Toon posts:

[Premiere] Timelapse, inzoomen maar kwaliteit behouden

Pagina: 1
Acties:

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-06 13:22
Ik zit met een probleem wat denk ik vooral bij timelapses voorkomt. Het heeft namelijk te maken met hoge kwaliteits foto's in een sequence zetten en deze dan animeren.

Als voorbeeld: in premiere heb ik 1 sequence aangemaakt waarin ik alle foto's achter elkaar heb gezet op 1 frame per foto. Nu krijg ik dus een mooi vloeiend filmpje. Mijn volgende actie (volgens mijn dacht ik logische redenering) is een nieuwe sequence maken, waarin ik dan weer die eerste sequence zet. Als ik dan daar een effect op loslaat zoals een "position & scale" in het submenu Motion, dan krijg ik een dynamisch effect in het filmpje. Nu klopt dat ook, maar dat gaat dus ten koste van de kwaliteit als ik ver inzoom. En dat terwijl de foto's van dergelijke kwaliteit zijn dat ze makkelijk ver kunnen worden ingezoomd.

Blijkbaar kijkt hij niet naar de kwaliteit van de foto's, maar doet hij eerst de eerste sequence renderen, waarna hij deze gaat zoomen. Terwijl dat ik denk dat hij altijd van de maximale kwaliteit van de foto's moet afgaan.

Nu zijn er 2 vragen: Denk ik nu fout? en Is er een manier om dit wel voor elkaar te krijgen zoals ik dat graag zou zien?

• Octagen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06 09:46
Slimste is om eerst een film/file te maken (image sequence) bijvoorbeeld in Quicktime op het formaat van de foto's. Deze dan importeren in je edit software, dan kun je rustig inzoomen.

Een beetje foto vult al op 35% grootte een 1080p formaat video, dus inzoomen tot 100% gaat makkelijk x3 tot je 1 op 1 op je kwaliteit zit!

• TranceSetter
ja precies. Maar dat betekent dus dat ik het beste een sequence kan aanmaken van 5026x2827pixels? Zo, dat wordt leuk bewerken dan ;-)

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-03 12:03

G-Tus

Doe gewoon jij

Je kan proberen een EDL te maken, en dus eerst 'Offline editing' te doen met een lage reso variant van je film. Alles werkt dan snel, het zal er alleen niet heel top uitzien. Je laat dan een EDL maken en die pas je toe op de hoogstmogelijke kwaliteit, oftewel 'Online editing' waarbij je dus niet meer heen en weer door je sequence gaat scrollen, hoogstens wat color correction.

Is wel een lastige techniek, maar wordt eigenlijk altijd gebruikt bij 'Hollywood' films.

Flickr | Instagram

• Octagen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06 09:46
Nou, je maakt juist een 1080p sequence (1920x1080) en vult die met de gemaakte eerdere video/image sequence op photo resolutie. Als je m plaatst moet je je sequence settings behouden (!)

Nu kun je van/naar 100% van/naar gewenste formaat zoomen...

• TranceSetter
Het is me inderdaad gelukt op die manier. Ik dacht dat ik dan eerst die sequence op fotoresolutie moest exporteren en dan weer importeren in premiere. Maar je kan die eerste sequence gewoon in je 2e 1080p sequence zetten. Handig! Thanks :)

En dan EDL verhaal ga ik vanavond een checken.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee