PC in staking.....

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Foxclone
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-04-2024

Foxclone

Een vos verliest wel zijn.....

Topicstarter
Hmmmz, mijn PC is gaan staken :) hij doet helemaal niets... Spanning erop, knopje aan :) en helemaal niets gebeurd er... spanning gemeten switches gecontroleerd alles werkt maar hij wil niet... als bijv. de cpu defect is dan zou die ut mobo onder spanning zetten want anders kan hij niet weten dat de cpu weigerd... (hem nl. al een kapotte cpu gehad :() maar hij is helemaal dood :'( mobo is een gloednieuwe MSI K7T turbo met van die diagnostic led op het mobo... maar er gebeurd dus niets... snapput nie... en heb ook geen "spare" onderdelen liggen om te testen wat er nu kapot kan zijn... misschien iemand die mij kan helpen :P

nVENTIV

• Triple-D
  • Laatst online: 09-08-2023
Misschien kapotte voeding?

en is je aan/uitknop wel goed aangesloten?

of komt er nu juist wel stroom op je mobo?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
check je IDE kabels eens.. serieus. een MSI doet net alsof ie dood is als de IDE kabels verkeerd aangesloten zitten.

Verwijderd

Simplele truuk...

Stroom eraf, connector tussen de voeding en Moederbord losmaken. Effe wachten.... aarde maken, connector er weer in en opstarten die hap.

• Foxclone

Foxclone

Topicstarter
Ik ga dat van die IDE connectoren eens proberen... verder heb ik de hele voeding al gechecked... van pin 1 t/m 20 alle mogelijke voedingen gemeten alles werkt... zelfs voeding uit en andere kast gebruikt en nog steeds dood... ook de switches uit de andere kast erop en nog steeds niets... ik heb alleen geen cpu of mobo om wat te testen :(. Wat stel je voor om met die IDE kabels te doen? Allemaal los endan proberen? Ik weet het niet dus ik wil alles wel proberen :)

nVENTIV

• Foxclone

Foxclone

Topicstarter
IDE kabels allemaal los gehaald en hij is nog steeds zo dood als een pier... Ik heb eigenlijk al geaccepteerd dat mijn CPU dood is.... maar mijn systeem zou dan toch wel moeten reageren op de aan/uit knop :? Met mijn andere pc kreeg ik gewoon een zwart beeld maar fans e.d. gingen wel draaien... nieuwe cpu erin en draaien maar. Alleen nu doet tie helemaal niets..... :(

nVENTIV

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Als je computer NERGENS op reageerd en de voeding is goed moet je denk ik accepteren dat je mainbord dood is. Je processor zal nog wel gewoon leven (lijkt mij)

• Foxclone

Foxclone

Topicstarter
Hahahha, dat zou echt te gek zijn.... ik kan toch haast niet geloven dat die kapot is... aangezien ik mijn MOBO net gekocht heb en de vorige had terug gebracht omdat deze OOK helemaal niets deed :? Nou, als niemand hier iets weet ga ik maar terug naar de winkel van aanschaf ik zal de naam niet noemen anders komt deze topic op slot en word ik niets wijzer :) maar bedankt tot zover en mocht je nog iets te binnen schieten.... post ut ff m8!

nVENTIV

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:49
Computers doen soms rare dingen
Dit is meer anekdotisch... maar je kan er wat aan hebben. Ooit was ik lekker aan het tweaken met mijn EP-MVP3G2 met K6III.. Totdat ie niks meer deed, geen enkel reactie op aan uit (ook niet na het terugzetten van de settings op gewoon 4x100, bios resetten en de hele ongein. Niks, noppez nada.
Ik ram getest, andere CPU geprobeerd niks kunnen vinden. Toen ging ik de voeding testen... Bij gebrek aan multimeter met een gewoon CPU-fan :P
Afijn, voeding kortgesloten, maar z'n fannetje toerde effe op. Dus ik de boel weer aangesloten é voila de boel draait weer als een trein. Wat het probleem was "I don't F*cking know...". Maar trial-and-error bleek weer eens de oplossing. ~probeer eens wat rare dingen~. (of heb je nog garantie???)

in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst

Regeren is vooruitschuiven

Verwijderd

Over anekdotisch gesproken ik kocht (heel lang geleden) een mobo en die leek ook niks te doen toen ben ik de instelling van het jumpertje voor de batterij gaan bekijken en ver geleken met een ander mobo stond die jumper zeg maar naar links (externe batterij instelling) terwijl die in het midden had moeten staan ... just a thought.

• Foxclone

Foxclone

Topicstarter
Er zitten maar twee jumpers op dit mobo eentje voor de cpu bus 133/100 en eentje voor de cmos en deze staat in keep data pin 2 en 3. En ik heb nog garantie op het mobo maar ik ben al 2 keer terug geweest met een kapot mobo het vorige mobo deed ook niets... ligt het nou gewoon aan mij vraag ik me af, maar alles is echt goed aangesloten :?

nVENTIV

Pagina: 1