Toon posts:

overklokken nvidia geforce 6200 a-le + temperatuur

Pagina: 1
Acties:

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-04 16:59
hallo, ik ben een beetje beginnende overklokker. alleen wilde ik weten of mijn temperatuur goed is, en anders wat kan ik er tegen doen? (het is alleen een heatsink)
ik heb hem net geklokt van (300/532) naar (330/532) en de temperatuur idle is 55 en load was eerst 83 nu 87.
kan het ook aan de thermal paste zitten dat het zo hoog is?
en ik heb ook wel naar genoeg tutorials gekeken om te overklokken.

verder mijn specs zijn:
xfx nvidia geforce 6200 a-le
amd athlon xp 2400+ (2ghz)
a7v600
2x 1gb ddr 3200 @ 200 mhz
voeding weet ik niet echt, mr het is zo een beetje het nieuwste uit deze computer :/

als je nog tips voor me hebt zeg het plz.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 16:59
laat er een fan langs blazen.. dat scheelt vast..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 11:18
Koelpasta vervangen helpt vrijwel altijd bij videokaarten (fabrieksprut is niet zo geweldig).

Echter vraag ik mij af wat je er mee denkt te bereiken? de 6200 is nooit een snelle kaart geweest (lees bedoeld voor gamen). Lijkt mij dat het dus een beetje nutteloos is en je stroom aan het verspillen bent.

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-04 16:59
ik heb alleen nog al een gesloten case :/, maar zoals hoe kan ik er een fan bij plaatsen.

koelpasta zit er volgensmij al 5 jaar op ofzo, hmm ik zal wel kijken hoe ik dat doe. ook helpt het als ik de heatsink een beetje verplaats? bij mn 6600 werkte het volgensmij wel. alleen die heeft pci-e en kan ik niet overklokken, omdat elke mhz het erger maakt de artifacts.

[Voor 15% gewijzigd door megadoom op 20-06-2011 16:52]

• Rollo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-05 13:11
megadoom schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:51:
ik heb alleen nog al een gesloten case :/, maar zoals hoe kan ik er een fan bij plaatsen.
vennetje kopen kast openschroeven, aansluiten op stekkertje moederbord/voeding. kan maar op 1 manier dus kan je niet verkeerd doen.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 12:39

Harrie

NederVlaming

Voor een gpu is dat helemaal niet zo hoog!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

@Harrie, ik weet niet waar jouw GPU's op draaien maar 85~90 graden is echt wel het maximum (Daargelaten mijn videokaart die zonder Volt verhoging zonder extra koeling al jaren zonder artifacts met 45% overklok draait, max 105 graden)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee