Toon posts:

schakelen tussen videochip sandy bridge en videokaart

Pagina: 1
Acties:

• De Cheetah
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:41
Beste tweakers,

Is het mogelijk om standaard de onboard videochip te gebruiken van de sandy bridge processor, en over te scahakelen naar een echte videokaart als dat nodig is? (bv bij gamen, video/fotobewerking?)

gr

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:01
Volgens mij heeft de bios deze mogelijkheid?

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Dat kan maar....

Welke videokaart? Welke laptop? Welke processor? Je geeft hier wel erg weinig informatie waar we niet veel meer mee kunnen dan gokken... En trouwens, wat heb je zelf al gevonden toen je de modelnummer invoerde in google in combinatie met de term "switchable graphics"?

• De Cheetah
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:41
het gaat om een desktop pc. processor = intel i5 2500 of i7 2600. Mobo is afhankelijk van de mogelijkheden mbt tot de vraag. Videokaart is hd 6870 van xfx.

die switchable graphics moet ik zoeken icm met het moederbord?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Onboard graphics heb je niet op jouw platform. Enkel integrated.

Als je een Z68 bord hebt dan kun je gebruik maken van Virtu om op die manier te switchen van graphicsmode. Ik kan je echter afraden om het te doen. De drivers zijn crappy, en het biedt je echt 0,0 voordeel op het gebied van stroomverbruik (ik mat 2W verschil, zie: productreview: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 review door TERW_DAN)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Is virtu hetzelfde als de Hydra logix 200 chip?
Want ook ik zoek eigenlijk naar een mogelijkheid om een systeem samen te stellen waar de gamekaart gewoon uit kan en de processor al het werk doet (i5-2500 op het oog), en van bovengenoemde chip was sprake ergens, maar het fijne kan ik er nog niet van vinden.

• Niet online
Dat kan alleen met de hydra chip volgens mij. Als je geduld hebt kun je ook wachten tot AMD dit mogelijk maakt met Llano, ik denk gok dat dat wel ergens op de planning staat.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 20-06-2011 22:59]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Virtu is geen chip, enkel software. Of die precies hetzelfde doet als de Hydra Logix 200 weet ik eigenlijk niet.

Wat wil je trouwens precies bereiken met het mixen van de losse videokaart en de IGP?

• Niet online
Stroomverbruik neem ik aan: maar let op, technologieën als optimus zijn niet bevorderend voor het speelplezier. Denk aan micro stuttering en driver problemen.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik denk dat josfeijen hetzelfde wil als ik: een stiller systeem met minder stroomverbruik=minder warmte. Ik game zo af en toe een uurtje, daartegenover staat 10 uur "gewoon" computerwerk als internet, word, photoshoppen. Meestal heb ik dus gewoon geen vette graka nodig. En dan lijkt het me handig dat deze gewoon uit staat.
Heb scherpe oren, en zelfs een HDD maakt me al teveel lawaai (nieuwe systeem dus ook met SSD)

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-05 10:13
maar zolang je je videokaart niet stressed ( gewoon computerwerk ) dan zal de videokaart niet veel warmte produceren en zou je de fans dus nouwelijks moeten horen?
daar komt bij dat je processor dus meer werk zou moeten doen -> warmer word -> fans harder draaien dus dan hoor je alsnog je cpu koeler

[Voor 29% gewijzigd door nickertNL op 21-06-2011 10:34]

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

nickertNL schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:32:
maar zolang je je videokaart niet stressed ( gewoon computerwerk ) dan zal de videokaart niet veel warmte produceren en zou je de fans dus nouwelijks moeten horen?
Inderdaad. En idle verbruik van een HD 6870 is .. 17 Watt? Valt heel goed mee, imo.

I like to take things apart further than I'm supposed to

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En bij mij blifjt de videokaartfan gewoon lopen, ook al gebruik ik Virtu.

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-05 10:13
wat is de temp dan van die kaart want anders kan je eventueel de fan van de kaart minder snel laten lopen ?
en je zult zowieso bijna in alle gevallen wat blijven horen. als dit niet de videokaart is dan is het wel de HDD/ Voeding / CPU fan of system fans

[Voor 40% gewijzigd door nickertNL op 21-06-2011 11:34]

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-05 10:55

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ik ben zelf ook op zoek naar een dergelijke oplossing. Niet vanwege het stroomverbruik, maar vanwege QuickSync. Dit is een feature die je niet kan gebruiken als je een videokaart gebruikt in je systeem.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

nickertNL schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:33:
wat is de temp dan van die kaart want anders kan je eventueel de fan van de kaart minder snel laten lopen ?
en je zult zowieso bijna in alle gevallen wat blijven horen. als dit niet de videokaart is dan is het wel de HDD/ Voeding / CPU fan of system fans
Ik heb geen metingen gedaan voor de temperatuur, maar gezien het verbruik even hoog is kun je er vanuit gaan dat de warmteontwikkeling dat ook is.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee