Toon posts:

Oplossing voor buiten TV ?

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 404687

Topicstarter
Is er een soort zender/reciever waardoor je buiten een TV kan plaatsen zonder coax kabel ?

Nu we toch alles gaan verbouwen qua netwerken in huis had me vader het idee om buiten in de afdak/veranda een TV te hangen voor in de zomer. Alleen om dan een coax kabel van 30m hoor het huis te leggen is ook niks ? Wat zijn hier de ideale oplossingen voor ?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:05

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ligt eraan wat je wilt zien? Als je alle kanalen wilt zien die de kabel aanbied, zal je aan de gang moeten gaan met een AV receiver.

Verder zijn er oplossingen als Digitenne, schotel TV enz enz. Maar met een beetje crea zoeken op het internet kom je er zelf denk ik wel :)

Xbox Live ID:Notna8310

• malaria
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-06-2018

malaria

Mind the Gap

Digitenne?
Heb je ubehoupt wel gegoogled?

hogerhand

Topicstarter
We hebben Ziggo inhuis en digitaal TV daar. Alleen me pa had ooit al eens een kastje gezien of apparaat dat je op 1 TV moest aansluiten en de reciever op de andere. Maar verder nooit naar gekeken.

• Notna

Notna

Where are you?®

Anoniem: 404687 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:39:
We hebben Ziggo inhuis en digitaal TV daar. Alleen me pa had ooit al eens een kastje gezien of apparaat dat je op 1 TV moest aansluiten en de reciever op de andere. Maar verder nooit naar gekeken.
Zoeits als dit dus: http://compare.ebay.com/l...edPriceItemTypes&var=sbar

Dat kan prima, maar dan kan degene die binnen zit niet naar een andere zender kijken. Want je gaat immers zappen met de tv buiten, alleen stuur je het signaal vervolgens naar je TV.

Topicstarter
Notna schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:41:
[...]

Zoeits als dit dus: http://compare.ebay.com/l...edPriceItemTypes&var=sbar

Dat kan prima, maar dan kan degene die binnen zit niet naar een andere zender kijken. Want je gaat immers zappen met de tv buiten, alleen stuur je het signaal vervolgens naar je TV.
Ja zoiets denk ik. Alleen dan niet via eBay. En om nou nog een abbo erbij te nemen voor die paar maanden goed weer in NL dat je buiten TV zit te kijken is ook zonden.

Dan is zo'n AV reciever beter. Kan zo'n ding dan ook gewoon zeg maar op de 1e verdieping op een TV aangesloten worden die alleen in de avond aan staat. Of heeft dat alleen maar met de range te maken van de reciever. En de zender hoeft toch niet aan te staan (De tv?)

• Notna

Notna

Where are you?®

Je sluit het aan op je digitale receiver, niet de TV. eigenlijk komt deze receiver tussen de decoder en de TV in te zitten, zodat je ,als de decoder aanstaat, je het signaal kan bepalen deze kan versturen naar de receiver.

dus:

- Nee je TV hoeft niet aan te staan
- Nee het hoeft niet aan een TV aangesloten te worden maar aan de decoder
- Verwacht er niet te veel van want het is erg storings gevoelig aldaar het middels een niet al te grote bandbreedte gaat en je HD bijv. wel kan vergeten.
- eBay hoeft ook niet, ging om de optie. Zie meer: http://www.google.nl/sear...me&ie=UTF-8&q=av+extender

[Voor 10% gewijzigd door Notna op 20-06-2011 15:47]

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Kun je niet een coax kabel door de kruipruimte trekken vanaf de meterkast? Laat je die vlakbij de deur naar de veranda naar boven komen (b.v. naast een radiator of zo) en dan werk je daar een muurdoosje weg met coax aansluiting. Nu hoef je als je buiten wil kijken alleen nog maar een klein kabeltje af te rollen. Velen malen goedkoper en betrouwbaarder dan welke opties dan ook.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Topicstarter
Ja dat is het probleem in dit huis. Er is een kleine kruipruimte waar je in kan en nergens heen verder. En een kabel onder de tegels kan ook niet omdat de tegels direct op het zand liggen. Geen fundering in dit huis.

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Anoniem: 404687 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:52:
Ja dat is het probleem in dit huis. Er is een kleine kruipruimte waar je in kan en nergens heen verder. En een kabel onder de tegels kan ook niet omdat de tegels direct op het zand liggen. Geen fundering in dit huis.
Dan haal je de tegels eruit.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Tja, dan zou ik investeren in een haspel :). Bedoel die paar keer dat je buiten tv zult kijken...
Mogelijke andere optie, die wel wat ingewikkeld wordt: pctje met DVB-C tuner bouwen, cardreader erin, via softcam Ziggo digitale tv decoderen; Kanalen toevoegen aan mediaportal tvserver. Op veranda bij tv (die wel moet beschikken over een dvi of hdmi of vga input of een pc met tv-out) een laptop of klein pctje met een goede draadloze verbinding met het thuisnetwerk. Mediaportal client installeren en verbinden met de tvserver. Nu kun je op de tv buiten live ziggo tv kijken, opnemen en pauzeren. Maar het zal niet goedkoop zijn. Mocht je al over de benodigde hardware beschikken dan zou je het kunnen proberen!

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-03 21:07
het probleem is, als je een kabel legt, heb je niks aan je digitale tv (en de voordelen daarvan).
Ik heb ervaring met Philips draadloze tv-link. Aangesloten op een satelliet decoder, zodat er op een 2e plek ook tv kan worden gekeken. Werkt goed, niet overdreven duur, klein kastje naast je tv. eigen afstandsbediening te gebruiken.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee