Toon posts:

Belkin Share router miskoop

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 411662

Topicstarter
Hallo Tweakers, na jaren....... echt jarenlang lurken komt die dan......
MIJN EERSTE TOPIC!!!!

Na jaren met een oud Topcom router gedaan te hebben kwam ik er jaren geleden al achter dat die niet meer deed als 4MB bedraad, dus niet meer afdoende was, maar omdat ik maar 1 pc gebruikte thuis heb ik die router weg gedaan en mijn pc rechtstreeks in mijn modem geprikt.
Inmiddels heb ik al 2, 3 jaar een rete stabiele 25Mb verbinding met pingtijden op speedtest.net van 10 á 12 ms. Webpagina's laden over het algemaan sneller als dat ik met mijn ogen kan knipperen.

Maar nu heb ik afgelopen zaterdag eindelijk mijn android tablet ontvangen en heb ik afgelopen zaterdag geheel zonder voorbereiding een Belkin Share router gekocht bij de lokale pcboer om de hoek. Op de dozen van al die routers daar stond met grote letters 300Mb, dus ik dacht, dat zit qua snelheid allemaal wel goed, ik heb immer "maar" een 25Mb verbinding. Mijn eisen waren niet meer als een simpel router met een usb poort zodat ik via wifi bij mijn content op mijn usb hardisk kan komen en vanouds mijn internet op mijn pc en mijn android tablet kan gebuiken

Ik heb de router aangesloten op mijn moden en op mijn pc, de router via de webinterface ingesteld (password op admin account veranderd en wifi versleuteld). Mijn pc en tablet krijgen zonder problemen verbinding met de router en internet, de pc bedraad en de table via wifi. Ik heb niet de meegeleverde sofware geinstalleerd, aangezien die bestond uit een music share app, sprinter genie geval en self healing iets die ook via de webinterface te gebruiken is.

Wat blijkt nu: met de router aangesloten laden webpagina's ineens stukken langzamer, ipv. dat een pagina in eens flits compleet geladen is duurt het nu gewoon 3,4,5 seconden voordat pagina's geheel geladen zijn. Speedtest.net geeft nog steeds aan dat mijn verbinding 25Mb is met 10 á 12ms pingtijden.

Ik heb de router verschillende malen gereset, ik heb ook verschillende malen de self healing functie gebruikt, maar helaas zonder resultaat. Ik heb wat reviews van de router gezocht, maar die vertellen me alleen iets over het gebruiksgemak, maar niets over de "snelheid van de router" .
Bestaat er zoiets als de snelheid van een router? Heb ik een te langzame route gekocht? Zie ik iets over het hoofd, of heb ik een miskoop gedaan?

Offtopic: Vraagteken in TT vergeten, hoe kan ik dat aanpassen?

Anoniem: 353372

Wat voor Wireless chipset zit er in de Tablet als ik mag vragen qua snelheid ?

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 353372 op 20-06-2011 20:22]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hm, dat probleem heb ik ook wel ooit gehad. Is meestal op te lossen door de DNSservers van OpenDNS te gebruiken ipv die van je ISP :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:57

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Probeer anders eens direct de externe DNS servers via DHCP mee te sturen i.p.v. forwarding via de router.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Andere optie: check je WLAN kanalen eens. Kan zijn dat er het e.e.a. in de weg zit. gebruik je inssider voor :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 12:19
Kan je eens met ipconfig /all (via command prompt) kijken? Misschien heb je nog oude DNS gegevens bij je netwerkconfiguratie staan.

Meestgebruikte configuraties zijn:
1. DNS van je apparaten enkel verwijzen naar de router. DNS door de router uit laten voeren. Het WAN gedeelte van de route op automatisch (DHCP) laten staan, zodat ie automatisch de juiste DNS servers te pakken heeft.
2. DNS servers bij de netwerkconfiguratie van je apparaten ingeven. Dan moet dan handmatig, maar in de praktijk zal dat hetzelfde resultaat geven. Als je de oorzaak bij DNS verdenkt, kan je ook DNS 8.8.8.8 eens proberen (Google public DNS).

Dat staat ook vast ergens in een sticky topic, al ben ik een beetje lam ;) Bij de support pagina's van je provider staat het vast ook uitgelegd.

edit: en welkom op GoT :) Bovenaan de pagina kan een topic reporten: dan zal een moderator je titel kunnen aanpassen. Al is het imho wel duidelijk.

[Voor 8% gewijzigd door _H_G_ op 20-06-2011 20:31]

Topicstarter
ok, was even afwezig, ga nu met julie suggesties aan de gang

Topicstarter
Anoniem: 353372 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:21:
Wat voor Wireless chipset zit er in de Tablet als ik mag vragen qua snelheid ?
De snelheid op de tablet is ok, daar is de chipset denk ik al snel de limiet.

Topicstarter
DukeBox schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:25:
Probeer anders eens direct de externe DNS servers via DHCP mee te sturen i.p.v. forwarding via de router.
????????????????????

Topicstarter
Dit is wat ipconfig eruit gooit, ik zie niets vreemds, maar ben niet heel deskundig

Microsoft Windows [versie 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\Jeffrey>ipconfig/all

Windows IP-configuratie

Hostnaam . . . . . . . . . . . . : Jeffrey-PC
Primair DNS-achtervoegsel . . . . :
Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride
IP-routering ingeschakeld . . . . : nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : Belkin

Ethernet-adapter voor LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: Belkin
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Realtek PCIe GBE Family Controller
Fysiek adres. . . . . . . . . . . :
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld : ja
Link-local IPv6-adres . . . . . . :
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.2.2(voorkeur)
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Lease verkregen . . . . . . . . . : maandag 20 juni 2011 20:35:11
Lease verlopen. . . . . . . . . . : vrijdag 28 juli 2147 3:04:44
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.2.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . :
DHCPv6-client DUID. . . . . . .

DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld

Tunnel-adapter voor LAN-verbinding* 3:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee
Link-local IPv6-adres . . . . . . :
Standaardgateway. . . . . . . . . : ::
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : uitgeschakeld

Tunnel-adapter voor isatap.Belkin:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: Belkin
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter #2
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee

C:\Users\Jeffrey>

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-12-2022
Eén vraagteken is voldoende hoor :F !

Je modem is niet uit geweest en of gereset geworden?
Dan even dit router uit, modem uit, even wachten! Router aan, modem aan.

Topicstarter
sorry voor de vraagtekens, ja modem is uit geweest. Ik ben nu aan het proberen de dns van google te gebruiken, ik rapporteer zodadelijk of dat verbetering geeft.

Topicstarter
Ik heb nu 8.8.8.8 als dns en alles is nu koek en ei. Het probleem zit hem dus in het dns verhaal.

Hartelijk bedankt voor jullie hulp.

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 12:19
ip gegevens van je PC lijken iig goed. De DHCP van je router is wel wat raar. Je zou eigenlijk eerder 192.168.1.x verwachten, en als de router adres 1 heeft dan de dhcp range van 100-200 ofzo. Heeft iemand die voor je ingesteld? Wat nivk zegt: dan de router eens resetten (staat in de handleiding).

Het werkt nu, al ben je dan wel afhankelijk van de DNS server van Google (en de route er naar toe). In theorie zou de DNS van je provider een kortere route moeten zijn en wat sneller reageren, al gaat het dan om milliseconden :) Je kan het dus ook zo laten, zolang je maar beseft hoe je huidige situatie is (mocht je in de toekomst problemen krijgen).

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-12-2022
Namebench is een fijn programma om DNS servers te testen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je zo'n jarenlange lurker bent, ga ik er vanuit dat je toch echt wel weet hoe je hier moet posten. Dan weet je ook best dat tig posts onder elkaar niet gewenst zijn, evenals loze replys met alleen maar vraagtekens.

Zwembad - Braaihok - YouTube - BraaiTV - TBNT

Topicstarter
Allen bedankt. Ik heb me ondertussen helemaal ingelezen in het DNS gebeuren.

Op naar de volgende uitdaging: het configureren van de router mbt. de USB-HD die er aan hangt.
Koffie schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 09:09:

Als je zo'n jarenlange lurker bent, ga ik er vanuit dat je toch echt wel weet hoe je hier moet posten. Dan weet je ook best dat tig posts onder elkaar niet gewenst zijn, evenals loze replys met alleen maar vraagtekens.
Bedankt voor de tip.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee