Paranoid!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Draai je ventilator een kwartslag of vervang hem. Dan heb je geen ratelende fan meer.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:13
Of hebben we het over een licht ratelende ventilator? Zo ja, vervang hem door een gemiddelde fan uit de shop en je krijgt zowel betere koelmogelijkheden als minder lawaai.

Disclaimer: Alleen doen als je zeker bent dat je de kaart zo wil modden, het kan zijn dat niet elke fan dezelfde airflow geeft om te koelen.

Anders zou ik een andere koeler aanraden of een RMA aanvragen..

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:52

Pykow

Pykow Gaming | BuG

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 00:07:
Ratelt de ventilator alleen wanneer hij ligt? Wil je dus zeggen dat het uitmaakt of hij ligt danwel rechtop staat?..
Wow 1 typ foutje en iedereen heeft hier over de positie.
terwijl als je mijn eerste post leest, dan lees je al zo waar ik het over heb.
maar nu HOOR ik mijn vantilator een beetje ratelen
Close dit topic maar

[Voor 7% gewijzigd door Pykow op 21-06-2011 11:13]

Pykow Gaming | Twitter | Twitch | YouTube

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-05 12:24
Een typefoutje ziet er zp uit. Dit is gewoon verkeerd gespeld.

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-05 13:32
Pykow schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:08:
[...]
Close dit topic maar als er niemand de tijd neemt om 5 seconde iets te lezen.
Drie mensen, die allen proberen je advies te geven, snappen je post niet.

Ligt dit dan aan de 3 mensen (waaronder zelfs een moderator) die de topic leest, of is misschien de informatie die je geeft wat onduidelijk.

Ik snap dat je het antwoord niet gekregen heb wat je zoekt, maar denk eens na over de reactie die je geeft.

Het is erg onvriendelijk, en niet geschikt voor Tweakers.net

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-05 23:18

Swaptor

Java Apprentice

LOL @ hierboven. Men las goed, maar kennelijk niet zoals jij het bedoelde. ;)

Ontopic: Als je kaart naar jouw mening te veel herrie maakt tijdens het gebruik er van kun je natuurlijk altijd contact opnemen met de fabrikant of met de winkel waar je de aart hebt gekocht.
Met hen zul je er uit moeten komen, door eventueel gerustgesteld te worden dat het niets uitmaakt of door vervanging danwel compensatie op de garfische kaart.

Mijns inziens is *echt* ratelen nooit goed, maar zonder het gehoord te hebben is het lastig om hier over te oordelen.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Close dit topic maar
Topics sluiten we niet op verzoek. Topics sluiten we als ze niet aan de voorwaarden die we op GoT stellen voldoen.

Helaas is dat hier het geval. Je opent je topic zo slordig dat meerdere mensen het niet begrijpen, en in plaats van daar wat aan te doen laat je de onduidelijkheid staan en ga je aggressief doen tegen mensen die je oprecht willen helpen.

Zo verziek je je eigen topic en bereik je alleen maar dat niemand je wilt helpen. Vergelijk de posts voor en na je reply maa.. En dat is wel reden om een topic te sluiten. Graag voor de volgende keer hier twee lessen uit trekken:

1) een beetje verzorging voorkomt misverstanden.
2) antwoord vriendelijk, dan krijg je ook vriendelijke antwoorden, misschien zelfs antwoorden waar je wat aan hebt

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee