Externe Hardeschijf werkt niet meer op laptop.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 19:47
Ik heb een externe hardeschijf die ik op de laptop aan wilde sluiten en hoorde wel het bekende geluidje als er iets in de usb word gestopt, alleen kwam er geen melding dat ik de media kan openen wat eerder wel gebeurde en nu nog wel steeds gebeurt als ik er een usb stick in druk.
Heb ook een andere externe hardeschijf geprobeert maar hierbij gebeurde precies hetzelfde, als ik beide externe schijfen op een andere pc aansluit werkt het wel gewoon.
Het ligt dus niet aan de harddisks.
Ik kan hem verder ook niet terug vinden bij deze computer, ik denk zelf dat het aan de drivers ligt, maar heb gewoon een verse windows installatie gedaan en verder niks, maar hoe kan het dat de stick wel gewoon werkt?
Heb overigens ook andere usb poorten geprobeert op de laptop, en draai overigens op Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Ik heb ook een externe gehad en de hdd ging nog ,maar de voeding was kapot en dan heb ik beginnen googlen en schijnt dat externe schijven de voeding altijd kapot gaat.Ik koop dat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scan eens op virussen? heb je drivers geinstalleerd staan voor je usb-poorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
Heb net gescand op virussen maar werd niks gevonden, en de voeding van beide hardeschijven zijn wel in orde. Ze werken op een andere pc wel gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
Als ik hem aansluit krijg ik dit wel te zien in mijn apparaat beheer onder schijfstations:

Afbeeldingslocatie: http://img805.imageshack.us/img805/9608/knipselz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
Maar als ik Easeus opstart dat is een partitiemanager en daarzie ik de schijf ook tussen staan, maar kan hem via de verkenner niet vinden :(

Afbeeldingslocatie: http://img808.imageshack.us/img808/8271/knipsel2.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Henkpaulus op 20-06-2011 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 13:07
Heeft tie wel een toegewezen drive-letter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
Whow goed gezien man _/-\o_ , stom dat ik dat zelf niet gezien heb..
Maar bij mijn andere pc geeft ie automatisch een letter maar bij de laptop moet ik hem vast aangeven. Is dit nog op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, gewoon bij schijfbeheer een letter toekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Hou anders ook eens de spanning in de gaten. Heeft je externe drive een eigen voeding? Zo niet, dan trekt hij de stroom van je laptop. Het is mogelijk dat je USB poort niet genoeg stroom levert.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet Henk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-12-2024
De automount functie zou ook af kunnen staan. Om de automount functie in windows 7 aan te zetten moet je command prompt openen, en daarin "diskpart" en daarna "automount enable" typen. Dat zou moeten zorgen dat alle herkenbare volumes die aan je computer worden toegevoegd automatisch een letter krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:34

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@Marquis, normaal geen slechte opmerking maar zonder (genoeg) spanning zou het volume niet in de partitiemanager opduiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Septillion schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:34:
@Marquis, normaal geen slechte opmerking maar zonder (genoeg) spanning zou het volume niet in de partitiemanager opduiken.
Je hebt gelijk, over t hoofd gezien.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Pagina: 1