Toon posts:

Nieuwe pc geeft BSOD's

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• SonataArctica
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-06 14:38
Hallo allemaal,

twee dagen geleden heb ik een upgrade van mijn computer gedaan door het moederbord, de processor en het geheugen te vervangen. Ik heb een Asus M4A79XTD/USB3, een AMD 1100t en 2 setjes geheugen van G-Skill's F3-12800CL9D-8GBRL van 2x4 GB gebruikt (16GB totaal). Als Videokaart heb ik mijn oude HD3870 gebruikt en harde schijven zijn ook niet vervangen. (wel een nieuwe WD20EARS erbij).

Vanaf de installatie af heb ik al veel problemen met de machine. Wanneer ik meer dan 2 geheugen modules in de PC stopte, kreeg ik een BSOD bij het starten van de windows installatie. Dit was verholpen na het installeren van een BIOS update, dus ik dacht daarmee het probleem te hebben opgelost. Echter bleek na de installatie dat er nog altijd problemen zijn met de machine. Ik krijg na een kwartier de pc te hebben gebruikt een BSOD, en ben al twee dagen aan het zoeken naar het probleem, maar kom er niet meer uit.

Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:
De voeding vervangen van 430 watt naar 600 watt.
Het geheugen meer voltage geven (1.6v).
De NB meer voltage geven (1.475v).
CPU-NB setting verhogen (1.475v).

Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn en hoe ik het kan oplossen? Op internet zie ik vooral staan dat het te maken heeft met een energie tekort voor het geheugen, maar voltge verhogingen lossen niks op.

Overigens zijn de foutcodes die ik krijg bij de BSODs elke keer anders, maar vooral "MEMORY_MANAGEMENT" en "IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" komen vaak voorbij.

Alvast bedankt

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-06 15:18
heb je memtest al eens gedraait? mischien is namelijk 1 van je geheugen modules niet helemaal lekker of werkt het niet goed samen met je moederbord

Sorry martijn:P

[Voor 6% gewijzigd door nickertNL op 20-06-2011 21:06]

• martijnberk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-05 09:15
:O iemand was me voor...

[Voor 80% gewijzigd door martijnberk op 20-06-2011 21:03]

• SonataArctica
Ik heb geprobeert memtest86 te starten, maar die wil niet starten. De cd start, maar als ik de test wil starten doet de cd niks meer. Ga zo nog eens een poging wagen om hem te starten.

• Anoniem: 80673
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Dat memtest niet start vond je niet een kleine hint richting geheugen? staat je ram in de qvl van je mobo?

• SonataArctica
wanneer ik maar 1 van de 4 modules in de pc laat start de memtest ook niet, bij geen van de 4 modules. Dus tenzij alle modules kapot zijn, lijkt het mij niet dat dat de oorzaak is.

De modules specifiek staan overigens niet in de lijst van het moederbord, maar de 2GB versies van dezelfde modules staan hier wel in.

[Voor 27% gewijzigd door SonataArctica op 20-06-2011 21:12]

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-06 15:18
wat je eventueel ook nog eens zou kunnen proberen is even de bios te updaten.

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10-2022
je ram is waarschijnlijk niet compatiebel met je moederbord, om hier zeker van te zijn moet je even de qvl (qualified vendors list) opzoeken en kijken of je geheugen er bij staat, als dat niet het geval is -> ander geheugen kopen (of ander moederbord)
ik heb het zelfde probleem gehad..

edit:
hier moet je zijn: http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM3/M4A79XTD_EVOUSB3/#MSL

[Voor 22% gewijzigd door ArnoAG op 20-06-2011 21:20]

Incompl te

• SonataArctica
Een bios update heb ik al gedaan (zie startpost).

Volgens G-skill zou de combinatie van mijn moederbord met deze geheugens moeten werken:
http://www.gskill.us/forum/showthread.php?t=8024

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10-2022
heb je de mogelijkheid om een andere videokaart te proberen oid? het kan iets met de drivers te maken hebben..

Incompl te

• SonataArctica
Ik heb geen andere kaarten dan deze liggen helaas. Ik heb de ATI drivers van de site gebruikt, en de kaart is dezelfde als degene die ik al 2 jaar gebruikt heb met mijn vorige moederbord/cpu/ram. moederbord heeft helaas(?) ook geen onboard video

Hierbij overigens wat CPU-z screenshots:

http://db.tt/tCP3TMv
http://db.tt/tIPh3cJ

[Voor 15% gewijzigd door SonataArctica op 20-06-2011 21:37]

• SonataArctica
Het lijkt erop dat het nu opgelost is. Afgelopen 2.5 uur geen BSOD meer gehad, nadat ik de Northbridge nog iets meer power gegeven heb.

• SonataArctica
Even een update:

De problemen zijn nog steeds niet verholpen, en omdat het leek te gaan om defecte hardware heb ik de pc terug gebracht naar de winkel (Digitique) om daar met de monteur samen ernaar te kijken. We hebben er andere geheugenmodules van een ander merk ingezet, dit leverde nog steeds problemen op. Hierna hebben we de processor voor een 1090t vervangen. Nadat ook dat de oplossing niet bleek te zijn hebben we uiteindelijk een ander moederbord geprobeerd. Je raad het al, ook dat was niet de oplossing. Grafische kaart was het ook niet.

Inmiddels is zo'n beetje de hele computer al vervangen (op de behuizing na), en zijn de problemen nog steeds niet opgelost. De PC staat nu nog steeds in de winkel.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:02

Mavamaarten

Omdat het kan!

En de grafische kaart ? Die heb je nog niet vervangen ? :P

Android developer & dürüm-liefhebber

• SonataArctica
SonataArctica schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 14:57:
Even een update:

De problemen zijn nog steeds niet verholpen, en omdat het leek te gaan om defecte hardware heb ik de pc terug gebracht naar de winkel (Digitique) om daar met de monteur samen ernaar te kijken. We hebben er andere geheugenmodules van een ander merk ingezet, dit leverde nog steeds problemen op. Hierna hebben we de processor voor een 1090t vervangen. Nadat ook dat de oplossing niet bleek te zijn hebben we uiteindelijk een ander moederbord geprobeerd. Je raad het al, ook dat was niet de oplossing. Grafische kaart was het ook niet.

Inmiddels is zo'n beetje de hele computer al vervangen (op de behuizing na), en zijn de problemen nog steeds niet opgelost. De PC staat nu nog steeds in de winkel.
Die is inmiddels vervangen voor een Asus 7900GS

• Slidemaster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-02 11:00
het lijkt erop dat je last heb van syndroom van vrijdag de 13e. Ik zeg, start from the scratch mobo+cpu+stock cooler+1reep momory+1HDD+1 cd drive eventueel een vga erbij als je mobo geen onboard heeft. en dan steeds meer erbij doen. of sluit een deel en koop een nieuw pc bij digitique

• SonataArctica
Dit hebben we al gedaan, geeft geen gewenst resultaat. Er zat geen hdd aangesloten, 1 dvd drive, 1 reepje geheugen erin. Verder geen gekke randapparatuur of wat dan ook.

Voeding is vervangen => geen resultaat.
Videokaart vervangen => geen resultaat.
CPU en geheugen tegelijkertijd vervangen (ander merk geheugen, ander type processor) => geen resultaat. Mobo vervangen => geen resultaat.
Geheugen van 1333MHz ipv 1600MHz => geen resultaat.

Volgende stap: pc uit raam knikkeren?

Edit:
De pc is overigens grootendeels nieuw, mobo, cpu, hdd en geheugen zijn een week oud, voeding is 3 maanden uit, kast 4 maanden. Enige wat ouder is was de graka, en daar hebben we een andere voor geprobeert.

[Voor 18% gewijzigd door SonataArctica op 24-06-2011 15:16]

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:33
Installatie ook een keer opnieuw gedaan? Of heb je hetzelfde probleem in veilige modus?
Ah

[Voor 5% gewijzigd door _H_G_ op 24-06-2011 15:32]

• SonataArctica
We testen eerst met memtest86. er blijven geheugenfouten optreden, en zolang die er zijn regent het BSOD's

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 21:37
voltage van geheugen niet goed (gokje)

heb hier ook eea gehad wat niet stabiel wilde blijven, tenzij ik het eea aan voltages omhoogkrikte

• SonataArctica
KaWaReZ schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:26:
voltage van geheugen niet goed (gokje)

heb hier ook eea gehad wat niet stabiel wilde blijven, tenzij ik het eea aan voltages omhoogkrikte
Zie startpost, ook allemaal al geprobeerd, Was bang dat als ik de voltages nog verder omhoog gooide dat mijn pc dan gefrituurd werd;)

• SonataArctica
Inmiddels zijn de problemen nog steeds niet verholpen, alhoewel ze wel erg hun best doen bij Digitique om het probleem op te lossen. Morgen gaan ze een ander type moederbord proberen om te kijken of dat een oplossing biedt. Voltages waren kennelijk niet de oplossing, dit had ik zelf ook al geprobeerd. Nu maar afwachtten of dit de oplossing wordt, dan kan ik eindelijk mijn nieuwe PC gebruiken na bijna 2 weken vol ellende:D

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-05 22:43

Nessuno

io sono nessuno

Ik mis 1 stukje info wat voor windows probeer je te installeren windows 7 ?
Zo ja orginele media (niet van usenet oid)
Geen extra toegevoegde drivers ?
Reden dat ik dit vraag is :

0x000000D1: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
The system attempted to access pageable memory using a kernel process IRQL that was too high. The most typical cause is a bad device driver (one that uses improper addresses). It can also be caused by caused by faulty or mismatched RAM, or a damaged pagefile.
Followed the advice given on the screen by pressing F8 to Advance Boot Option and went through repair and other possible options. During the repair an error box appear with this error detailed
bron:
http://answers.microsoft....9e-43dd-b7fe-3c804a26f031

Na rose e cient spin

• SonataArctica
Jah gewoon een Windows 7 x64 Ultimate installatie, gedownload via MSDN, geactiveerd met een student key.

Alleen ik krijg dus ook memory errors met memtest86, dus ik denk dat ik eerst daar naar moet kijken voordat ik bij windows ga kijken, want ik denk namelijk dat de BSOD's een direct gevolg zijn van het feit dat er memory errors optreden.

• SonataArctica
Opgelost met een ander type geheugen, ook van G-skill overigens.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee