Toon posts:

[Ati Radeon HD5770] Probleem bij spelen world of warcraft

Pagina: 1
Acties:

• Mirre
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-05 22:56
We hebben hier in huis sinds november 2010 twee PC's met deze specs:

- Kast = Coolermaster CenturionII
- Mobo = ASUS P7H55, s1156 ATX,H55,DDR3,PCIe
- Processor = Intel Core i5-760, s1156 280 GHz,1333MHz,8mb
- Voeding = Coolermaster Silent Pro 700W
- RAM = 2x OCZ GoldDDR3, 2133-4Gb KIt, 2x2Gb (Totaal dus 8Gb ram)
- Videokaart = Ati Radeon HD5770, 1Gb GDDR5, 2xDVi,DP, PCIe
- 2x Samsung sata harddisks
- 1x Western Digital sata harddisk
- LG DVD speler
- LG Bluray speler
- Geluidskaart : Creative Audigi 2
- Operating system: Win7 Premium 64-bit + alle beschikbare updates
Videokaart en processor zijn NIET overgeklokt en ook nooit overgeklokt geweest

Probleem:
Over het algemeen presteren de PC's perfect. Blueray spelen ze haarfijn af en ik kan tig dingen tegelijk doen zonder dat ze ook maar een beetje in de problemen komen, wat betreft het geheugen of zo. Ze blijven altijd snel werken.

We hebben alleen beide bij het spelen van de game World of Warcraft het volgende probleem. We hebben de game setting voor beeld al vanaf het begin op ultra staan. Toen de PC's hier pas waren speelde dat perfect. We zagen alles in de verte haarscherp en mobs (tegenstanders) zagen we al van ver aankomen.
Ingame info: latency = 18ms (home)/108ms (world) + framerate = rond de 66/60 fps

Laatste tijd (weet niet precies wanneer het begonnen is maar het ging nu opvallen) zien we in de verte nog steeds haarscherp maar mobs verschijnen zomaar ineens vanuit het niets voor onze neus. Da's echt irritant want bij sommige classes in het spel wil je je tegenstander niet ineens vlak voor je neus hebben!

Wat ik al geprobeerd heb om het op te lossen:
1) Ingame de setting voor video omlaag naar high en zelfs naar good. Op good wordt het iets beter wat betreft het sneller zien van mobs maar is de omgeving echt niet meer om aan te zien. Deze HD5770 moet beter kunnen. Zelfs de videokaart in mijn oude bak kon nog op setting high.

2) Laatst beschikbare software/driver voor de HD5770 geinstalleerd. Versie 8.850.000 zit er nu op

3) De videokaart is stofvrij en wordt ook niet te warm tijdens gebruik

4) Op internet + blizzard forum gezocht naar een oplossing maar niks kunnen vinden

Mijn vraag aan jullie:
Uit het feit dat het probleem zich op beide PC's voordoet (1 met nieuwe drivers en 1 met die van novemb vorig jaar) durf ik te concluderen dat er hardwarematig niks mis is.
We hebben tijdens de installatie van de videokaarten niets aangepast aan de settings ervan. Is er een setting in de ATi Software die verbetering zou kunnen geven in dit geval? Ik heb daar werkelijk geen cent verstand van dus ik durf eigenlijk niets te veranderen omdat ik bang ben dat het dan straks helemaal niet meer zal werken.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen want ik weet werkelijk niet meer wat ik nog meer zou kunnen doen om het probleem op te lossen/

Als de server down is, dan volijken we 'm weer op !!

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 11:18
Zelf denk ik ook niet dat het aan je videokaart ligt. Ik zou de oorzaak eerder bij world of warcraft zelf leggen ;)

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 23:01
K1pje schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:52:
Zelf denk ik ook niet dat het aan je videokaart ligt. Ik zou de oorzaak eerder bij world of warcraft zelf leggen ;)
heb dit ook wel is, dan komt het door de bepaalde nieuwe zone's met blizzards phased tech.
erg irritant.

• Anoniem: 327097
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Even controleren of View Distance ook op ultra staat? Heb er zelf ook last van alleen niet zo extreem...

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:22

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik zou inderdaad ook zeggen dat het probleem bij WoW zelf ligt. Het zou wel heel toevallig zijn dat beide systemen op hetzelfde moment hetzelfde probleem hebben. Het feit overigens dat je veraf nog steeds alles goed ziet doet mij denken dat de systemen gewoon goed functioneren. Heb je toevallig gekeken of je bij deze momenten je FPS of Latency erg fluctueerd?

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• Mirre
Ik heb even een paar plaatjes geschoten van m'n wow settings die betrekking hebben op dit alles:

* Graphic Settings
* Advanced Settings
* Network Settings

Ik zag op de advanced tab een setting staan voor directX die ik nog niet eerder gezien had. Die staat hier nu nog op DirectX9 maar ik heb 'm nu op DirectX11 gezet. Kijken of dat helpt.

Of mijn FPS fluctueert moet ik vanavond even gaan bekijken.

[Voor 5% gewijzigd door Mirre op 20-06-2011 20:47]

• Mirre
M'n FPS blijft zo'n beetje gelijk.
DX11 lijkt het wel wat verbeterd. Ik zie mobs nu iets verder in de verte al oppoppen. Dat scheelt al.

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-05 23:16

Yintha

We'll stay gold forever

Het is gewoon zo dat wow in bepaalde gebieden met phases laad, als je in een andere phase komt dan gaat hij pas alle mobs inladen.

het heeft sowieso niks met je hardware te maken! maar eerder met je verbinding / wow zelf (phases!)

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-05 10:06
Waarschijnlijk is het inderdaad een probleem binnen WoW, als ik dat zo lees...

Het enige wat ik me kan bedenken is dat je soms informatie mist of niet binnenkrijgt. Loop eens een ping vanuit DOS en let op packet loss. Packet loss kan rare dingen doen met WoW....

Voor de leek: open CMD (command prompt, opdrachten prompt) en toets "ping -t www.cern.ch" oid. Let op timeouts. Als je veel time-outs hebt, die vooral ook parallel lopen aan de problemen die je ervaart, is het tijd eens wat beter naar je netwerk en internetverbinding te kijken :)

Zoniet: it's not a bug - it's a feature.

• Mr_Mellow
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-05 11:55

Mr_Mellow

Keep it simple

Blizzard heeft vast wel een lijst met dingen die je kan proberen

http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/2226264926

Al een andere, misschien wat minder drukke server geprobeerd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mirre
Ik heb een paar chars rondlopen in "Saurfang" 9paar lvl 85's en wat lagere chars) en een paar net nieuw in "Chamber of Secrets" (één lvl 77 en een paar lagere) Op beide heb ik hetzelfde probleem.

Waar kan ik vinden op welke server de realms "Saurfang" en "Chamber of Secrets" staan? Ik weet nu niet of beide realms op dezelfde server werken of niet. Of draait elke reqalm op een eigen server?
Zou niet weten waar in naartoe moet pingen om te kijken of er timeouits zijn. Als ik in google zoek met saurfang server ipnummer en zo krijg ik alleen bergen links over private servers.

Technisch en qua stappen die blizz aangeeft zijn er geen oplossingen gevonden op http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/2226264926

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:46
Dit probleem wordt veroorzaakt door server-lag. niet meer en niet minder, kun je zelf niets aan doen. als het te gek wordt ticket maken, anders een andere server opzoeken :)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, 6800 XT, MSI B650 Tomahawk, 2tb NVME

• Mirre
Ik merk idd dat het de ene dag meer is dan de andere dag.

Hoe kan ik uitvinden op welke server een realm draait?
Of heeft elke realm een eigen server?

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee