Toon posts:

extern toetsenbord op laptop niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 394607

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een oud extern toetsenbord (LITEON SK-1789) gaan gebruiken met mijn laptop. Dit toetsenbord heeft een PS/2 connector. De laptop alleen USB aansluitingen. Heb reeds een USB -PS/2 adaptertje aangeschaft. Echter wordt het toetsenbord niet herkend. Op mijn Dell laptop draait Windows 7.
Wanneer ik het toetsenbord aansluit zie ik wel even de 3 lampjes van Capslock, numlock aangaan.

Inmiddels ook toetsenbord geprobeerd op een andere laptop via dezelfde connextie/ adapter met Windows XP en daar wordt het toetsenbord wel automatisch herkend en geinstalleerd.

Wie kan mij helpen!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:50
De laptop alleen USB aansluitingen. Heb reeds een USB -PS/2 adaptertje aangeschaft. Echter wordt het toetsenbord niet herkend.
Natuurlijk niet, alleen een andere connector maakt het nog geen usb-keyboard.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nielson schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:28:
[...]
Natuurlijk niet, alleen een andere connector maakt het nog geen usb-keyboard.
Daarom zal hij er ook wel een adapter tussen hebben gezet.

Mijn gok is dat die adapter gewoon niet compatible is met jouw notebook, heel soms komt dat ook nog wel eens voor.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
(jarig!)
Staat het ding wel in het apparaatbeheer of komt hij ook daar niet terug?

Desktop | Server | Laptop

• Nielson
Bij gebrek aan info over het type adapter nam ik aan dat het een passieve was, hoewel bij die constructie het keyboard meestal usb heeft en er een usb-ps/2 meegeleverd wordt. Zulke adapters kunnen echter alleen werken als de keyboard controller zowel usb als ps/2 babbelt.

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-06 08:52
ik denk dat je beter kunt zoeken naar een goedkoop USB toetsenbordje dan nog meer energie hier in steken of usb/ps2 adapters te kopen?

Topicstarter
Nielson schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:38:
Bij gebrek aan info over het type adapter nam ik aan dat het een passieve was, hoewel bij die constructie het keyboard meestal usb heeft en er een usb-ps/2 meegeleverd wordt. Zulke adapters kunnen echter alleen werken als de keyboard controller zowel usb als ps/2 babbelt.
dit is de adapter: http://www.allekabels.nl/.../Usb-Verloop-Stekker.html

t werkt echter wel bij een andere laptop (fujitsu siemens) Win XP

Topicstarter
Rupie schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:37:
Staat het ding wel in het apparaatbeheer of komt hij ook daar niet terug?
komt daar niet in terug. alleen het interne toetsenbord wordt aangegeven

Topicstarter
nickertNL schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:41:
ik denk dat je beter kunt zoeken naar een goedkoop USB toetsenbordje dan nog meer energie hier in steken of usb/ps2 adapters te kopen?
misschien heb je gelijk, maar goed, ik heb dat ding inmiddels gekocht. Dus dacht, ga eens rondvragen.

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:34:
[...]

Daarom zal hij er ook wel een adapter tussen hebben gezet.

Mijn gok is dat die adapter gewoon niet compatible is met jouw notebook, heel soms komt dat ook nog wel eens voor.
dus...: retour zenden?

• Nielson
Anoniem: 394607 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:44:
[...]
dit is de adapter: http://www.allekabels.nl/.../Usb-Verloop-Stekker.html

t werkt echter wel bij een andere laptop (fujitsu siemens) Win XP
Is idd een actieve, ook aangezien de combo wel werkt op een andere laptop (had ik overheen gelezen). Mocht je niet specifiek gehecht zijn aan een bepaalde feature/layout van je oude keyboard zou ik idd voor een paar euro meer een nieuwe halen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee