Sennheiser? Wat vinden jullie ervan?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:10
Ik was afgelopen zaterdag op zoek naar een nieuwe koptelefoon zodat m'n ouders ook wat rust hebben:) Nou kwam ik overal Senheissers tegen en ik heb ze bij MediaMarkt eens uitgebreid kunnen testen samen met wat Philips, Vivanco :r en Sony spul.

Terwijl die verkoper maar doorging over hoe fantastisch die Senheissers zijn vond ik de hele ranger zwaar minder dan alle Philips koptelefoons. Een Senheisser van 329,- klonk nog minder dan een Philips van 99,-.

Wat vinden jullie nou van Senheisser?

Ik heb zelf trouwens de Philips SBCHP550 voor 59.95 maar genomen. Perfect Budget ding met goede bass en middentonen.

Specs!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-02 18:04
nou ik heb een sennheiser hd570. ik heb ook naar een aantal philips geluisterd, maar DAT klonk pas ranzig. sennheiser rules!! waarom denk je dat de meeste professionele studios sennheiser apparatuur gebruiken?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 19 maart 2001 00:35 schreef twiekert het volgende:
nou ik heb een sennheiser hd570. ik heb ook naar een aantal philips geluisterd, maar DAT klonk pas ranzig. sennheiser rules!! waarom denk je dat de meeste professionele studios sennheiser apparatuur gebruiken?
Hee, die heb ik ook... Maar waarom vraag je onze mening als jij die Philips fantastisch vond? Dan koop je die toch?

Hmm, kijk... Je vergelijkt nu een 60 pieken-hoofdtelefoon met een van 330 piek... Dan geloof ik bijna niet meer dat die Philips beter klonk... Of ze hadden die Sennheisers aangesloten via een of andere bagger kabel.

Wat ook kan is dat jij van een ongelijke wergave van bas/midden/hoog houdt... Niets mis mee, maar daar rekent Sennheiser niet zo op. Of die Philips van jou als HiFi te bestempelen is weet ik niet, maar die Sennheiser zeker wel.

Dit is geen commentaar op jouw keuze, maar gewoon een klein puntje van kritiek op jouw opmerking.

Overigens zul je zometeen de eerste posts wel krijgen van AKG fans die beweren dat AKG veel beter is... Niet naar luisteren, AKG is ook een heel goed merk, maar in die prijscategorie is er niemand die een objectief advies kan geven. Is gewoon een kwestie van smaak.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Ik heb zelfde Sennheiser HD 580, heb ook naar een hele zwik koptelefoons geluisterd, en deze beviel me het beste. Het is allemaal een afweging van persoonlijke smaak en budget. Wat heb je er voor over en wat vindt je mooi? Elke speaker heeft zijn persoonlijke klank, het ligt er maar aan wat e mooi vindt. Sony's klinken mij te scherp, schelle hoge tonen en veels te veel bas. Philips wat te vlak, de betaalbare AKG die er was klonk ook niet zo lekker. Elke fabrikant heeft zo zijn eigen stijl. Die moet je aanstaan of niet. Het beste is misschien nog om je favoriete CD mee te nemen en op een rustig tijdsstip naar de winkel tegaan en dan op de verschillende koptelefoons hetzelfde nummer af te luisteren. Dan kan je het verschil nog het beste horen.

Verwijderd

Ik heb de HD240 (geloof ik) koptelefoon. Errug ok :9~

Zo licht en zulke zachte ear-pads dat je em niet voelt. 1 draad ipv 2 die langs je giegel lopen.

En een geluidje, man man man O+

• Bombonella
  • Laatst online: 30-12-2025

Bombonella

En als de Bom valt....

Sennheiser is door de jaren heen wel steeds meer dingen gaan produceren waar ze niet meer erg trots op hoeven te zijn.

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 12:17

MaxxMark

HT is Tof!

Ik heb nu de sennheiser HD570 en ben ZEER tevrede!

Ik heb hem bij correct gekocht, maar daar heen gana om te luisteren moet je niet doen! ze hebben een vershcillend audio systeem! et is niet lekker luisteren! je kan het beste je eigen discman ofzo meenemen en vragen of je ze individueel mag luisteren!

Zelf twijfelde ik tussen de 570 en de 580 (580 was wel 100,- duurder maar had een groter bereik ipv tot 22khz tot 28khz (dacht ik zo snel) )

Maar dan is de vraag heb je dat wel nodig ?? Nee! eigenlijk niet! je gehoor gaat maar tot +-22Khz... alles wat daar boven zit is alleen maar om te zorgen dat je geen "sound artefacts" hoort! dus tonen die WEL hoger zijn fout worden weer gegeven!

Zo hing daar ook een sony van 2300 piek! die maar een bereik had van 21Khz(!) Dan sta je wel even te kijken!

Ik zelf ben super tevreden met mijn SennHeiser hd570! En sinds ik em opdeed vond ik mp3-tjes afschuwelijk klinken! je hoort meteen HOE slecht ze eigenlijk zijn!

je hoort dan ECHT duidelijk dat een mp3 ook ?ECHT slechter is dan Tha Real Thing!

Hope Ive helped :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Philips maakt in de goedkope prijsklasse wel ok hoofdtelefoontjes. Ik vind de laatste tijd heel veel hoofdtelefoons van sennheiser maar zo-zo.

Ik heb zelf overigens ook een HD580, en vind diee vrij goed, alleen is m'n draad fucked-up.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op maandag 19 maart 2001 02:10 schreef JvS het volgende:

Ik vind de laatste tijd heel veel hoofdtelefoons van sennheiser maar zo-zo.
Zeker de gesloten systemen van ze. Maar over het algemeen als je deze 2 vergelijkt zal de Philips toch het onderspit moeten delven.

Verwijderd

Probeer deze eens van je hoofd af te krijgen... :)

Afbeeldingslocatie: http://www.technics.nl/images/RP-DJ1200.jpg

Verwijderd

Sennheiser maakt gewoon goede koptelefoons alleen voor een in verhouding veel te hogen kwaliteit. Wil je echt een goede koptelefoon neem dan een TECHNICS!:9

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Sony heeft net zo goed hele goede koptelefoons.. AKG en Beyerdynamic zijn ook hele goede koptelefoons en worden ook veel gebruikt in studio's.. Dus niet alleen Sennheiser.. Want die maken inderdaad de laatste tijd net zo goed een hoop zooi.. Budget koptelefoons maken doen ze naar mijn mening nu eenmaal wat minder.. Meest bekende model in studio's is trouwens de HD25 en dat is dan ook een topkoptelefoon.. Sony maakt net als Sennheiser zowel zooi als behoorlijk goed spul

Wat dacht je van een merk als Koss? Heb ik in een ander topic al eens over geroepen, dat zijn super koptelefoons, nog niet zo lang hier in Nederland.. Ik heb zelf een UR-30 en ik zou nooit een andere meer willen.. Ding is superlicht, valt over je oor en niet OP je oor dus je wordt niet gek als je dat ding langer als een uur op hebt, klinkt werkelijk super en is niet duur..

Zodat je niet hoeft te zoeken, voor dealers bel je importeur EMP in Waalwijk, telefoonnummer 0416-568440, de mijne heb ik gekocht in Utrecht, Staffhorst op de Vredenburgpassage..

• elsegre
  • Laatst online: 15-02 14:36

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Het is gewoon een kwestie van luisteren, volgens mij heb je er goed aan gedaan dat te kopen wat in je budget past, ik ben daar niet zo'n ster in.|:(
Vroeger heb ik altijd sennheiser gehad, 520, 560, 580.
Nu is het weer AKG en de volgende kan best een stax worden.

No news is bad news.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:32
Het is heel belangrijk om te kijken waar de koptelefoon op zat aangesloten. Het philipsje waar je naar zat te luisteren heeft een impedantie van 32-100 ohm, de sennheiser heeft een impedantie van 300 ohm. Eigenlijk zou je een koptelefoon met de kwaliteiten van de sennheiser op een koptelefoonversterker aan moeten sluiten om volledig tot zijn recht te laten komen. Vraag maar eens aan de verkoper of hij er 1 heeft staan en luister dan nog eens. Bovendien: omdat die sennheiser een veel hogere impedantie heeft, klinkt hij een stuk zachter. Het is algemeen bekend dat mensen een apparaat dat een hoger volume geeft beter vinden klinken. Zeker die verkoper weet dat en als hij iemand een bepaalde koptelefoon/set luidsprekers wil verkopen, laat hij die gewoon wat harder horen, 8 van de 10 keer werkt het!

• Zeepoog
  • Laatst online: 05-02 10:34
ik hàd 'n philips, geen dure, geluid was acceptabel (vooral voor het geluid) maar na 'n half uur gebruikt kreeg ik barstende koppijn.. toen heb ik 'n sennheiser gekocht, waarvan een kanaal 'n kraak in zat... terug gegaan en ik kreeg 'n andere, zonder kraak.. productiefoutje.. hoofdtelefoon nu verder perfect!

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

Ik heb zelf een Beyerdynamic en die bevalt me prima, ik heb hem voor m'n verjaadag gekregen dus ik weet niet wat hij kost :)

Verwijderd

What about de draadlozen?

Ik heb een T60
Afbeeldingslocatie: http://sennheiser.de/headphones/rfw/RS65.jpg
or sum like that besteld...300 pieken voor mn niewe draadloze headphone, hij is wel lekker licht moet ik zeggen,...
Ga em morge ophalen..
Dusse, heb ik een goede keuze gemaakt denken jullie?
IK ben zelf namelijk niet zo een super-audiofiel maar ik wilde een hoofdtelefoon die ff meeging, goed geluid gaf en tegen een stootje kan.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:32

Ik heb zelf een Beyerdynamic en die bevalt me prima, ik heb hem voor m'n verjaadag gekregen dus ik weet niet wat hij kost
Ik heb sinds een paar dagen een beyerdynamic DT931. Kosten: f395,- Prima ding. Hiervoor een sennheiser hd580. Ook een zalige koptelefoon, alleen niet van mezelf, maar van m'n vader. Ik was eigenlijk van plan een HD600 te kopen, maar deze beyer had een mooiere prijs.
BTW: ALs je van plan bent ingebouwde hoofdtelefoon aansluitingen van versterkers ed. te kopen, koop dan niet zo'n hele dure. Weggegooid geld. Als je een koptelefoon van f250,- en duurder koopt: koptelefoonversterker erbij.

Verwijderd

Ik ben al jaren in de weer met koptelefoons, al sinds ik nog een drive-inn show rulede.
Heb altijd een Senn gehad, gewoon omdat deze alround beter presteren(den) voor een goede prijs.
Ik heb als laatste een Sony DJ 450 gekocht, handig omdat je die op een oor kunt klappen, duurkooop, geluid te schel wanneer harde klanken benodigd zijn (dipsoteek bijvoorbeeld), nu wil je een chte? tja er is maar een foon die echt is, dat is die mooie notenhouten sony....uhummm 3100,- voor een hoodtelefoon??? iemand?
Nee, gewoon gebruiken wat je lekker vind, er is toch altijd beter te krijgen morgen, net een pc...

• Sideburnn
  • Laatst online: 10-02 15:53

Sideburnn

I just "poked" salad

Tja...Sennheiser is op het gebied van koptelefoons en mic`s gewoon een van de toppers en daar kan echt geen flips tegen op,
ik denk dat de koptelefoon die je hebt beluisterd gewoon niet fris is (opgeblazen?)
AKG is ook erg ok....ga naar een betera hifi zaak als mediamaerk en luister daar eens naar wat beter spul als wat je opmerkte,ik zeg niet dat je gelijk moet kopen maar je weet wel wat er te koop is (kwaliteit)
Ik heb zelf al een aantal jaar de S.heiser
HD 560 ovation 2en ben iederekeer weer onder de indruk :p

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

Verwijderd

Op maandag 19 maart 2001 09:57 schreef Thundermol het volgende:
Probeer deze eens van je hoofd af te krijgen... :)

Is idd een mooie:P

Ben zelf toch voor deze gegaan
[afbeelding]

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Ik heb een Sennheiser EH2270, en die bevalt me prima! Erg mooie en transparante klank, bereik is ook erg groot.

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-02 01:06

Potatoman

koniwa

Op maandag 19 maart 2001 18:44 schreef modderfokker het volgende:

Ik heb een T60
or sum like that besteld...300 pieken voor mn niewe draadloze headphone, hij is wel lekker licht moet ik zeggen,...
Ga em morge ophalen..
IK ben zelf namelijk niet zo een super-audiofiel maar ik wilde een hoofdtelefoon die ff meeging, goed geluid gaf en tegen een stootje kan.
Heb ik ook, dat is een modderfokking goed koptelefoontje, merk alleen na een halfjaartje wel dat je steeds vaker de accutjes moet verwisselen als 24/7 achter je pc zit te luisteren :)

The cyclographing developer

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-02 18:04
Op maandag 19 maart 2001 18:44 schreef modderfokker het volgende:

Ik heb een T60
[afbeelding]
Ga em morge ophalen..
ik zat eerst te twijfelen tussen zo'n draadloze en de hd570, maar heb toch de gene met draad genomen want die klonk het best. draadloos is leuk maar het geluid wordt via de FM band verstuurd en dat klinkt nooit zo mooi als via draad.

edit:forum liep te fukken met mij.

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
Philips vind jij beter klinken, aha, als je Techno / Trance/ Harcore luisterd zou dat best wel eens kunnen, misschien zijn is de Philips reeks daar wel op gemaakt. De meeste zijn al tevreden met "vette bass". F60,- koptelefoons klinken naar mijn mening niet warm en vol, vooral omdat ze nieteens onder de 45 Hz komen. Terwijl bij die kutmerken vaak gewoon 10-25000 Hz staat. Ja maar dan wel op een volumeniveau wat in princiepe niet hoorbaar is. Bij Sennheiser staat het volume van de meting netjes aangegeven bij het frequentiebereik. Dus geen onzin verkopen. Dat is 1.

2. Sennheiser koptelefoons zijn gemiddeld een stuk lichter dan Philips en Sony koptelefoons.

3. Sony is echter wel erg goed voor electronische muziek / DJ equipment moet ik zeggen.

4. Als je acoustische muziek als Black Metal en Klassieke muziek luisterd hoor je wel een degelijk verschil tussen merken en types.

-Met Cooledit kun je gemakkelijk een aantal Hz over enkele seconden creeren en zo je frequentiebereik testen. Deze SEnnheiser HD 250 Liniear II die ik heb komt tot onder de 20Hz, dat hoor je nauwelijks/niet maar voelen enorm. Dat is ook niet zo raar als je koptelefoon drivers van meer dan 2.3" hebt excl. ophanging. En DAT zie je niet snel gebeuren bij andere merken. Sony daargelaten.

Maar als je een gamer bent die gewoon "vette bass" en "eentje" wil die hard gaat, kun je gerust een Philips nemen. Maar vertel mij niet dat die 300Ohm is zoals vele Sennheisers.

Ook wel leuk, de Sennheiser Orpheus, soms evenduur als de auto van de DJ :) Maar deze heeft met de buizenversterker erbij een frequentiebereik van jah 7 tot ongeveer 90.000 Hz. En de prijs is F20.000,- daarmee ook de duurste van het bedrijf Sennheiser. hoofdkantoor Deutchland en fabrikage in Ierland!

De enorme keuze van Sennheiser phones vind ik ook een groot voordeel.

Verwijderd

2,3INCH?????? damn dat is denk ik wat overdreven?? Ik heb ongeveer 1 inch en echt groter zal het echt niet worden denk ik....

Verwijderd

Denk er wel aan dat jullie hier Philips en Sony (goedkopere modellen) vergelijken met Sennheiser, AKG, Koss en dat soort merken, ik ben zelf DJ dus ik ken ze wel....

Dat is ongeveer een TnT2 m64 met een GeForce3 vergelijken...

Sennheiser ed zijn vet professionele merken die duidelijk gemaakt zijn om bv mee te mixen, en dan heb je een perfect geluid nodig....en daar betaal je voor...

Philips en Sony zijn huiskamer merken die je een keer opzet als anderen geen last van de muziek mogen hebben... mensen die Sennheiser ed kopen hebben em vaak vele uren per dag op, dat wil je niet met een kloteding...

Uhm, tip, neem NOOIT een FM draadloze koptelefoon, die zijn NIET ruisvrij te krijgen, wij hebben een Flips, en die ruist altijd, al willen mijn ouders het niet geloven, misschien heb ik betere oren :)

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Ik ben een gelukkige eigenaar van een sennheiser HD-25 en ik kan alleen maar zeggen :9:9:9:9:9:9:9:9:9:9:9

Hij is niet alleen lekker omdat hij super naturel klinkt, maar tijdens het afmixen kan deze koptelefoon ook het volume aan en sluit dit ding het omgevings geluid goed af.

Een groot nadeel is, dat je wel gaat balen van slechte bronnen, want dat hoor je direkt...

En natuurlijk zijn er ook nog andere goede merken AKG, BeyerDynamic. Het lijkt wel of de goude regel is: Goede Mics = Goede koptelefoons.

Mochten we draadloos willen, dan heeft sennheiser daar ook hele mooie setjes voor, gebaseerd op dezelfde technologie als hun draadloze mic's. Maar helaas kost dat, net als al het andere goeie spul, toch heel wat knaken

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Verwijderd

Op maandag 19 maart 2001 22:59 schreef Tha_Roeltje het volgende:
Denk er wel aan dat jullie hier Philips en Sony (goedkopere modellen) vergelijken met Sennheiser, AKG, Koss en dat soort merken, ik ben zelf DJ dus ik ken ze wel....

Dat is ongeveer een TnT2 m64 met een GeForce3 vergelijken...
Wat je hier zegt moet ik toch in twijfel trekken:)
Ik ken bar weinig(en ik ken er toch wel wat) DJ's die met een AKG,KOSS of Senheiser draaien.
Volgens mij is de meest gebruikte nog steeds dat pioneer gevalletje , wat overigens wel minder wordt.
Voor het draaien hoef je niet met alle geweld op een superkoptelefoon te draaien.
Je moet idd geen Philips van 60,- hebben.
Als er maar een goed hoog uitkomt.
Als je echter een paar uur achter elkaar draait is de kwaliteit EN de pasvorm wat belangrijker. Ik ben zoals je hier boven ergens kunt lezen voor de SonyV700DJ gegaan, leuke koptelefoon voor een redelijk bedrag(+/- 330,-), waar ik met draaien waarschijnlijk meer aan heb als bv. een studio hoofdtelefoon van 1000,-. Ik zou iig voor een gesloten systeem gaan.

Draadloos sucks idd IMHO.

Verwijderd

Ik zeg niet dat veel DJ's ze gebruiken, maar de merken wel ken... als professionele merken...

Zelf hebben we een Sennheiser mic...

Verwijderd

Ik heb een Sennheiser HD500, en ik heb er het volgende over te zeggen:

- Geluidskwaliteit is super, echt heel zuiver, en zoals al eerder gezegd hoor ik nu pas hoe slecht mp3-tjes zijn, omdat het frequentiebereik van deze koptelefoon groter is
- De HD500 is halfopen. Ik vind dat hij nogal strak tegen mijn oren zit. Ook het leren randje vind ik niet perfect, het sluit helemaal af en wordt klam. Dit resulteert in warme (rode :) ) oortjes.
- De kabel is vrij dun (fragiel) en mocht iets langer zijn.

Maar over het algemeen vrij tevreden over :)

• Zeepoog
  • Laatst online: 05-02 10:34
Op dinsdag 20 maart 2001 11:31 schreef Ex_Inferis1 het volgende:
Ik heb een Sennheiser HD500, en ik heb er het volgende over te zeggen:

- Geluidskwaliteit is super, echt heel zuiver, en zoals al eerder gezegd hoor ik nu pas hoe slecht mp3-tjes zijn, omdat het frequentiebereik van deze koptelefoon groter is
- De HD500 is halfopen. Ik vind dat hij nogal strak tegen mijn oren zit. Ook het leren randje vind ik niet perfect, het sluit helemaal af en wordt klam. Dit resulteert in warme (rode :) ) oortjes.
- De kabel is vrij dun (fragiel) en mocht iets langer zijn.

Maar over het algemeen vrij tevreden over :)
deze heb ik ook, en wat betreft die kabel, als je hierover niet tevreden bent, kun je er gewoon een andere aanzetten, sennheiser weet je nog? :)

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• Starbolt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-02 10:47
sennheiser?

heerlijk!!

ik heb zelf een hd 495
zit lekker, ziet er lekker uit en klinkt lekker O+

Verwijderd

Qua geluidskwaliteit is mijn Sennheiser beter dan wat ik ooit gehoord heb, dat wel. Alleen hij is een beetje gammel, misschien wordt het toch eens tijd voor een nieuwe HD580 ofzow...:9~

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
Op maandag 19 maart 2001 22:44 schreef Techieguy het volgende:
2,3INCH?????? damn dat is denk ik wat overdreven?? Ik heb ongeveer 1 inch en echt groter zal het echt niet worden denk ik....
Sry nu haal ik even de zaak door de war,
de schelpen zelf waren 4" (10cm) en de drivers waren precies 4CM. 2.3" klopt niets van, maar na gemeten te hebben 4cm, dus 1" is absoluut niet de max. Bovendien ging het ook om het princiepe.

Verwijderd

STOM STEL DUFFE LULLEN BIJ VOGELZANG
Bel op: Ja uw hoofdtelefoon is binnengekomen
-half uur tegen de wind in fietsen-
sorry sorry sorry meneer hij is er nie

JA GODVERRRDOMME!!!!!!!!

sufkutten:(

edit:
:ja onzinnige reply maar ben nie blij ermee sowwy mensen

Verwijderd

Vogelzang... in Den bosch .. ??

Verwijderd

Eindhoven

Verwijderd

Ik ben al tijdje op zoek naar die BOSE met noise cancelation voor mijn IPOD maar kan die niet echt vinden, weet iemand waar die in NL te koop zijn ?

Zag trouwens net dat ze binnenkort een Sennheiser RS120 hebben bij www.1dayfly.nl ze hebben meestal wel leuke aanbiedingen ze zeggen echter niet wat de prijs is.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Bose? Zeker weten? Je betaalt graag te veel voor te weinig kwaliteit?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
CyBeR schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 12:40:
Subjectief he :) .

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:03

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Het hangt er erg vanaf voor welk doel je je koptelefoon wilt gebruiken, voor gamen, muziek luisteren (en dan thuis of onderweg) etc.
Misschien nog wel het belangrijkste is wat voor bron je der voor hangt: Je kan wel een cheap-ass yoko stereo hebben, of een gammele terratek geluidskaart, en daar een HD600 aan knuppen, en dan verbaasd zijn dat het niet klinkt...
Daar komt nog bij dat voor de koptelefoons waar sommige mensen het over hebben, bv de HD580, 600 en 650, hebben een versterker nodig omdat deze een hoge impedantie hebben. De hele keten is immers zo zwak als de brakste schakel. Kijk dus eerst naar waar je de koptelefoon voor gaat gebruiken en kies er dan een passend exemplaar bij :)

Ik ben zelf overigens fan van Sennheiser en heb zelf de HD-580, CX-300 en PMX-60... En ik denk er zelfs over na om de 580 te upgraden naar een 650 omdat dit de beperkende factor is in mijn "koptelefoon luister setje"

blabla

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Op school hebben wij ook Voor luistertoetsen een aantal sennheisers, en ik vind ze geweledig,
vergeleken met mijn sharkoon is dat geluid gewoon hemels...

Trouwens, dit topic komt in aanmerking voor schopje van het jaar

"Stilte, een gat in het geluid...."

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-02 18:09

CdD

CyBeR schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 12:40:
Nou en of. Vorige week ff naar een vriend geweest omdat ie z'n Bose 3-2-1 wilde showen, met "zgn." surround uit twee satellietjes. Ik vond het echt zwaar tegenvallen.

En wat betreft Sennheiser: al dat Sennheiser spul wordt echt zwaar overschat imo.. Koop gewoon lekker Sony of Philips.

99pixels.nl

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ken Sehnheiser helaas alleen maar van de oordopjes, heb zo'n MX500 setje voor mijn MP3 speler. En dat was al een stuk beter dan de standaard philips oordopjes. Nu weet ik wel dat MP3 limitaties heeft..en mijn Sony CD-man ook limitaties heeft. Hoe dan ook het geluid is goed en duidelijk zoals ik het wil...

Heb verder weinig ervaring met Sehnheiser maar.. weet wel dat het schijnbaar een goed merk kwa audio kwaliteit is!

There is no place like ::1

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-02 20:34
Ik heb een Sennheiser HD 201, een jaar geleden gekocht voor 20 (?) euro. Ik moet zeggen dat ie me, op het draagcomfort na, erg goed bevalt. Een mooie heldere klank en veel details. De bas mocht wel wat meer, maar je kan niet alles hebben. Op het moment heb ik een vrij brakke onboard geluidskaart in mn laptop zitten, maar zelfs dat weet ie nog redelijk goed te laten klinken, iets wat mijn versterker niet lukt.

Ik heb verder weinig ervaring met Sennheiser, maar over mn koptelefoon ben ik erg tevreden.

Verwijderd

het is natuurlijk ook een beetje image waar je mee rond wil lopen :P
ik heb ook n Sennheiser gekocht voor mn ipod en dat ding was maar 35 euro.. maar ik ga nooit meeer zoveel geld uit geven aan een koptelefoon voor een aparaat wat zon slecht geluid uit spuugt... de equaliser moet ik niet aan zetten, want dan kraakt het geluid aan alle kanten (op elke koptelefoon die in in handen heb gehad) maar dat gaat meer over de ipod dan de sennheiser :p op de pc heb ik er wel mooi geluid van btw :)
ik denk wel dat bv sennheiser een mooie naam heeft, maar de kwaliteit een beetje tegen valt... ookal heb ik er veel plezier van :)

ik heb trouwes ook meer details in mn geluid zitten als eerst... ik heb n keer gehad dat ik om me heen ging kijken wat er aan de hand was, maar dat was de muziek :D hiervoor had ik zon philips koptelefoon met zon band in de nek btw :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2006 01:14 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat je iPod kraakt als je EQ't ligt niet aan de iPod maar aan de muziek. Als die te luid gemasterd is, is er namelijk geen ruimte meer in het digitale signaal om te equalizen. Dan krijg je clippende samples en dat hoor je terug als gekraak.

• SietzeJBL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 22:50
Ik heb als koptelefoon ook de HD570 en deze is helemaal goed!!! Als ik dan een Philips van een vriend van hoor is deze niet te vergelijken met de sennheiser! Ik weet het typenummer van zijn philips niet, maar het was wel een redelijk dure uitvoering!

Ook als oordopjes gebruik ik sennheiser, namelijk de CX300 ook helemaal super wat mij betreft!

Ik heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen gehad met sennheiser (nou ja.. op de MX300 na dan ;))

Maar goed, als jij de philips prettiger vindt klinken ga dan vooral voor de Philips zou ik zeggen! Ieder z'n smaak

Verwijderd

Op dit moment gebruik ik een Sennheiser HD595 en die is werkelijk fantastisch. Ik heb al veel hoofdtelefoons gehoord en ik vind deze nog steeds de beste. Ik gebruik hem nu al een klein jaar en als ik mijn oude headphones uit de kast haal om eens te vergelijken is het verschil echt enorm groot. Het probleem is, als mensen geen dure en goede hoofdtelefoons gebruiken weten ze ook niet hoe goed die nou werkelijk zijn. Ik kan in elk geval niet meer zonder mijn HD595. Voorlopig gebruik ik nog onboard sound en ik vind hem nu al helemaal top. Wat valt er nog meer te zeggen ?

Sennheiser rulezz ! _/-\o_

Digital_Neon

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Jij moet duidelijk nog 's een Beyerdynamic op je kop zetten ;)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:46
Tjah, iedereen kent Sennheiser, maar er is beter gelijkwaardig spul waar n minder bekende naam op staat. Beyerdynamic is daar een van, maar ook AKG en Grado (misschien wel de beste).
Ik heb zelf een Sennheiser HD570. Voor het geld een prima ding, maar toch wil ik iets leukers.
Ik zit te denken aan de AKG K-601 of Grado 325i. De Grado's klinken echt super, maar ik vond de modellen die ik geprobeerd heb niet zo heel fijn zitten (hoewel ik de 325i nog niet gehoord en gepast heb).

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Persoonlijk vind ik Sennheiser wel de beste qua overall koptelefoons.

Mijn eerste kopetelfoon was een Sony. Heb nooit goedgoop spul gehad, wilde altijd de dure en de goeie O-) . Daarna weer een Sony. Heb er 3 gehad ofzo. Ik kick op headphones 8)7

Toen deze Sony het had begeven, al vrij snel binnen 1 jaar, besloot ik over te gaan op Philips. Deze deed echter niet aan de verwachtingen. Na lang dragen begonnen mijn oorschelpen wel pijn te doen.
Het geluid was matig en en begon al ruis te komen.

Toen was Sennheiser aan de beurt. De eerste was de klassieke HD210. Heerlijk dinkie.
Dit is echter een studio koptelefoon en gaf wienig tot geen bas. Ik was erg tevreden over de Sennheiser, comfortabel en super goed geluid. Dus ik besloot om weer voor Sennheiser te gaan. Moest een nieuwe hebben vanwege de minimale bas. Het werd de HD590. Heerlijk koptelefoon voor thuis. Groot maar enorm geluid en lekker veel basssss :)

Hier in Groningen zijn een paar goede audio/hi-fi zaken waar ze veel koptelefoons hebben, AKG en uuh.. nog meer merken. Weet ik zo niet meer. Je kon ze allemaal testen maar ik moet zeggen dat ze allemaal verrot zaten. Gewoon echt niet lekker. Sennheisers vallen (de grote) lekker over je oren heen, geen tot wienig contact met de oorschelp. En daarnaast zitten er fijne kussens op en met dit weer zijn ze ook functioneel als oorwarmer _/-\o_

Die oude HD series van Sennheiser hadden zo'n ontkoppelbaar snoertje. Aangezien ik deze koptelefoon 24/7 om mijn nek had hangen bleef ik regelmatig haken achter dingen waardoor het snoertje lam werd en niet meer bleef zitten en ergens was gebroken. Na het 4e kabeltje dat ik kocht was ik er zat van. Ik wilde een nieuwe koptelefoon.

Dit werd de Sennheiser HD555. Mhuahaha en deze ruled echt. Er is nog een HD595 versie, is een stuk mooier maar qua prijs/kwaliteit is de 555 beter.
Ik gebruik de HD555 voor films kijken, gamen en voor op me gloednieuwe iPod 30G 8)

Dus naar eigen mening is Sennheiser gewoon de 'man'.

[ Voor 12% gewijzigd door Crijnn op 31-12-2006 15:44 ]

• Blauw
  • Laatst online: 11-02 21:59

Blauw

De Schreeuw

Ik heb zo'n Sennheiser met een band aan de achterkant, ik geloof uit mn hoofd een PMX27 maar dat is echt een bedroevend ding. Niet verstelbaar, de oorschelpen laten los, aan één kant werkt ie door een draadbreuk in zn geheel niet meer. Ik ken nog iemand die er eentje heeft met precies dezelfde manco's, zwaar Sennheiser onwaardig want ik heb dat merk opzich hoog zitten. Op de één of andere manier is de merknaam Sennheiser toch nog steeds erg sterk in de hoofden van mensen, en daarom kunnen ze zich ook wat mindere modellen veroorloven...

Verwijderd

als je de mening van de echte audiofielen wilt lezen moet je maar es naar www.headfi.org gaan.
je zult echt versteld staan van wat die mensen allemaal niet kopen.

• FatalError
Het zal wel aan mijn smaak liggen, maar ik vind de Sennheiser HD555 een van de meest waardeloos klinkende hoofdtelefoons van dit moment.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
FatalError schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:48:
Het zal wel aan mijn smaak liggen, maar ik vind de Sennheiser HD555 een van de meest waardeloos klinkende hoofdtelefoons van dit moment.
Ligt aan jou of je bent verwend :+

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

FatalError schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:29:
Tjah, iedereen kent Sennheiser, maar er is beter spul waar n minder bekende naam op staat. Beyerdynamic is daar een van, maar ook AKG en Grado (misschien wel de beste).
Ik heb zelf een Sennheiser HD570. Voor het geld een prima ding, maar toch wil ik iets leukers.
Ik zit te denken aan de AKG K-601 of Grado 325i. De Grado's klinken echt super, maar ik vond de modellen die ik geprobeerd heb niet zo heel fijn zitten (hoewel ik de 325i nog niet gehoord en gepast heb).
Allemaal een kwestie van smaak. Ik heb de Sennheiser HD580, de AKG K701, en de Grado 225 en voor mij blijft de 580 de beste all-rounder van het stel. De Grado is de nummer 2 en de AKG komt pas op de derde plaats. En van die 3 was de Sennheiser ooit de goedkoopste en de AKG de duurste.

Maar misschien komt mjn voorkeur voor de Sennheiser alleen omdat ik de Sennheiser al jaren heb en dus vertrouwd ben met het geluid terwijl de AKG redelijk nieuw is. Of misschien is de AKG gewoon niet optimaal voor de muziek waar ik naar luister. Ik weet 't nog niet.

Verwijderd

Al iets van een jaar heb ik een Sennheiser HD202. Was toen iets van €25,- en gaf een heerlijk geluid. Best wel veel bass, maar dat was niet zo storend aangezien hij meest werd gebruikt op plaatsen buiten mijn kamer - waar dus relatief veel achtergrondgeluid is (in de auto etc).
Zo'n halfjaar geleden ging ik eens voor een 'echte' hoofdtelefoon kijken aangezien ik wat vaker behoefte had aan een hoofdtelefoon, ook op m'n kamer.
Ben toen bij de Feedback gaan luisteren, waar ze behoorlijk veel hadden om te testen: Sennheiser's HD5*5 serie, enkele Beyerdynamic's, en een paar AKG's.
De Sennheiser HD595 was echt bedroevend. Ondanks dat verschillende reviews op internet voornamelijk positief waren, viel het geluid mij zwaar tegen. Behoorlijk blikkerig, gewoon erg onaangenaam. Bovendien zat hij ook helemaal niet lekker op m'n hoofd. De Sennheiser HD202 klonk beter :X €25 <-> € 160...
Uiteindelijk heb ik een Beyerdynamic DT990 Pro (in 'klassieke' uitvoering) gekocht, omdat deze nét iets lekkerder klonk en zat dan één van de AKG's (type weet ik niet meer).
Ik ben er nog steeds erg blij mee; het geluid is geweldig, er mist niets in. Ondanks dat hij behoorlijk wat weegt, is dit niet vervelend. Voordat ik 'm af doe omdat het niet lekker meer zit ben ik gewoon al moe van het luisteren ( >> 1 uur).
Bovendien (verschilt waarschijnlijk wel per persoon) ben ik erg blij dat hij voorzien is van een spiraalsnoer, zodat het snoer nooit in de weg zit :)
Al met al heeft Sennheiser me dus behoorlijk teleurgesteld ;(

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:43

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

FatalError schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:29:
Tjah, iedereen kent Sennheiser, maar er is beter spul waar n minder bekende naam op staat. Beyerdynamic is daar een van, maar ook AKG en Grado (misschien wel de beste).
Iets wat beter klinkt geeft niet aan als het een beter product is. Vooral ook niet als de ergonomie van de koptelefoon niet helemaal lekker is, waardoor het crappy om je oorschelpen zit :)

* Outerspace heeft ook een Beyerdynamic gehad. Zat geweldig en er kwam een beter geluid uit dan mijn Sennheiser 497. Alleen houdt mijn Sennheiser het al wel een paar jaar langer uit.

Het is en blijft je eigen keuze uiteindelijk van wat je gaat halen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• FatalError
Je hebt gelijk, geluidskwaliteit is voor n groot deel n kwestie van smaak.
Mijn HD570 is al vrij oud, voelt als goedkoop plastic en wordt vrij goed mishandelt, maar doet het nog steeds perfect.

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02 23:13

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Heb zelf een beyerdynamic DT931, reeds enkele jaren in gebruik. Destijds vergeleken met een HD600 van sennheiser en diverse anderen, waarvan ook enkelen die duurder waren. Voor mij is de beyerdynamic prima, komt zeer zuiver geluid uit en de oorwarmers doen het ook goed op mijn grote kop ;)
Als je koptelefoons wilt vergelijken moet je zorgen dat je bron van de best mogelijke kwaliteit is. 128kbps MP3 gaat het natuurlijk vreselijk verpesten, net als een simpel microfoonversterkertje, laat staan de uitgang van een draagbare speler (instabiele stroomtoevoer, geen stabilizatie om stroom te besparen, kleine plugs die gevoeliger zijn voor overspraak, gewoon niet doen of de laatste zin ter harte nemen :Y)).
Om optimaal te vergelijken: Een set originele CD's of bit-perfecte kopieen naar keuze meenemen, of natuurlijk SACD of DVD-Audio. Neem verschillende muziekstijlen mee, waaronder in ieder geval een zangsolo, slagwerk, violen/jazz en een ensemble, plus nog wat rock/dance/trance als je daarvan houdt. Sommige hoofdtelefoons doen het prima op een stijl/onderdeel, maar gaan vreselijk de mist in bij ander geluid (fletse trompet, te veel laag in een vrouwenstem). Neem vooral muziek mee die je zelf goed kent en waarmee je verschil denkt te kunnen horen.
Dan gebruik maken van een zeer degelijke CD-speler, of een apparaat dat SACD/DVD-Audio af kan spelen en bedoeld is om dit analoog uit te voeren (niet zo'n 100 euro kostend ding waar vervolgens een versterker het werk voor moet doen). Steek daar die hoofdtelefoon direct in, dan hoef je je niet druk te maken om bekabeling of equalizers. Altijd een ontspannen houding aannemen, niet staand gaan luisteren. Vaak is er wel ergens een kruk voorhanden om op te zitten, vermijd natuurlijk ook verlengsnoeren die niet van topkwaliteit zijn (de ene koptelefoon heeft daar namelijk meer last van dan de andere). Ook maximaal 5 dingen willen vergelijken, anders op verschillende dagen terugkomen. Als je jezelf overvoerd met informatie krijg je last van je hoofd in de zin dat je niet meer objectief kunt onthouden hoe het allemaal precies klonk. Bovendien ben je met 5 koptelefoons en 5 verschillende stukken muziek toch al meer dan een uur bezig.
Als je het dat allemaal niet waard vind, koop dan vooral iets onder de 100 euro tenzij je het geld makkelijk kunt missen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door OruBLMsFrl op 31-12-2006 16:29 ]

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 16:12:
Al iets van een jaar heb ik een Sennheiser HD202. Was toen iets van €25,- en gaf een heerlijk geluid. Best wel veel bass, maar dat was niet zo storend aangezien hij meest werd gebruikt op plaatsen buiten mijn kamer - waar dus relatief veel achtergrondgeluid is (in de auto etc).
Zo'n halfjaar geleden ging ik eens voor een 'echte' hoofdtelefoon kijken aangezien ik wat vaker behoefte had aan een hoofdtelefoon, ook op m'n kamer.
Ben toen bij de Feedback gaan luisteren, waar ze behoorlijk veel hadden om te testen: Sennheiser's HD5*5 serie, enkele Beyerdynamic's, en een paar AKG's.
De Sennheiser HD595 was echt bedroevend. Ondanks dat verschillende reviews op internet voornamelijk positief waren, viel het geluid mij zwaar tegen. Behoorlijk blikkerig, gewoon erg onaangenaam. Bovendien zat hij ook helemaal niet lekker op m'n hoofd. De Sennheiser HD202 klonk beter :X €25 <-> € 160...
Uiteindelijk heb ik een Beyerdynamic DT990 Pro (in 'klassieke' uitvoering) gekocht, omdat deze nét iets lekkerder klonk en zat dan één van de AKG's (type weet ik niet meer).
Ik ben er nog steeds erg blij mee; het geluid is geweldig, er mist niets in. Ondanks dat hij behoorlijk wat weegt, is dit niet vervelend. Voordat ik 'm af doe omdat het niet lekker meer zit ben ik gewoon al moe van het luisteren ( >> 1 uur).
Bovendien (verschilt waarschijnlijk wel per persoon) ben ik erg blij dat hij voorzien is van een spiraalsnoer, zodat het snoer nooit in de weg zit :)
Al met al heeft Sennheiser me dus behoorlijk teleurgesteld ;(
Interessant dat je de HD202 goed vindt, hoewel dat wel verklaart waarom je de 595 slecht vindt. Ik weet hoe de HD202 klinkt namelijk en da's echt een boutding :P

Niet dat ik je uiteindelijke keus voor een DT990 slecht vind ;) Ik heb zelf een HD590, DT770PRO en een DT880 (model 2005). M'n beyers zitten beide vaker op m'n hoofd dan m'n HD590.

• Mooody
  • Laatst online: 11-02 16:19

Mooody

elmoody

De duurdere modellen van Sennheiser komen makkelijk mee met AKG en Beyer (2 andere topmerken koptelefoons)

Ik heb zelf een HD25-1 (lichtgewicht topmodel) en die bevalt heel goed.

Waarom een HD202 beter kan klinken dan een HD595 is simpel te verklaren.
1) "Beter" heeft met smaak en eigen gehoor te maken. Mensen die van veel bass en 'into your face' geluid horen zijn beter af met een budget-model als de HD202. Mensen die van muziek horen zoals het bedoeld is (soundstage, detail over het hele spectrum etc.) betalen meer en krijgen meer (AKG 701, Senheiser 595/650, Grado sr80/125, Beyer DT990 etc.)

2) Budget koptelefoon hebben minder (mili)watts nodig om iets te kunnen geven. Ze zijn effectiever en dat is ook nodig want ze worden vaak gebruikt met een laptop, pc of mp3-speler. De duurdere modellen komen pas echt los met losse amp of aangesloten op stereoset.

[ Voor 72% gewijzigd door Mooody op 31-12-2006 16:45 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-02 00:24
Over geluidskwaliteit van Sennheiser kan ik moeilijk oordelen, aangezien ik geen vergelijkingsmateriaal heb. Ik heb iets meer dan een half jaar geleden een PMX200 gekocht voor mijn mp3 speler, en voor achter mijn pc als ik muziek wil luisteren zonder al te veel overlast te veroorzaken.

Kwa geluid ben ik dik tevreden, het zal vast beter kunnen, maar voor mij voldoet het prima tot nu toe.
Nadat ik hem 4 maanden had zat er echter een los contact in de plug. Al gebruik ik hem erg intensief, zo duurzaam is die plug in ieder geval niet.
Ik heb hem toen rma gestuurd naar sennheiser nederland, dit ging ronduit perfect. Nog nooit heb ik zo'n snelle rma afhandeling gehad. De dag nadat de koptelefoon bij hun was aangekomen had ik een splinternieuwe thuis :)
Van de andere kant zou het niet anders dan normaal moeten zijn dat dit zo snel gaat, echter valt dit meestal toch vies tegen.

Verwijderd

@ CyBeR:
Begrijp me goed: de HD202 vind ik niet zozeer goed, maar uitstekend geschikt voor wat ik beschreef: muziek luisteren in een omgeving waar relatief veel achtergrondgeluid is. En nee, ik geil niet op een extra zware bass. En ja, natuurlijk klinkt die DT990 Pro stúkken beter. Die heb ik dan ook gekocht om naar de muziek te luisteren, en niet, zoals bij de 202 vaak het geval was, een muziekje op te hebben staan.
Ik heb de 202 en de 595 ook niet direct met elkaar vergeleken, maar de te veel aanwezige bass en missende verfijning van de 202 storen mij minder dan dat de blikkerigheid en ontbreken van draagcomfort van de 595 dat deed.

Verwijderd

voor sennheiser fans: www.1dayfly.nl. Ze hebben nu een RS 120 voor 79 eetjes.

Verwijderd

Ik heb een Sennheiser HD485 en man, dat ding is kwijlen gewoon!!! Ik vond het geluid in het begin al indrukwekkend maar na een maandje burn-in was het zelfs nóg beter! Echt indrukwekkend, heerlijk vol in de bassen en prachtig helder in de hoge tonen met dan nog eens midden tonen die het geluid echt vervolledigen, een echte aanrader voor films en muziek (van klassiek tot rock tot pop tot techno tot ...) Voor games gebruik ik hem niet maar ik denk niet dat hij op dat vlak zal teleurstellen, voor €80 echt een aanschaf die zijn geld meer dan waard is!!!!!!!!

Verwijderd

Ik heb een HD580 en deze hangt ook nog aan een goede hoofdtelefoonversterker, maar ik vind hem zeker niet geweldig klinken. Er is geen laag, weinig detail.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2007 18:16 ]

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 11:55
Ik heb senheiser oortelefoontjes gehad, MX350 volgens mij. Qua geluid was ik daar zeer te vreden over, maar qua stevigheid niet, na een maand of 2 al een kanaal kapot, bij normaal - intensief gebruik. Toch binnenkort maar weer nieuwe halen, want de dingen die bij m'n samsung zaten zitten voor geen meter.

Wat koptelefoons betreft heb ik ook goeie ervaringen met een draadloze versie van Philips, heb zo even geen idee van het type, het zendertje lijkt op een UFO, met een blauw klepje voor de batterijen. Geluid daarvan is ook goed, en zit absoluut heerlijk, wat voor mij nogal lastig te vinden is omdat ik een redelijk grote kop heb, en ook nog eens een bril draag.

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat ik kan verwachten van de RS120 ? Ik wil wel zoiets hebben maar weet niet zeker of ik er goed aan doe ?

Ik wil hem gaan gebruiken voor het kijken van films zonder de buren te storen..

Verwijderd

Wat dacht je van zoeken naar reviews? :p
http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
FatalError schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:48:
Die heb ik hier ook liggen voor bij de computer, ben er eerlijk gezegd na een half jaar gebruik toch niet zo tevreden over. Voor spektakelwerk is het geen slecht ding, bijvoorbeeld films, live optredens, games en streamingspul. Maar als je een mooi stukje klassiek wilt luisteren, wat Pink Floyd of ander muziek van goede kwaliteit, dan schiet deze overigens wel netjes vormgegeven, maar in goedkoop materiaal uitgevoerde koptelefoon inderdaad te kort.

Heb hiervoor een zwarte Sennheiser gehad, en gebruik een professionele Sony voor de Yahama Silent (stille piano), ben over beide producten stukken meer tevreden dan over de zwaar overprijsde HD 555.

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-02 10:07

hbsJR

All rounder

Sennheiser HD202 hier, vind het een geweldig ding. Tja, koptelefoons is een erg persoonlijke smaak, en sennheiser past bij de mijne ;)

• Mooody

Mooody

elmoody

Polle schreef op maandag 01 januari 2007 @ 20:20:
[...]

Die heb ik hier ook liggen voor bij de computer, ben er eerlijk gezegd na een half jaar gebruik toch niet zo tevreden over. Voor spektakelwerk is het geen slecht ding, bijvoorbeeld films, live optredens, games en streamingspul. Maar als je een mooi stukje klassiek wilt luisteren, wat Pink Floyd of ander muziek van goede kwaliteit, dan schiet deze overigens wel netjes vormgegeven, maar in goedkoop materiaal uitgevoerde koptelefoon inderdaad te kort.
Vergeet niet dat deze koptelefoon een goede amp nodig heeft om iets te kunnen geven.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Als er iets persoonlijk is, is het smaak. Welke TV kijkt fijn, welke kleren zijn mooi en bijvoorbeeld wat klinkt lekker.(en dan heb ik het niet over frequentie verlopen of grafieken met percentages vervorming) Laatst was ik bij een jongen thuis die het "vet" vond om als hij alleen thuis was de stereo vol open te draaien en de balans ver richting de bass te draaien. Ik zou gek worden, maar hij vindt het geweldig. Ik ben zelf wel Sennheiser fan, maar werd laatst in een Apple store ook aangenaam verrast door een Bose koptelefoon... (waar anderen misschien wel van zouden gruwelen)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:19:
maar werd laatst in een Apple store ook aangenaam verrast door een Bose koptelefoon... (waar anderen misschien wel van zouden gruwelen)
Het probleem met bose is niet zozeer dat ze compleet ueberkut geluid produceren, maar dat het geluid dat ze produceren niet de prijs waard is die ze er voor vragen. Ze maken apparatuur in het lage mid-end segment maar vragen prijzen die meer aan high-end apparatuur doen denken. Niet alleen qua geluid, maar ook fysiek.

Sennheiser maakt goede high-end hardware. Hun absolute topproduct (Orpheus systeem) is zo ongeveer onverslaanbaar. Nu is dat ook niet te betalen, maar de meer betaalbare producten (HD650 e.d.) zijn ook zelfs met de slechtste zin van de wereld niet slecht te noemen. Dat doen ze andersom ook: hun producten met een lage prijs zijn over 't algemeen ook duidelijk van mindere kwaliteit.

Verwijderd

haha, ik wilde nét reply'en; dat ik zag dat ze 140 dollar kosten. (tripod ofzo)

• Zenow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-10-2025
Ik zit al een lange tijd te azen op een betere koptelefoon. Mijn apparatuur is niks bijzonders, maar ik wil een betere koptelefoon en daar dan in de toekomst mijn stereo meer op gaan afstemmen. Eerst dacht ik altijd dat ik dan Sennheiser moest hebben - gewoon vanwege de reputatie. Wat luisteren naar Sennheisers bij MediaMarkt maakte niet veel indruk, maar ik dacht dat het lag aan het feit dat die 24/7 pompende house laten horen.
Toen een keer naar een klassieke zaak gegaan waar ze een luisterruimte hadden. Omdat ik een beperkt budget heb, vroeg ik de Sennheiser 595 en de Grado SR125 te beluisteren. Er zit veel en veel meer bas in de Sennheiser, dat viel enorm op - en voor mij was dat een groot nadeel. De Grado was helder, onvervormd, puur wat er op de cd stond, niet veranderd voor een voller geluid. De bas was misschien wel erg licht, maar in wat duurdere modellen Grado wordt dat iets beter, hoorde ik. Wie van een helder, clean geluid houdt, zit bij Sennheiser fout. NU ff sparen voor een goede Grado ;) Gelukkig heb ik familie in de VS, want exporteren doet Amazon dat ding niet.. andere VS winkels ook niet, voor zover ik kon zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Zenow op 06-01-2007 22:44 ]

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 14:07

sjaakaq

It might get loud

Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 01:12:
het is natuurlijk ook een beetje image waar je mee rond wil lopen :P
ik heb ook n Sennheiser gekocht voor mn ipod en dat ding was maar 35 euro.. maar ik ga nooit meeer zoveel geld uit geven aan een koptelefoon voor een aparaat wat zon slecht geluid uit spuugt... de equaliser moet ik niet aan zetten, want dan kraakt het geluid aan alle kanten (op elke koptelefoon die in in handen heb gehad) maar dat gaat meer over de ipod dan de sennheiser :p op de pc heb ik er wel mooi geluid van btw :)
ik denk wel dat bv sennheiser een mooie naam heeft, maar de kwaliteit een beetje tegen valt... ookal heb ik er veel plezier van :)

ik heb trouwes ook meer details in mn geluid zitten als eerst... ik heb n keer gehad dat ik om me heen ging kijken wat er aan de hand was, maar dat was de muziek :D hiervoor had ik zon philips koptelefoon met zon band in de nek btw :P
Sennheiser brengt inderdaad twee "soorten" producten uit; voor het merendeel solide producten die een eerlijk geluid geven, en in de laagste prijsklasse rotzooi voor mensen die voor een tientje met een echte Sennheiser willen lopen.

Kijk voor goede hoofdtelefoons naar de reviews op www.headroom.com :)

leoaq.fm // Jeune Loop

• schaap2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-01-2025
Ik zit hier met een Sennheiser HD - 201 op m'n hoofd. Nuttig. Gaat hij dan:

Ik heb hem gekocht in Juli 2006 voor mijn mp3 speler, omdat mijn oordopjes kapot waren. Ik was er in het begin niet zo zeker van, ik vond hem niet zo mooi, maar het was wel sennheiser ;)

Eenmaal thuisgekomen even snel aangesloten op m'n synthesizer en wat gespeeld: Wow! Man dat ding is wel onzettend zuiver zeg!
Daarna aangesloten op mijn computer en wat Flac (lossless) muziek opgezet, en dit klonk zeker mooi maar absoluut niet volmaakt imho. De bas is wel aanwezig maar niet erg zwaar, waardoor je minder van de muziek "voelt" .

Helaas begon mijn koptelefoon al na 2 maanden met kraakjes, vooral bij lage tonen. Waardoor dit komt is mij nog steeds een raadsel, maar ik wijt het niet aan Sennheiser, zal vast wel mijn eigen schuld geweest zijn.

Conclusie: Oerlelijk maar wel een heel goed geluid voor de prijs (€25)

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
In Sennheiser's zelf benoemde high end klasse ben ik aan het kijken naar de HD 595, HD 600 en HD 650. De HD 595 is erg vriendelijk geprijsd met € 160, aangezien ik zo'n 250 euro in gedachte heb. De HD 600 kost € 280 en als de HD 650 echt een meerwaarde heeft, dan wil ik die € 30 meer er best voor neerleggen. Maar goed, mijn vraag is: ik luister hoofdzakelijk naar muziek en af en toe een film. Het genre muziek is erg wisselend, maar voornamelijk hip-hop en blues/jazz. De weergave van vocalen is voor mij dus het belangrijkst, tezamen met de bij blues/jazz horende instrumenten.

Daarnaast houd ik van een stevige, maar goed gedoseerde bas die niet overheerst en fijn in het gehoor ligt. Het hoeft dus absoluut niet te pompen, zoals je bij hardstyle/jump en soortgelijke muziek wil. Voor het grootste gedeelte zal de hoofdtelefoon aan mijn PC met Creative X-Fi Elite Pro geluidskaart komen te hangen. Daarnaast zal hij voor DVD's ook aan mijn Harman/Kardon AVR130 receiver komen te hangen. Vandaar mijn vraag wat daar zo goed mogelijk op aansluit: ofwel: hoor ik met dit soort semi-high-end apparatuur het verschil tussen een HD 595 en HD 600 of tussen een HD 600 en HD 650?

In principe kijk ik dus niet naar de prijs, maar vooral naar kwaliteit. Als de HD 650 niet of nauwelijks beter is dan de HD 600, dan zal ik toch voor de HD 600 gaan. Zelfde geldt voor de HD 600/595 vergelijking. Maar ja... hoe groot zal het verschil zijn? Ik denk zelf dat de HD 600 een groot verschil is met de HD 595, maar de HD 650 een kleiner verschil toont.

Als laatste info: ik gebruik nu tijdelijk een Sennheiser PC150 headset, die een redelijk geluid heeft. En ik heb ervaring met een Sennheiser HD 590, die nu dus een opvolger moet gaan krijgen. Wie kan mij adviseren wat de beste keus is?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Als je 'm aan een pc wilt hangen, neem absoluut een HD595.

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Mooooody schreef op maandag 01 januari 2007 @ 20:54:
[...]

Vergeet niet dat deze koptelefoon een goede amp nodig heeft om iets te kunnen geven.
Was inderdaad vergeten te vermelden dat hij het signaal via een Sony TA-FE370 krijgt, dus niet via de geluidskaart van de computer. :)

• Mooody

Mooody

elmoody

MooDyBLueS schreef op zondag 07 januari 2007 @ 02:25:
Wie kan mij adviseren wat de beste keus is?
Jammer dat je alleen naar Sennheiser kijkt. AKG en Beyer hebben ook leuke modellen.

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Mooooody schreef op zondag 07 januari 2007 @ 12:18:
Jammer dat je alleen naar Sennheiser kijkt. AKG en Beyer hebben ook leuke modellen.
I second that! Als je de kans hebt probeer eens bijvoorbeeld de K240S van AKG of de DT770 van Beyer te beluisteren.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Zenow schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:24:
Toen een keer naar een klassieke zaak gegaan waar ze een luisterruimte hadden. Omdat ik een beperkt budget heb, vroeg ik de Sennheiser 595 en de Grado SR125 te beluisteren. Er zit veel en veel meer bas in de Sennheiser, dat viel enorm op - en voor mij was dat een groot nadeel. De Grado was helder, onvervormd, puur wat er op de cd stond, niet veranderd voor een voller geluid. De bas was misschien wel erg licht, maar in wat duurdere modellen Grado wordt dat iets beter, hoorde ik. Wie van een helder, clean geluid houdt, zit bij Sennheiser fout. NU ff sparen voor een goede Grado ;) Gelukkig heb ik familie in de VS, want exporteren doet Amazon dat ding niet.. andere VS winkels ook niet, voor zover ik kon zien.
Grado verbiedt z'n dealers om naar een ander land te exporteren maar sommige dealers doen het gewoon toch. Mijn 225 komt bijvoorbeeld uit de VS, omdat ik ze in Nederland te duur vond, maar ik weet helaas niet meer hoe het bedrijf heette.
Ik heb het bedrijf gewoon gevonden door net zolang websites van Grado-dealers af te zoeken totdat ik er eentje tegenkwam die niet aangaf dat ze niet naar het buitenland mochten exporteren. En zelfs toen lukte het pas na een paar pogingen. Gewoon zoeken en proberen dus.

Overigens moet je zeker ook eens Beyer en AKG proberen en ook sommige Sony's zouden best de moeite waard moeten zijn. Ze klinken toch weer anders dan Sennheiser en zijn hier stukken makkelijker te krijgen.
De Grado was helder, onvervormd, puur wat er op de cd stond, niet veranderd voor een voller geluid.
Mwa, dat soort opmerkingen heb ik al zoveel gehoord, want dat vindt iedereen van de apparatuur die zij goed vinden. Dat ene apparaat geeft het geluid "puur en onvervormd" weer en "zoals het bedoeld is" en alle anderen niet. Dat is gewoon zelfbedrog. Grado heeft net zo goed z'n eigen geluid maar benadrukt andere zaken dan bij een Sennheiser het geval is.
Ik gebruik mijn Sennheiser en de Grado voor verschillende soorten muziek en afhankelijk van m'n stemming. De ene keer hoor ik liever de Sennheiser, die wat "vriendelijker" en wat donkerder klinkt, en de andere keer de Grado die wat feller en helderder is.

• Jrz
  • Laatst online: 05:08

Jrz

––––––––––––

hmm waarom niet dit mooie dingetje :)

http://www.akg.com/produc...eid,214,_language,EN.html

AKG K701. Wil hem wel een keer horen,

Ik heb zelf een HD580 al een aantal jaar, ben er tevreden over, maar gebruik hem de laatste tijd niet erg meer. 1 keer kabel vervangen. En ben er een keer op gaan staan, dus ik moet nog een nieuw plasticcie bestellen :) Zit nu vast met 1sec lijm

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Verwijderd

Mooooody schreef op zondag 07 januari 2007 @ 12:18:
[...]

Ja en het is ook niet onbekend dat de "duurdere" serie van sennheiser nou niet echt uitblinkt in het laag. Het is gewoon niet aanwezig. Tevens valt de AKG 701 mij tegen, hoewel AKG zeker goede hoofdtelefoons maakt, want de 501 klinkt erg mooi.

Ik zelf zou voor de beyer DT 880 gaan. Ze hebben allemaal wel wat maar dat is toch de beste allrounder, tevens ben je dan ook geen duizenden euro's kwijt. Maar er zullen zeker betere te koop zijn.

Verwijderd

kheb nu ongeveer 3 maanden de cx 300 en hij bevalt mij prima maar ik mis toch iets geluidskwaliteit.. ik zat te denken aan een hoofdtelefoon. de px 100 of 200. het scheelt een tientje maar heeft iemand ervaring met deze hoofdtelefoons die kan zeggen of er echt drastische verschil tussen de geluidskwaliteiten in zit. of is de cx 300 in-ear net zo goed als de hoofdtelefoons en kan ik beter sparen voor een duurder(beter) ding?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 18:08:
Ik heb een Sennheiser HD485 en man, dat ding is kwijlen gewoon!!! Ik vond het geluid in het begin al indrukwekkend maar na een maandje burn-in was het zelfs nóg beter! Echt indrukwekkend, heerlijk vol in de bassen en prachtig helder in de hoge tonen met dan nog eens midden tonen die het geluid echt vervolledigen, een echte aanrader voor films en muziek (van klassiek tot rock tot pop tot techno tot ...) Voor games gebruik ik hem niet maar ik denk niet dat hij op dat vlak zal teleurstellen, voor €80 echt een aanschaf die zijn geld meer dan waard is!!!!!!!!
Ik heb zelf ook de HD485. Alles wat je zegt klopt volledig. Ook wat je zei over dat ie na een paar maanden zelfs nog beter ging klinken.

Ik gebruik hem dus ook voor games en daar stelt ie dus zeker niet in teleur. Het is zelfs zover, dat ik liever mijn koptelefoon opheb dan de speakers aan. Pluspunt is, dat hij zo goed zit dat ik hem langere tijd op kan hebben.

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-02 17:24

fjs

PSN: ftltc

Misschien dat iemand dit weet:

Ik heb een HDR 140 waarvan de basisstation stuk is (zelf gedaan).

Als ik nu een HDR RS 120 koop, kan ik dan mijn HDR 140 koptelefoon gebruiken i.c.m. de basisstation?

To boldly go where no man has gone before...

Pagina: 1