• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:00
Goed... Sinds kort bezitter van:
Pioneer VSX-920-K en een surroundsetje
iPhone (zonder muziek, wil ik ook niet)

Al wat langer hier in huis:
iPod Touch (gewonnen met het werk :) )
Eminent EM7080
QNAP 439 Pro II

Ik had graag het volgende bereikt: snel en eenvoudig muziek die in een iTunes-bib staat gestreamed naar mijn receiver... Bediening vanaf een iPhone/iPod of vanuit een laptop.

Ik draai hier thuis ook een ESXi met daarop de mogelijkheid om 24/7 een VM te draaien (XP of 7).

Op mijn NAS heb ik de mogelijkheid om de NAS zelf een iTunes-bib te laten publiceren op het netwerk, maar deze miste enkele features, dit gebruik ik dus niet... Ik heb mijn iTunes-index bestanden op mijn NAS staan, tesamen met al mijn muziek (de catalogus (=de itl-files dus) en de muziekbestanden) staan dus allen op mijn NAS.

Voor de rest een degelijk netwerk, merendeel gigabit (tv-meubel voorzien van 8 poorten gigabit, waarvan 4 bezet) en verschillende Wifi-netwerken verspreid over het hele huis met allemaal verschillende namen...

Ik heb voor mijn probleem volgende dingen gevonden:
Airplay van Apple: een Airplay-compatible device op mijn receiver hangen en dan vanuit een iTunes-bibliotheek nummers streamen naar dat device... Heb ik dan alleen een Airplay compatibel device nodig zoals de AirPort Express die ik dan met een 3,5 jack aansluit aan mijn receiver?

Wat kan ik doen om het probleem van het bedienen van muziek op te vangen? Klopt het dat ik dit kan doen met http://itunes.apple.com/app/remote/id284417350?mt=8 ?

Zoals ik het nu in mijn hoofd heb:
Een VM met XP of 7 draaien op mijn ESXi, hierop iTunes installeren, een AirPort Express aan mijn receiver hangen en het geheel besturen met de Remote-app... Alleen had ik als extraatje graag papa en broer de mogelijkheid gegeven om met een PC snel en makkelijk de iTunes-bib op de VM aan te sturen...

[Voor 9% gewijzigd door HyperBart op 20-06-2011 20:25]

Vandaag even niets

Anoniem: 397269

Sonos zoneplayer 90

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-04 23:21
HyperBart schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:24:

Ik heb voor mijn probleem volgende dingen gevonden:
Airplay van Apple: een Airplay-compatible device op mijn receiver hangen en dan vanuit een iTunes-bibliotheek nummers streamen naar dat device... Heb ik dan alleen een Airplay compatibel device nodig zoals de AirPort Express die ik dan met een 3,5 jack aansluit aan mijn receiver?
Correct
Wat kan ik doen om het probleem van het bedienen van muziek op te vangen? Klopt het dat ik dit kan doen met http://itunes.apple.com/app/remote/id284417350?mt=8 ?
Ook correct :)

• HyperBart
Ok, dan nog een vraag over de AirPort Express:

Klopt het dat ik hier gewoon een SPDIF-kabeltje kan insteken (=toslink kabel, heet dat zo?) en die rechtstreeks naar mijn receiver kan laten gaan? Maw: de Airport Express stuurt dus geluid uit via 3,5 en ook via datzelfde gaatje optisch?

Vandaag even niets

• clutjespelberg
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 08:19

Bron: http://apple.nl

Een andere optie is een squeezebox.

[Voor 26% gewijzigd door clutjespelberg op 21-06-2011 11:07]

Java rules.

• HyperBart
Ok, optisch was ik al 90 procent zeker van, klopt het dan dat ik deze met: http://www.google.com/pro...BOqG9xJgO&ved=0CEUQ8gIwBA kan aansluiten naar mijn receiver?

Vandaag even niets

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Jup.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• HyperBart
OK, ik heb het hier uiteindelijk werkend gekregen (en ik ben absoluut geen fanboy, maar ik moet het ze nageven: die jongens in Cupertino hebben het goed uitgedacht, gecombineerd met wat knutselskills kan je leuke dingen doen :) ):

Een VM (XP) draait op mijn ESXi, hierop staat iTunes dag en nacht open... Die iTunes moet ik wel afsluiten als ik mijn iPhone wil syncen via mijn laptop om problemen te vermijden (= twee PC's tegelijk naar één bib gaat niet). Via de iPhone of de iPod Touch kan ik iTunes aansturen op de VM... Deze stuurt op zijn beurt (en dat kan ik zelfs kiezen via de Remote App) geluid door naar (voorlopig) een Airport Express die aan mijn receiver hangt...

Marcheert goed :) .

Heb alleen nog het probleem (en daar ga ik even een apart topic voor aanmaken) dat sommige liedjes in lijsten greyed out zijn, ze spelen afzonderlijk af, maar hij springt dan niet door naar het volgende liedje...
De greyed out tracks wil zeggen dat je ze niet op je iPhone/iPod hebt staan, maar ik zou verwachten dat als je de remote app gebruikt dat dat niet uitmaakt... Ik krijg een unknown error... HIj speelt tracks af die ik aantik in de lijst of het album of de artiest, maar hij gaat ze niet allemaal af... Iemand hier ervaring mee? Even voor de duidelijkheid: ik stream dus geen muziek van mijn iPhone naar de Airport Express, maar ik bedien met mijn iPhone een iTunes bib die streamed naar de AE...

[Voor 4% gewijzigd door HyperBart op 27-06-2011 01:13]

Vandaag even niets

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee