Toon posts:

fujitsu siemens xa 2538 geheugen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Jouster-Patrick
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-07-2021
Goedemiddag,

Misschien dat iemand mij kan helpen. ik zit hier met een twijfel gevalletje ik heb een fujitsu siemens xa 2538 en zou het geheugen uit willen breiden. Maar ik kom op internet tegen dat 2gb de max is van het systeem of is dat OS gebonden. Want zie op sommige forums zie ik dat mensen er 3 of 4 gb in hebben vandaar mijn vraag.
Ik kom er ff niet uit en het zou zonde zijn om het te bestellen en dat het dan niet werkt :P alvast bedankt

Gr. P. Hofstra

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou zeggen, begin eens met de specs te geven van dat ding, kijk welke chipset erin zit (en welke CPU) en kijk eens of je daar wat van kunt vinden.

• Jouster-Patrick
CPU-type AMD Turion 64 X2 TL-58 Geheugengrootte 2 GB DDR2 *667Mhz*
Heb natuurlijk ook al zitten kijken maar ja toch de twijfels je ziet laptops die er meer in hebben en je leest bij specificaties dat het max 2gb kan vandaar

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:31
Overal waar ik kijk is het 2GB max. Je kan het proberen maar grote kans dat het niet gaat werken. Hij heeft gewoon echt een limiet lijkt het.

Wel grappig een 64bit processor met een limiet van 2GB RAM.

[Voor 18% gewijzigd door Cave_Boy op 20-06-2011 14:20]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Daarom is het zinnig te kijken wat de maximale chipdichtheid is die ondersteunt wordt, zodat je kan kijken wat je afhankelijk van de chipset/geheugencontroller er in kwijtkan.

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

De eerste AMD64 implementaties konden al 1 TB geheugen adresseren. De limitatie zal eerder liggen aan de BIOS of moederbord ontwerp dan de chipset. Misschien waren -bij het uitbrengen van de laptop- geen grotere geheugen latten beschikbaar?

I like to take things apart further than I'm supposed to

• Jouster-Patrick
Bedankt voor de reacties. heb boekje van de laptop gevonden dan word al snel veel duidelijk.

Memory
512 MB or 1024 MB dual DDR2 (667 MHz) support in
2 SO-DIMM memory slots (no memory on board);
up to 2 GB complete memory

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:23
mischien is het een idee om even naar de lokale computer boer te gaan? deze kunnen eventueel wel voor je testen met test geheugen of het gaat werken. ik heb zelf ook wel een aantal klanten aan de balie gehad waarvan de specs maximaal 2GB aangaven maar 3GB ook gewoon goed werkte
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee