Toon posts:

Veel spam bij hotmail

Pagina: 1
Acties:

• Rayman1987
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 18:25
Goedendag,

Weet even geen andere plek waar ik dit kwijt moet.
Het schijnt namelijk dat er via mijn e-mail adres regelmatig berichtjes met linkjes worden verstuurd naar iets van 5 mensen uit mijn contactenlijst. Ik zelf krijg dan een verzend fout mailtje per mail die verstuurd wordt. Dit zijn linkjes van buitenlandse sites, en komen mij totaal niet bekend voor.
Kan ik hier iets aan doen, of is een ander e-mail adres de enige oplossing.

MVG Raymond

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Heb je al een virusscan overwogen? En verander je wachtwoord, het kan zijn dat deze is gelekt op de een of andere manier.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En wat staat er precies in de foutmelding?

Fout geconfigureerde mailservers zien een 'reply email' als email waarheen de foutmelding moet komen, terwijl het van een compleet andere server afkomt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Rayman1987
........ Notification Faillure Staat er.

Als virusscanner heb ik zowel mijn laptop als mijn pc norton internet security.
Waarvan ik op mijn gewone ''download pc'' ook nog ''AdAware'' en ''spybot search en destroy'' heb staan.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-05 10:35
Wedden dat het over is als je je wachtwoord veranderd...

• Rubinski
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-10-2018

Rubinski

Dodelijk blond!

Rayman1987 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:12:
........ Notification Faillure Staat er.

Als virusscanner heb ik zowel mijn laptop als mijn pc norton internet security.
Waarvan ik op mijn gewone ''download pc'' ook nog ''AdAware'' en ''spybot search en destroy'' heb staan.
Het is niet voldoende de programma's op je pc te hebben staan, je moet ze ook eens laten draaien ;)
Zoals de rest zegt: Verander je wachtwoord.

Software is like sex, it's better when it's free

• Rayman1987
Controleert een programma als norton niet standaard je mail? En voert deze niet standaart scans uit in de achtergrond? Heb zojuist mijn wachtwoord aangepast, en hoop dat het hiermee over is.

Alvast bedankt voor de tips

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Dat wil nog niet zeggen dat je wachtwoord niet kan uitlekken op een manier die norton niet detecteert. Het nadeel van cloud omgevingen.

Anoniem: 5742

UltraSub schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:13:
Wedden dat het over is als je je wachtwoord veranderd...
Niet altijd, uit eigen ervaring!
Het is ook raadzaam om, nadat je je wachtwoord hebt veranderd, ook even je contact lijst te wissen!
(schrijf wel ff op wie er in stond natuurlijk)
Daarna houdt het inderdaad op!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:31

Reptile209

- gers -

Want een hacker die je hotmail-wachtwoord gevonden heeft kan niet je lijst met contacts kopieeren, zodat hij daarna niet eens meer in hoef te loggen? En bobdebeer: wat zou de toegevoegde waarde zijn van het wissen van je adresboek nadat je je wachtwoord hebt veranderd? 't Is niet alsof daar een virus in kan blijven hangen, dat je op die manier verwijderd.

Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen. - Voltaire

Anoniem: 5742

Weet dat het raar klinkt maar zoals ik al zei : Uit eigen ervaring heb ik het zo gedaan en toen is het gestopt.
Zelfs na het veranderen van het wachtwoord, alle antwoorden op de security vragen en het opgeven van nieuwe alternatieve contact informatie werd er, later die dag, nog steeds spam verstuurd.
Op een van de sites waar ik had gezocht voor een oplossing (kan hem zo snel niet vinden anders had ik ff gelinkt) stond : leeg je adres boek in hotmail! en nadat ik dat had gedaan is alle spam gestopt!

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:19
Wachtwoord verwijderen en voor de zekerheid Malwarebytes draaien.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-05 17:01
Het hoeft geen virus te zijn en ook je wachtwoord hoeft niet bekend te zijn
http://www.nu.nl/internet...in-hotmail-misbruikt.html

• hmmmmmmmmmpffff
pacificocean schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:41:
Het hoeft geen virus te zijn en ook je wachtwoord hoeft niet bekend te zijn
http://www.nu.nl/internet...in-hotmail-misbruikt.html
Als ik het goed begrijp, werd er in dat geval géén e-mail vanuit de mailbox van gebruikers zelf verstuurd. TS heeft dat probleem wel.

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05 15:46

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Overstappen op gmail :+
Maar ik hoop dat iemand een 'bullet proof' oplossing heeft, dan kan ik die iedereen even doorsturen. Want ik word doodgegooid met die mails.

• hmmmmmmmmmpffff
Armageddon_2k schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:54:
Overstappen op gmail :+
Maar ik hoop dat iemand een 'bullet proof' oplossing heeft, dan kan ik die iedereen even doorsturen. Want ik word doodgegooid met die mails.
Ik weet vrij zeker dat mijn oplossing zal volstaan. O ja, en gooi LimeWire (of een dergelijk programma) er ook maar even af.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Post eens een compleet log van zo'n error? Meestal stuurt zo'n foutmelding-mailtje deze mee.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee