Toon posts:

Waar gaat het heen met de wereld

Pagina: 1
Acties:
  • 509 views

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-05 01:06

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Beste,

Ik heb dit topic geopened om jullie te laten zien wat je dus NIET moet doen als je een systeem gaat samenstellen en waarom alternate een ''slechte'' winkel is.
(en of jullie je mening willen geven over wat de beste pc is)

intro
Alternate had een wedstrijd waarbij je voor een fictief budget van 1500 euro een zo goed mogelijke pc moest samenstellen. Hiervan heeft een ''juri'' bepaald welke het zouden kunnen worden.

Het resultaat

Wat hebben ze uitgekozen:
Systeem 1:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung SH-S223C Zwart€ 22,28€ 22,28
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 80,-€ 80,-
1Antec Three Hundred€ 47,95€ 47,95
1Scythe Kama FLEX PWM S-FDB, 120mm€ 9,30€ 9,30
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 247,90€ 247,90
1XFX PRO750W€ 79,94€ 79,94
1OCZ Vertex 3 120GB€ 209,90€ 209,90
1G.Skill Ripjaws F3-12800CL9D-8GBRL€ 59,36€ 59,36
1Gigabyte GV-R699D5-4GD-B€ 595,90€ 595,90
1MSI P67A-C45€ 113,87€ 113,87
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.466,40

Geen cpu cooler, dus waarom dan de k versie van de i7 en een p67 moederboard?
een antec 300... sorry hoor jongens maar het is een game systeem van 1500 euro... zal die 6990 leuk vinden! (hij past er niet eens in!)
om nog maar niet te spreken over dat een i7 t.o.v. een i5 geen prestatieverschil geeft.
er zit zelfs niet eens een HDD in!

Systeem 2:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 42,-€ 42,-
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 16,-€ 16,-
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 79,50€ 79,50
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 247,90€ 247,90
1Antec HCG-900€ 119,50€ 119,50
1Corsair Force F40 (25nm) 40GB€ 87,80€ 87,80
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 67,90€ 67,90
2Asus EAH6970 DCII/2DI4S/2GD5€ 299,-€ 598,-
1Asus P8H67-M Pro v3.0€ 84,42€ 84,42
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.423,02

leuk... maar een k processor met een H moederboardje? lijkt me niet echt lekker...
geen cpu fan? ik dacht dat gamers vaak overclockte? of ben ik nou zo uber stupid?
een ssdtje van 40gb? laat me niet lachen, we zijn al in het sata-3 tijdperk hoor?
Pardon? die corsair latjes lopen op 1,65v... gaat die 2600k niet leuk vinden...
en weer... die i7 gaat bijna geen performance verschil qua gaming opleveren, tov van die i5.
(dit weet ik niet zeker maar: volgens mij zijn die asus kaarten 3slots, en wilt deze mevrouw van systeem 2 graag haar pc slopen)

Tot slot systeem 3:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 42,-€ 42,-
1Sony Optiarc DDU1681S Zwart€ 12,48€ 12,48
1Corsair Obsidian 650D€ 140,30€ 140,30
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,-€ 34,-
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 169,50€ 169,50
1be quiet! Dark Power Pro 850W€ 0,-€ 0,-
1OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 60GB€ 99,-€ 99,-
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 67,90€ 67,90
2Gigabyte GV-N560SO-1GI-950€ 220,28€ 440,56
1MSI P67A-GD65 (B3)€ 137,-€ 137,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.222,74

+- 120 euro voor de voeding = 1330 euro.

Wat er mis is aan dit systeem is niet veel. Het enige is dat dat rammetje even teruggeclocked moet worden naar 1,5v.
Voor de rest is het een mooi systeem.

Mijn voorkeur:
Ze zijn niet allemaal superduper maar ik vind toch dat systeem 3 moet winnen.

Wat vinden jullie?
Je kan hier stemmen: http://www.facebook.com/AlternateNL

Hopelijk hebben jullie hier wat aan.
M.v.g.
Stef602

[Voor 100% gewijzigd door Frozen op 20-06-2011 21:07]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-04 17:32

xp7amrkr

De enige echte!

De foutmelding die je krijgt als je stemt zegt evenveel als jou post
Warning: fopen(data/ips.txt.lock) [function.fopen]: failed to open stream: Permission denied in /data/www/facebook/poll/flatfile.php on line 181

Warning: flock() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /data/www/facebook/poll/flatfile.php on line 182

Warning: flock() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /data/www/facebook/poll/flatfile.php on line 194

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /data/www/facebook/poll/flatfile.php:181) in /data/www/facebook/poll/poll.php on line 81

Warning: fopen(data/votes.txt.lock) [function.fopen]: failed to open stream: Permission denied in /data/www/facebook/poll/flatfile.php on line 181

Warning: flock() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /data/www/facebook/poll/flatfile.php on line 182

Warning: flock() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /data/www/facebook/poll/flatfile.php on line 194

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
xp7amrkr schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:05:
De foutmelding die je krijgt als je stemt zegt evenveel als jou post

[...]
ga naar facebook, dan naar de alternate facebook page en daar staat hij! :)
of: http://www.facebook.com/AlternateNL

[Voor 7% gewijzigd door Frozen op 20-06-2011 21:07]

• xp7amrkr
  • Laatst online: 24-04 17:32

xp7amrkr

De enige echte!

En als ik mijn stem indien krijg ik dat ;)

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
xp7amrkr schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:07:
En als ik mijn stem indien krijg ik dat ;)
probeer alternate eens te liken? :o of werkt dat niet?

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-05 17:38
Hoe slecht moeten dan de andere inzendingen wel niet geweest zijn, als die drie zijn genomineerd.
Systeem 3 ziet er het beste uit. Enkel het RAM is geen 1.5V? En de voeding is een beetje overkill.
De Agility 3 bleek ook niet goed te zijn uit de Tweakers review, hij had dus beter gekozen voor de Crucial M4 64GB. Voor de rest is dat systeem vrij goed.

• Anoniem: 404313
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Hij doet het wel gewoon hoor.. ;)

Anoniem: 26306

Boxed.
dus waarom dan de k versie van de i7
Omdat het maar een klein beetje scheelt en het in het budget past.
en een p67 moederboard?
Wat is jouw alternatief binnen dit budget?
een antec 300... sorry hoor jongens maar het is een game systeem van 1500 euro...
Klopt, wat is je punt?
zal die 6990 leuk vinden! (hij past er niet eens in!)
Volgens mij gaat dat precies.
om nog maar niet te spreken over dat een i7 t.o.v. een i5 geen prestatieverschil geeft.
Maar het past binnen het budget, dus waarom niet?
er zit zelfs niet eens een HDD in!
Wel een SSD.

Je enige mogelijk valide argument is dat de videokaart niet in de case zou passen, dus dat moet je even aantonen. De rest van je argumenten is tamelijk zwak.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Jo... schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:11:
Hoe slecht moeten dan de andere inzendingen wel niet geweest zijn, als die drie zijn genomineerd.
Systeem 3 ziet er het beste uit. Enkel het RAM is geen 1.5V? En de voeding is een beetje overkill.
De Agility 3 bleek ook niet goed te zijn uit de Tweakers review, hij had dus beter gekozen voor de Crucial M4 64GB. Voor de rest is dat systeem vrij goed.
nou nou jo... niet spotten met mijn samengestelde systeempje he :$

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-05 10:00
Anoniem: 26306 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:14:
[...]
Boxed.

[...]
[...]
[...]
Klopt, wat is je punt?
[...]
[...]

[...]
Wel een SSD.

Je enige mogelijk valide argument is dat de videokaart niet in de case zou passen, dus dat moet je even aantonen. De rest van je argumenten is tamelijk zwak.
Zijn punt is dat je niks aan een K-processor hebt als je niet gaat overclocken, je kan ook niet overclocken want er zit geen aftermarket CPU koeler bij en als je dat allemaal toch niet gaat doen kan je net zo goed een H67 moederbord erbij nemen met een non ''K'' CPU.
Verder heeft niemand tegenwoordig genoeg aan 120GB dus er zal toch echt een HDD naast die SSD moeten komen.

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-05 17:38
Anoniem: 26306 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:14:
[...]
Boxed.

[...]
[...]
[...]
Klopt, wat is je punt?
[...]
[...]

[...]
Wel een SSD.

Wat Stef wil zeggen is dat hij vermoed dat het systeem gaat gebruikt worden om over te klokken. (reden hiervan is de K processor i.c.m. een P67 Mobo) Dan is een CPU cooler echt wel aan te raden, die boxed is echt slecht om mee over te klokken.
Een SSD is niet goed om vol met data vol te gaan schrijven, gaat hij snel van degraderen, daarom is een HDD altijd aan te raden!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Jo... schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:17:
[...]

Wat Stef wil zeggen is dat hij vermoed dat het systeem gaat gebruikt worden om over te klokken. (reden hiervan is de K processor i.c.m. een P67 Mobo) Dan is een CPU cooler echt wel aan te raden, die boxed is echt slecht om mee over te klokken.
Een SSD is niet goed om vol met data vol te gaan schrijven, gaat hij snel van degraderen, daarom is een HDD altijd aan te raden!
inderdaad (zie mijn samengestelde systeem een paar posts hierboven) :)

Anoniem: 26306

Redblader schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:17:

Zijn punt is dat je niks aan K processor hebt als je niet gaat overclocken, je kan ook niet overclocken want er zit geen aftermarket CPU koeler bij
Maar snap je het idee van deze wedstrijd date je binnen het budget van 1500 euro moet blijven? Dat betekent niet een zo goedkoop mogelijk systeem, maar een systeem dat maximaal 1500 euro kost. Als je exact hetzelfde systeem neemt zonder K processor dan zit is het misschien 20 euro goedkoper. Maar als je die 20 euro nog over hebt in je budget kun je net zo goed wel die K versie nemen, als je het mij vraagt. Dan zou je later alsnog kunnen gaan overclocken. Dat kan overigens heus wel een beetje met een boxed cooler hoor, niet extreem, maar dat vind ik niet zo belangrijk.
en als je dat allemaal toch niet gaat doen kan je net zo goed een H67 moederbord erbij nemen met een non ''K'' CPU.
Dat kan, maar ik snap op zich deze keuze ook wel. Of wil je zeggen dat het systeem beter is met non-K variant van dezelfde processor?
Verder heeft niemand tegenwoordig genoeg aan 120GB dus er zal toch echt een HDD naast die SSD moeten komen.
Dat vind ik persoonlijk een beetje onzin. Ik heb toevallig 3 systemen in huis met allemaal 128 GB of minder aan storage. Allemaal SSD's overigens.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:50
Jo... schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:17:
[...]
Dan is een CPU cooler echt wel aan te raden, die boxed is echt slecht om mee over te klokken.
Ik weet niet hoe dat met een i7 zit, maar met mijn i5 gaat het prima. Die stock coolers doen het ptima als je een fatsoenlijke kast neemt.

• Anoniem: 303530
  • Niet online
/grijns
Redblader schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:17:
Zijn punt is dat je niks aan K processor hebt als je niet gaat overclocken
Wie koopt er dan ook iets prebuild om dat vervolgens te overclocken? :?

Ik vraag me nu af wat je met dit topic wilt. Lol maken? Probeer vrijdagmiddag de HK. Verklapte spam voor alternatie? tip: tweakblogs.net. Mensen afkraken? Doe dat lekker ergens anders.
Zoals je ongetwijfeld al weet is dit een discussieforum. Ik zie hier geen discussie in, derhalve gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee