Toon posts:

Devolo halveert internetsnelheid

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 181762

Topicstarter
Beste,

Hier thuis hebben wij op twee van onze pcs(en ook de televisie) internet via een devolo bakje. (http://ak.cdiscount.com/pdt/3/5/9/1/f/DEVOLO1359.jpg)

Doch merk ik dat wij hier de laatste tijd op de pcs aangesloten via devolo maar 12 mbps halen(telenet speedtest) ipv. de gebruikelijke 25.

Nu komt het vreemde... ik merk dat ik weer 25 mbps haal(op diverse speedtest sites) wanneer ik of het bakje in en uit trek, of de netwerkkabel in mijn computer in en uit plug. Dan haal ik weer 25 mbps voor zolang de computer aanstaat, na een restart zakt hij terug naar 11 tot ik weer hetzelfde proces herhaal..

Ontzettend vreemd dus, thuis is de volgorde zo:
Modem (motorela cable modem)
die gaat naar de switch(d-link des 1005d switch)
die gaat naar de wireless modem (d-link dir 635)

Het main devolo bakje steekt in de switch en gaat daar naar het elektriciteitsnetwerk.

Beetje vreemde set up dacht ik, deze is door een telenet installateur gezet en die switch was blijkbaar nodig voor de televisie.. ik dacht dat het hieraan lag maar ik heb alles herschikt dat maar herschikt kon worden(devolo rechtstreeks naar modem, geen switch,..) en altijd hetzelfde probleem. Het ligt niet aan het devolo bakje zelf aangezien dit op beide PCs zich voordoet.

Ik weet hier geen raad meer mee, heeft iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn?

mvg

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:46

Mavamaarten

Omdat het kan!

Hoe zit het met je switch ? Ik heb mijn switch er ook nog maar net tijdelijk tussenuit gehaald omdat die ook hetzelfde probleem geeft als jij: ik kan niet tot traag surfen tot ik het ding herstart...

Android developer & dürüm-liefhebber

Topicstarter
Ik kan is proberen de switch eronderuit te halen, maar gaat mijn digitale televisie nog goed werken dan?

[Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 181762 op 20-06-2011 17:02]

Topicstarter
Beste,

zelfde probleem met andere devolo kastje en andere netwerkkabel |:(

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:46

Mavamaarten

Omdat het kan!

Heb je al probeert je switch ertussen uit te halen ? Je TV doet het dan tijdelijk niet meer, maar doe het gewoon even om te kijken of het wel snel werkt op die manier.

Android developer & dürüm-liefhebber

Topicstarter
Beste,

Ik heb net de switch ertussen uit gehaald en de modem naar de router verbonden, dit geeft gewoon hetzelfde probleem. Eerst 25 mbps, maar na een restart terug naar 11 :?

Wat wel vreemd is is dat mijn broer al de hele dag vlot 18 mpbs haalt.. zou het mogelijk zijn dat ik een onstabiele netwerkpoort heb? Ik ga morgen is mijn pc naar de modem verplaatsen om dat te testen.. maar ik denk van niet aangezien het devolo bakje eruit trekken hetzelfde resultaat heeft als de kabel in en uit pluggen

[Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 181762 op 20-06-2011 17:40]

Topicstarter
Beste,

Sorry als deze dubbelpost niet zou mogen, maar ik heb nieuwe nuttige informatie:

1.Ik heb de firmware van mijn Dlan 200 AV plus geupdate, dit heeft geen verschil gemaakt.
2.Ik heb het programma dlan cockpit gedownload, dit ziet er als volgend uit:
http://i53.tinypic.com/2ykg6rp.jpg

3.Ik heb mijn dlan terug naar fabrieksinstellingen gezet, dit heeft niets veranderd.

De 200 AV waar 122 mpbs bijstaat is de pc van mijn broer die nu ook aanstaat, ook hij zit nu terug met 12 mpbs tenzij dat de kabel wordt uitgetrokken en terug ingestoken.

Overigens heb ik gemerkt dat het kabel in en uit trekken niet blijft werken, na een uurtje of twee begint mijn snelheid alweer te zakken..

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 181762 op 20-06-2011 21:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 214406

Bij mij zakte de snelheid na een restart op een gegeven moment terug van 100mbs naar 21mbs.
Verbinding tbv ITV van KPN Glasvezel.
Alles na fabriekinstellingen gezet. Experiabox, Devolo's en Motorolla Setup BOX. Stroom er een kwartier af. Naderhand prima verbinding op ruim 100mbps. Heel raar want zowel Devolo als ook de KPN bleven maar roepem dat het om storing op het netwerkwerk zo gaan. Alles werkte in beginsel bijna een jaar naar behoren.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee