• Anoniem: 358597
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik was al een tijdje op zoek naar een all-in-one kleurenlaserprinter die betrouwbaar, laag stroomverbruik, van voldoende kwaliteit zijn, dubbelzijdig afdrukken en dit voor het bedrag van max. 500 Euro.

Bij het lezen van vele reviews kwam ik tot het besluit om deze keuze echter te laten vallen. Zodat, ik uiteindelijk tot de conclusie ben gekomen om scanner en printer afzonderlijk als apparaat te kiezen.

Na veel speurwerk en op basis van betrouwbaarheid, reviews, snelheid, mogelijkheden, vervangen van toner/drum, aantal afdrukken, kwaliteit van de prints, enz….

Ben ik uiteindelijk bij deze twee kleuren laserprinters hieronder beschreven terecht gekomen en de scanner wordt afzonderlijk genomen.

HP CP2025dn
• Aankoopprijs +/- 470 Euro
• Afdruk in kleur per/pagina met standaard toner: 0.033 Euro
• Afdruk in zwart/wit per pagina met standaard toner: 0.028 Euro

Samsung CLP620nd
• Aankoopprijs +/- 370Euro
• Afdruk in kleur per/pagina met standaard toner: 0.036 Euro
• Afdruk in zwart/wit per pagina met standaard toner: 0.024 Euro

Het prijsverschil is 100 euro in het voordeel van de Samsung 

Graag wilde ik weten of er hier gebruikers zijn met persoonlijke goede en slechte ervaringen van deze twee laserprinters :?

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Sinds vorige week hier een Canon i-Sensys LBP7200Cdn staan van toen 270 euro. Afdruksysteem is gelijk aan die van de HP CP2025dn (HP gebrukt canon onderdelen in die printer, alleen de aansturing is anders (Canon CAPT en HP PCL).

Afdruk zwart: 0.027 cent per pagina.
Afdruk kleur: 0.031 cent per pagina.

Prijzen van 123inkt.

Trouwens de HP is goedkoper te krijgen, net als de Samsung.

[Voor 54% gewijzigd door MegaTronics op 20-06-2011 18:32]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Niet online
De canon LBP7200Cdn heb ik in mijn zoektocht laten vallen vanwege,

- Hoog stroomverbruik: piek/1070Watt
- Afdruk in kleur is iets minder dan de HP

Ik heb de prijzen als gemiddeld genomen.

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 358597 op 20-06-2011 18:36]

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ach daar lig ik niet wakker van en daarbij is het gemiddelde verbruik tijdens het afdrukken rond de 400 watt. Trouwens HP geeft niet op wat de piekbelasting is, alleen dat die gemiddeld 445 Watt verbruikt. Aangezien het binnenwerk gelijk is van die Canon en HP zou dat redelijk overeen moeten komen met elkaar. Ik ben wel tevreden over de kwalitiet wat er uit komt, uit mijn goedkope HP broertje. :p

[Voor 33% gewijzigd door MegaTronics op 20-06-2011 18:53]

• Niet online
Helaas heb ik zelf nog geen enkele foto kleurenafdruk van een laserprinter kunnen zien om dit zelf te kunnen beoordelen.
Dus moet ik mij berusten op de vele reviews ;)

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dat moest ik vorige week ook, dus ik herken je twijfel. :)

Feit blijft dat een inktjet printer met speciale fotocartridges en fotopapier de meest ideale situatie is voor foto afdrukken. Zelfs mijn 8 jaar oude Canon i850 inktjet is daar goed in, tenminste als de cartridges niet telkens verstopt raken wat dan ook de reden was voor de vervanging. :p

• Niet online
Ik heb besloten om mijn drukwerk op fotopapier bij een fotowinkel te laten afdrukken en de rest van mijn kleuren af te drukken op een laserprinter.
Zo hoop ik de afdrukkosten te laten zakken met een kleuren laserprinter die ook dubbelzijdig kan afdrukken.
Ook heb ik al ondervonden dat een inktjetprinter op normaal papier geen mooie kleurenafrduk kan geven en daar is dan de aankoop van een kleuren laserprinter voor bedoeld ;)

• Niet online
Mijn keuze is op de HP CP2025dn gevallen

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ook een prima keuze. Als ik tussen de HP en de Samsung moest kiezen zou ik ook voor de HP gaan. Ik zit nog wel twijfelen over welke toners ik er in stop als deze leeg zijn, originele of compatible? Het minste gezeik heb je met originele, maar die compatible zijn een stuk goedkoper. Waar gaat jouw voorkeur naar uit (aangezien de toners gelijk zijn van de HP en Canon :p)?

[Voor 59% gewijzigd door MegaTronics op 22-06-2011 18:44]

• Niet online
De toners van HP en Canon zijn helaas niet onderling verwisselbaar,
daar hebben de fabrikanten voor gezorgd :(

Zelf zou ik voor de originele toners gaan en zeker, wanneer de printer nog in garantie valt.
De toners zou ik bij de goedkoopste winkel nemen :)

Van de HP CP2025dn heb ik al een mooie afdruk gezien op standaard A4 papier, helaas nog niet van de Canon LBP-7200.
Daarom leunt mijn keuze dan ook sterker naar de HP :)

Afdruk van de HP CP2025dn op standaard A4 papier
Foto: http://users.telenet.be/max1/Ingescande%20afdruk.jpg

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 358597 op 22-06-2011 19:55]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Anoniem: 358597 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 18:35:
- Hoog stroomverbruik: piek/1070Watt
Dat is voornamelijk bij het opwarmen als je hem aanzet. Dat duurt 15 seconden; zelfs als je maar één pagina print elke keer, zijn er nauwelijks meerkosten per pagina. Bij apparaten die zo kort aanstaan, is energieverbruik nauwelijks relevant.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De HP is een prima keuze. De toners kun je wel uitwisselen met Canon mits je voor compatible toners gaat, ik adviseer je toch om voor orginele toners te gaan. Toners van huismerken en andere non OEM leveranciers behalen nog niet de kwaliteit van orginele toners bij dit type.

Daarnaast klopt het aantal afdrukken van b.v. 123inkt huismerk niet met hun leverancier (die ken ik). De normale versies print opeens tussen de 250 a 500 pagina's meer en de kingsize toners gaan opeens 500 a 750 pagina's langer mee.
Kortom, het prijsvoordeel is niet eens kloppend op hun pagina en je krijgt chinese troep waarbij er veel stof bij loskomt, je printer (rollers etc) gaat sneller onder het poeder zitten itt orginele toners. Ik haal even 123inkt aan, maar het probleem van "losse" poeder in je printer heb je altijd sneller met huismerken.

[Voor 8% gewijzigd door Fietsbel op 22-06-2011 19:58]

39

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dan hou ik het bij originele toners, dank voor de uitleg.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:55

keur0000

-------- N O N E --------

Mijn ervaring met Samsung is uitstekend te noemen, heb zelf de CLP-300N _/-\o_ . Onlangs, na 2 jaar gebruik, waren de originele kleurentoners op. Heb het eigen merk van 123inkt besteld en ingebouwd. Afdrukken zijn niet van originele toner te onderscheiden, scheelt dus een hoop in de afdrukkosten ;).

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Niet online
MegaTronics schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:11:
Dan hou ik het bij originele toners, dank voor de uitleg.
Zou je het erg vinden, mocht ik vragen om hier eens een kleurenafdruk (foto) te laten zien van
de Canon LBP7200 ;)
Ik zou het leuk vinden mocht ik het resultaat zien.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

keur0000 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:17:
Mijn ervaring met Samsung is uitstekend te noemen, heb zelf de CLP-300N _/-\o_ . Onlangs, na 2 jaar gebruik, waren de originele kleurentoners op. Heb het eigen merk van 123inkt besteld en ingebouwd. Afdrukken zijn niet van originele toner te onderscheiden, scheelt dus een hoop in de afdrukkosten ;).
Het cartridge systeem van de CLP-300N kun je ook niet vergelijken met een tonercartridge waar de werking anders van is. ;)

39

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Die Samsung hebben wij ook op het werk staan (wel zonder de netwerkaansluiting). De papierbak van dat ding is echt de zwakste schakel van dat ding. Binnen een jaar hebben we die al twee keer moeten vervangen.
Anoniem: 358597 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:20:
[...]
Zou je het erg vinden, mocht ik vragen om hier eens een kleurenafdruk (foto) te laten zien van
de Canon LBP7200 ;)
Ik zou het leuk vinden mocht ik het resultaat zien.
Dan kan, maar dan vergelijk je de afdrukkwaliteit en de scankwaliteit in een en dezelfde foto.

[Voor 48% gewijzigd door MegaTronics op 22-06-2011 20:22]

• Niet online
MegaTronics schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:20:
Dan kan, maar dan vergelijk je de afdrukkwaliteit en de scankwaliteit in een en dezelfde foto.
Klopt!
Helaas moet de consument toch ergens met iets kunnen vergelijken, want de vele reviews die ik las zijn op een zelfde merk/type zijn toch zo verschillend, hé :)

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik zal morgen wel even een foto uitprinten en weer inscannen en hier dan beide neer zetten.

• Niet online
MegaTronics schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:42:
Ik zal morgen wel even een foto uitprinten en weer inscannen en hier dan beide neer zetten.
Oké, thanks :)

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:12
Wij hebben hier op het werk een HP CP2025dn gehad maar dit was echt een ramp apparaat. Na een korte tijd begonnen de problemen. Tegen het laatst ging de printer na elke pagina die geprint was schoonmaken om daarna dezelfde pagina nogmaals uit te printen om dan af te sluiten met een printfout.

Ook was het erg irritant dat 95% van alle afdrukken zwart wit was maar wel de kleuren toners allemaal tegelijk met de zwarte leegraakten. Dit gaat echter softwarematig wat dus inhoud dat de toner aangeeft leeg te zijn (terwijl dit niet hoeft te zijn) en de printer niet meer wil printen totdat de toner door een nieuwe is vervangen.

Let wel, de printer werd zakelijk en veel gebruikt maar we waren hier blij dat we er vanaf waren.

hier een topic op de website van HP http://h30434.www3.hp.com...P-2025-Printer/td-p/35383

[Voor 10% gewijzigd door boers706 op 23-06-2011 14:45. Reden: link toegevoegd]

• Niet online
Heb je de Firmware voor de HP 2025 ooit geupdate om dit probleem op te lossen :?
De Firmware update http://h20000.www2.hp.com...8&taskId=135&mode=4&idx=2

Ik heb hier al meer dan 6 jaar een zwart/wit laser printer staan van HP (laserjet 1015) zonder enig probleem.

Voordelen van deze HP Laserjet 1015:
* Nog nooit zat er een vel papier vast
* Print goedkoop
* Snel en goede afdrukken
* Kan lang toner blijven gebruiken en dit na deze zelfs opgeschud te hebben
* Zuinig met stroom

Nadelen:
* Geen netwerkprinter
* Printerdriver wordt door HP niet meer ondersteund voor Windows 7, de driver zit nu standaard in Windows 7
Hierdoor kan ik (softwarematig) niet meer dubbelzijdig afdrukken, wat voorheen wel kon.

De keuze voor een nieuwe kleuren laserprinter wordt er niet makkelijker op :(

De enige vereisten die ik heb zijn de volgende :) :
* Goedkoop afdrukken in kleur en zw/w
* Makkelijk te verkrijgen toners
* Mooie kleuren afdrukken maken op normaal papier
* Netwerk-aansluiting via kabel (geen Wifi nodig)
* Duplex (automatisch dubbelzijdig afdrukken)
* Goede driver en software ondersteuning
* Goede garantie afhandeling

[Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 358597 op 23-06-2011 17:18]

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bij deze de beloofde afdruk van een random foto.

Origineel (klikbaar):
http://spilleman.net/gathering/thumb.php?image=canon1.jpg

Scan (klikbaar):
http://spilleman.net/gathering/thumb.php?image=canon2.jpg

Foto is afgedrukt met de photo instelling van de driver. De afdruk zelf is nog redelijk van kleur, maar de scan is een stuk valer (dat zegt iets over de scankwaliteit van mijn Canon Lide 90 :+).

[Voor 18% gewijzigd door MegaTronics op 23-06-2011 17:48]

• Niet online
MegaTronics schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:43:
Bij deze de beloofde afdruk van een random foto.

Origineel (klikbaar):
[afbeelding]

Scan (klikbaar):
[afbeelding]

Foto is afgedrukt met de photo instelling van de driver. De afdruk zelf is nog redelijk van kleur, maar de scan is een stuk valer (dat zegt iets over de scankwaliteit van mijn Canon Lide 90 :+).
Dit geeft al een eerste indruk.

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:12
Anoniem: 358597 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:00:
Heb je de Firmware voor de HP 2025 ooit geupdate om dit probleem op te lossen :?
De Firmware update http://h20000.www2.hp.com...8&taskId=135&mode=4&idx=2
We hadden de firmware wel geupdate maar het probleem bleef bestaan. Misschien was het wel een maandagmorgen apparaat want bij alle andere HP printers en PC's hebben we geen problemen. De service van HP is verder ook uitstekend dus ik zou me over jou aankoop ook niet druk maken maar moest het toch even kwijt.

• Niet online
Intussen gaat mijn interesse uit naar de "Xerox 6280V/DN" vanwege de vele goede reviews en vooral voor de zeer goede fotokwaliteit en dit vind ik voormezelf belangrijk.
Jammer dat ik dit merk niet eerder in mijn keuze heb mee genomen.

Voordelen
• Prosessor 400MHz
• Geheugen: 256MB
• Hoge toner capaciteit, waardoor nog lager afdrukkosten
• Duplex: automatisch dubbelzijdig printen
• Papier tot 216gr/m²
• Kleuren op geen probleem, print verder in het zwart
• Toners gemakkelijk verkrijgbaar
• Goede driver/software ondersteuning
• Betrouwbaar en goede garantieafhandeling

Nadelen:
In slaapstand 9Watt, maar dit los ik op met een schakelaar :)

Ik heb de indruk dat de Xerox 6280 en de Epson C2800 het zelfde toestel is :?

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 358597 op 24-06-2011 13:32]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee