Toon posts:

[w7] Standaard locatie Explorer aanpassen zonder admin right

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 129319

Topicstarter
De standaard locatie van de Windows Explorer is 'libraries', nu zou ik graag bij iedereen die standaard locatie aanpassen naar hun persoonlijke map. Dit kan door de target van de shortcut aan te passen, enkel heb je hiervoor Administrator rechten nodig.

Inloggen als Administrator en het icoon aanpassen heeft ook geen nut aangezien het per profiel is.

Is er een andere oplossing dan iedereen tijdelijk Administrator rechten toe te kennen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

1) Wie is iedereen?
2) Welke distributiemiddelen heb je?
3) Waar heb je zelf al naar gekeken - buiten dat admin stuk?

Zo maar wat heel belangrijke dingen die het welslagen van deze operatie kunnen bespoedigen ofwel vertragen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit kan door de target van de shortcut aan te passen, enkel heb je hiervoor Administrator rechten nodig.
Wat een onzin. Hoe kom je er bij? Heb je het zelf geprobeert? Lijkt mij dus niet, blijkbaar heb je nooit 'explorer.exe "C:\pad\die je wilt"' uitgevoerd.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06 19:36
Ik vrees dat TS toch gelijk heeft. 'Libraries' is een systeemmap die zich niet zomaar laat wijzigen.

Natuurlijk heb je wel een goed punt dat TS gewoon jouw type snelkoppeling kan gebruiken, ipv de standaard Explorer-snelkoppeling.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

frickY schreef op maandag 20 juni 2011 @ 19:02:
Ik vrees dat TS toch gelijk heeft. 'Libraries' is een systeemmap die zich niet zomaar laat wijzigen.
Err... Die dingen staan in %userprofile%\Appdata\Roaming\Microsoft\Windows\Libraries, hence per user te wijzigen.
En bovendien verwijzen die al by default naar de User's eigen documentenfolder. (of foto, of video)...

Ik kan niet bepaald zeggen dat de topicstarter gezocht heeft naar een oplossing.
http://www.howtogeek.com/...rtup-folder-in-windows-7/
Paar tellen google.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Topicstarter
alt-92 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 23:18:
[...]
Ik kan niet bepaald zeggen dat de topicstarter gezocht heeft naar een oplossing.
http://www.howtogeek.com/...rtup-folder-in-windows-7/
Paar tellen google.
Dat heb ik geprobeerd, zoals ik in de start post heb laten blijken, maar de gebruikers hebben beperkte rechten en Windows geeft de melding dat er Administrator rechten nodig zijn als de gebruiker de target van de Explorer wilt aanpassen.

Ik heb rondgeneusd in de group policies maar daar heb ik de optie om de target van de Explorer aan te passen niet gevonden (Win2k3). Het gaat om 50 gebruikers, allemaal met beperkte rechten. Ik zal eens gaan kijken naar die %userprofile%\Appdata\Roaming\Microsoft\Windows\Libraries.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En mijn oplossing, het aanpassen van de snelkoppeling? Dat moet hoe dan ook kunnen, of je nou Administrator bent, of geen enkele rechten hebt kwa groepen, je moet ALTIJD, ten ALLE TIJDEN bestanden in je profiel kunnen aanpassen. En laat de snelkoppeling nou net in de user profile staan. Tenzij je een policy hebt gemaakt waarbij iedereen hetzelfde profiel krijgt (of iig delen), maar dat kan ook weer de nodige problemen geven.

Wil je het ook voor nieuwe gebruikers doen, dan even de snelkoppeling in de Default gebruiker map aanpassen, dan krijgen de nieuwe gebruikers 't ook. Al is dat per systeem te regelen, dus met een AD omgeving en meerdere systemen is het ietjes meer werk. Je hebt wel admin rechten nodig om bestanden van de default user aan te passen. De locatie van de Taskbar pinned heb ik nog niet kunnen vinden, wel van het start menu: Default\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Of je gebruikt een GroupPolicy.

Dit ga je toch niet met de hand lopen doen?

Topicstarter
alt-92 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:32:
Of je gebruikt een GroupPolicy.

Dit ga je toch niet met de hand lopen doen?
Heb je ook enig idee hoe dit te verwezenlijken via Group Policy? Ik vind de optie niet en via Google kom ik er ook niet, meestal eindigt het topic onbeantwoord : http://www.petri.co.il/forums/showthread.php?t=43177

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-03 10:24
Sorry, W2k3 kan je deze spullen niet out of the box mee regelen. Vanaf w2k8 lukt je dat wel en wordt windows 7 ondersteund. Je zou een ADM package moeten vinden of zelf regkeys maken en deze aan policy's gooien voor de gebruikers.

Mijn mening. Upgrade naar 2008r2 en je bent weer helemaal bij.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

barry457 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:09:

Mijn mening. Upgrade naar 2008r2 en je bent weer helemaal bij.
Onzin, als topicstarter een klein beetje benul heeft gaat ie uitzoeken hoe je Group Policy Preferences in een 2003 AD kunt inzetten (hint: dat kan zelfs zonder upgrade van je DC's ) want de noodzakelijke templates heeft ie al op zijn Windows 7 werkstations.

Kwestie van een nieuwe shortcut aanmaken in GPpreferences en daar je target in zetten. Easy as wat.
En aangezien een User GPP altijd per gebruiker zit is dat requirement ook gelijk afgevangen :)

[Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 27-06-2011 11:20]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee