Toon posts:

Graasgast, waar ben je mee bezig ?!?!?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit ik gisteravond bij iemand een laptop te fixen, zie ik opeens RUNVXD.EXE -hide in systeminfo staan. Ik zoeken, blijkt dit een dnetc client te zijn, op naam van Graasgast@eenprovider!!! Dat ding staat er al minstens 1,5 jaar op?!?!??!

Een verklaring :(

<edit>typo</edit>

Verwijderd

Topicstarter
:( GRAASGAST :(

Verwijderd

Topicstarter
<edit>

Oeps, een dubbelpost. Moet eens beter opletten 's avonds laat

|:(

</edit>

Verwijderd

1) Schreeuw niet zo!
2) Schop niet zo!
3) Hoe kun jij nou weten of dat deze GG is?

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-04 16:38
Wow je geeft hem nog geen half uur om te reageren (zou zo maar kunnen dat hij slaapt). Is het een DPC member?

Frostie

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

hmm.. midden in de nacht geef je iemand nog geen half uur om te reageren.. :?

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Ik snap best dat je het niet leuk vind, maar zo te zien heb je er in die 1,5 jaar geen last van gehad...

Stuur hem gewoon eerst even een emailtje...

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-05 00:26
1) je hebt een laptop geleent (ofwel van iemand anders)...misschien weet ie ervan, vraag het eens

2) een laptop...zat ie aangesloten op internet? (i.v.m. bijdrage van de koe). Als ie niet op internet aangesloten is/ was, dan doet die koe alleen random en daaruit blijkt dan dat graasgast het in een ver verleden weleens heeft gebruikt (vorige eigenaar v/d laptop?)

3) je hebt het emialadres van die graasgast...mail dan eerst voordat je conclusies trekt

4) verders als ie het is....dan heeft hij wel wat uit te leggen

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 19:13

ronaz

Wishmaster

Laten we elkaar geen mietje noemen, het assimileren van elke bak die je tegenkomt is voor veel mensen hier een sport. Het is alleen vervelend als iemand erachter komt.

Als ik zakelijk naar iemand z'n pc moet kijken dan laat ik het wel uit mn hoofd, maar bij vage kennissen gaat er een koetje op hoor! >:)

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• [eNeRGy]
Heb je toevallig shares open staan en die niet beveiligt met een wachtwoord?

Dan moet ik je tot mijn spijt vertellen dat het je eigen schuld is, een open share is namelijk toestemming geven aan iedereen die via het netwerk (internet) met jouw computer verbonden is (of verbinden kan).

• 0rbit
  • Laatst online: 20-05 13:55
Shares kun je best beveiligen hoor...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• [eNeRGy]
Op maandag 19 maart 2001 09:20 schreef Mr_Atheist het volgende:
Shares kun je best beveiligen hoor...
Ehm.. wie zegt dan van niet?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik binnen een half uur een reply stuurde, ik zag dat Graasgast online was en zelf bezig was in een ander topic.

Nee deze laptop is nooit uitgeleend, ja ik weet zeker dat het graasgast is, en ja deze machine zit op het internet...

This is not the way you know....

<edit>typo</edit>

Verwijderd

Topicstarter
This is the Postfix program at host mail.xx.yy.

I'm sorry to have to inform you that the message returned
below could not be delivered to one or more destinations.

For further assistance, please contact <postmaster@xx.yy>

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the message returned below.

The Postfix program

<graasgast@xx.yy>: unknown user: "graasgast"

grrrrr

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Als die email adres niet bestaat, waarom doe je em dan scramblen?

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof (voor zover dat mogelijk is) in privacy. Ik wil dit email adres best aan graasgast bekend maken, maar voor de rest vind ik het wel zo netjes dat jullie het niet zien...

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 17:45
Op maandag 19 maart 2001 09:12 schreef [eNeRGy] het volgende:
Heb je toevallig shares open staan en die niet beveiligt met een wachtwoord?

Dan moet ik je tot mijn spijt vertellen dat het je eigen schuld is, een open share is namelijk toestemming geven aan iedereen die via het netwerk (internet) met jouw computer verbonden is (of verbinden kan).
Dan nog is het niet zo dat ik toestemming geef dat jij zomaar mijn pc mag mollen. Nee zo werkt het niet. Er zijn strikte regels vooet het uitzetten van een d.ent client op andermans machines.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Verwijderd

Topicstarter
en aangezien dit is gebeurd zonder medenweten van.......

Verwijderd

Topicstarter
Maarre, GraasGast, een reply zou wel op zijn plaats zijn...

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
een open share is namelijk toestemming geven aan iedereen die via het netwerk (internet) met jouw computer verbonden is (of verbinden kan).
Onzin. Iemand de mogelijkheid bieden iets te doen is heel iets anders iemand toestemming geven iets te doen.

Als ik mijn voordeur wagenwijd openzet mag jij alsnog niet zomaar naar binnenlopen. Blijft gewoon verboden.

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-05 19:05

NightBird

DPC-Crew Coding
Op maandag 19 maart 2001 12:37 schreef r3b00t het volgende:
Maarre, GraasGast, een reply zou wel op zijn plaats zijn...
GraasGast komt nooit in dit forum ...
dus je kan wel staan schreeuwen, maar misschien is het slimmer om hem gewoon even persoonlijk aan te spreken.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

• [eNeRGy]
Op maandag 19 maart 2001 12:04 schreef stappel_ het volgende:

[..]

Dan nog is het niet zo dat ik toestemming geef dat jij zomaar mijn pc mag mollen. Nee zo werkt het niet. Er zijn strikte regels vooet het uitzetten van een d.ent client op andermans machines.
hoho.. ik heb niet over 'mollen' want dat mag zeker niet nee...

Verwijderd

Topicstarter
GraasGast komt nooit in dit forum ...
gathering.tweakers.net/profile.php?id=11014
dus je kan wel staan schreeuwen, maar misschien is het slimmer om hem gewoon even persoonlijk aan te spreken.
Als ik dat kon doen had ik het allang gedaan...

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op maandag 19 maart 2001 13:15 schreef r3b00t het volgende:
Als ik dat kon doen had ik het allang gedaan...
Ff via icq-nummer opgespoord: cedarstorm@hotmail.com

• Arjan B
  • Laatst online: 20-12-2023
Werkt z'n icq ook niet dan :?

Loeibaar.nl

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Tja niet echt goed om op een laptop ongevraagt een koe te installeren. Stel je voor dat hij in gebruik is op een warme zomerdag. Als je weet dat er een koe draait kun je hem ff afsluiten om zo de zaak wat koeler te houden, maja.

Verwijderd

Zowiezo zou ik niet zomaar een koe op een laptop installeren, de accu's gaan al te kort mee.

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
koe schakelt zichzelf automatisch uit als je op batterij werkt :)

Verwijderd

Op maandag 19 maart 2001 18:02 schreef oVeRLoaD het volgende:
koe schakelt zichzelf automatisch uit als je op batterij werkt :)
als je dat zo instelt wel jah :P

Verwijderd

Kheb 'm al een ICQtje gestuurd na m'n 1e reactie hier.

• Chaos
  • Niet online
r3b00t: kun je de ini-file even mailen naar crew@dutchpowercows.org?

edit:
En stuur alle andere info die je kunt vinden en wat je weet erover svp ook mee.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, mijn eerste reactie was rm dnetc*, plus dat die laptop zondag weer vers was geinstalled... Mijn doel is ook niet om hem te verlinken bij dnetc (I'm not like that..) maar om van hem een verklaring te krijgen.

Ik heb een mailtje naar dat hotmail adres gestuurd, en zal rustig afwachten.

HlpDsk, jij had via ICQ contact met hem, is daar nog wat uitgekomen?

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik snap het hele probleem niet echt, maar ok....

kheb wel een paar vragen,
1. waarom moet JIJ dit weten? het is jouw laptop niet. (althans dat haal ik uit je eerste stukje.)
2. wie zegt dat graasgast dat erop gezet heeft? alleen het emailadres??? (dat is wel heeel erg weinig bewijs hoor.) ik kan zo 10 verklaringen uit mijn mouw schudden dat het er op is komen te staan zonder dat graasgast van iets hoeft te weten.

dus..... vooral ben ik benieuwd naar het antwoord op de eerste vraag.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 20 maart 2001 10:53 schreef Alfredt het volgende:
ik snap het hele probleem niet echt, maar ok....
Principe...
kheb wel een paar vragen,
1. waarom moet JIJ dit weten? het is jouw laptop niet. (althans dat haal ik uit je eerste stukje.)
Omdat ik dat appje aantrof en ik het niet vind kunnen... Die dame van wie die laptop is, wil dit namelijk ook weten, maar heeft zelf niet de tijd + kennis om hier in een forum daarover te gaan discussen... Het internet is al genoeg verpest door dit soort mensen... :(
2. wie zegt dat graasgast dat erop gezet heeft? alleen het emailadres??? (dat is wel heeel erg weinig bewijs hoor.) ik kan zo 10 verklaringen uit mijn mouw schudden dat het er op is komen te staan zonder dat graasgast van iets hoeft te weten.
Hier heb je volledig gelijk in. Ik heb idd alleen het email adres, maar aangezien ik hier de naam Graasgast regelmatig voorbij zie vliegen, plus de combo dnetc+DPC..., tsja het lijkt me sterk dat iemand uit (ik zeg maar wat) amerika onder de naam graasgast een dnetc client laat draaien op een laptop van een clueless gebruiker. Het is erg aannemelijk...
dus..... vooral ben ik benieuwd naar het antwoord op de eerste vraag.
/me hopes you're satisfied....

• GraasGast
  • Laatst online: 18-05 16:51

GraasGast

Analogue Heaven

Poe hee wat een gedoe zeg...

Ik krijg net van BRZ een icqtje binnen dat er hier het een en ander aan de hand was, en hoe! nounou :P

uiteraard zal ik een verklaring afleggen...

Ik heb met dit gedoe dus niks te maken.

Ten eerste zijn laptops niet echt geschikt voor koetjes (tenzij het een G4 powerbook is oid ;)).

Ten tweede assimileer ik geen comps van individuen, maar alleen van instanties >:)

En als laatste, dat mailadres "graasgast@host.com" is niet van mij, want ik heb geen mailadres met "graasgast" erin. Al mijn koetjes draaien op cedarstorm@hotmail.com, zie page 1 van deze thread.

Ik hoop dat dit een beetje een bevredigende verklaring is...

dat ik zo laat reageer komt omdat ik zelden in dit forum kom.

Maar het blijf natuurlijk wel wazig dat jij die client daar vind...was het idd een DPC'er? het je z'n Block Submission History bekeken oid?
En sowiezo, wie gaat zich nou voor mij uitgeven? ik nie snap nie...

HlpDsK, ik heb geen icq'tje van jou binnengehad hoor...wazig :?

• Chaos
  • Niet online
http://stats.distributed.net/rc5-64/phistory.php3?id=338972

De enige graasgast@iets is deze en dat lijkt me nou niet bepaald een koetje dat al anderhalf jaar graast.

Het is trouwens niet echt handig om eerst alles weg te gooien en dan iemand te gaan beschuldigen met als enige reden dat er waarschijnlijk iets van 'graasgast' in het e-mail adres stond.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 21 maart 2001 11:07 schreef GraasGast het volgende:
Poe hee wat een gedoe zeg...
Ja het is onderhand een hele heisa geworden
Ik krijg net van BRZ een icqtje binnen dat er hier het een en ander aan de hand was, en hoe! nounou :P

uiteraard zal ik een verklaring afleggen...
Finally :)
Ik heb met dit gedoe dus niks te maken.

Ten eerste zijn laptops niet echt geschikt voor koetjes (tenzij het een G4 powerbook is oid ;)).

Ten tweede assimileer ik geen comps van individuen, maar alleen van instanties >:)

En als laatste, dat mailadres "graasgast@host.com" is niet van mij, want ik heb geen mailadres met "graasgast" erin. Al mijn koetjes draaien op cedarstorm@hotmail.com, zie page 1 van deze thread.
ok, I will accept you for your word. On a side note, iedereen kan claimen "dat adres is niet van mij..."
Ik hoop dat dit een beetje een bevredigende verklaring is...

dat ik zo laat reageer komt omdat ik zelden in dit forum kom.
Jah, ben allang blij dat ik antwoord van jouw heb gekregen.
Maar het blijf natuurlijk wel wazig dat jij die client daar vind...was het idd een DPC'er? het je z'n Block Submission History bekeken oid?
En sowiezo, wie gaat zich nou voor mij uitgeven? ik nie snap nie...
Zoals ook in de thread staat, die client is volledig geassimileerd. Daar is geen bitje van over gebleven.
HlpDsK, ik heb geen icq'tje van jou binnengehad hoor...wazig :?
/me laat het er maar bij zitten, en is blij dat er geen lamers op mijn unix machines de koe draaien... you can expect a kill -9 :)

Mijn excuses voor al het ongemak, en bedankt voor de reply. Mocht er nog iets niet duidelijk zijn, mail me ff

/me out..

• GraasGast
  • Laatst online: 18-05 16:51

GraasGast

Analogue Heaven

ik begrijp je gedachten wel hoor...

mja ik kom hier net een uur geleden binnenstappen, zet me icq aan, en brz geeft me een link naar deze thread, dus ik werd er ook een beetje door overvallen :)

• Chaos
  • Niet online
Op woensdag 21 maart 2001 11:26 schreef r3b00t het volgende:
ok, I will accept you for your word. On a side note, iedereen kan claimen "dat adres is niet van mij..."
Iedereen kan ook claimen "ik heb een client met jouw e-mail adres op mijn laptop gevonden".

• Dutchman!
  • Laatst online: 22-05 17:04
maaruh, ten eerste is al het materiaal vernietigt dus kunnen we zo goed als niets checken, en ten tweede is door dat adres bij dnet in te rammen simpelweg te checken van wie het dan WEL is. Maargoed, zelfs de info om welk mailadres het nou gaat hebben we nog niet ontvangen.

We spend our years as a tale that is told

Pagina: 1