Toon posts:

Win 7, vbs login script werkt niet via GPO

Pagina: 1
Acties:

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 16:24
Ok, ik weet er staat windows 7 maar ik denk dat dit eerder hier thuis hoort.
Ik ben hier al even mee bezig maar zie momenteel door de bomen het bos niet meer.

Situatie.
Ik heb een AD domein met 2 sites. Beide sites hebben hun eigen domain controller.
Nou omdat sommige medewerkers nog wel eens op de een of andere locatie willen zijn heb ik het login script aan een GPO gekoppeld. Deze GPO op zijn beurt is weer gekoppeld aan een site object.

Het vbs login script wijst netwerk disks toe op basis van een nested group membership.

Resultaat, afhankelijk op welke site je bent krijg je het login script voor die specifieke site toegewezen.
Met in het script de shares van de server op die site.
Dit werkte als een zonnetje

Echter toen kwam windows 7 zijn intrede doen.
Want om een of andere vreemde reden wil bij windows 7 dat login script niet werken.
Zoek werk omtrend dit topic levert suggesties op als een GPO policy die windows laat wachten op dat het netwerk in de lucht is voor het inloggen begint tot een delay achtig script. Moge duidelijk zijn, help allemaal niet.

Nou het maffe, als een user geen local admin is werkt het wel. Echter vanwege een slecht geprogrammeerd administratie pakket welke het hele bedrijf gebruikt kan ik users niet local admin af maken.

De enigste manier waarop ik het nu heb kunnen oplossen is bij de windows 7 gebruikers hard in hun gebruikers eigenschappen op de ouderwetse manier een login script aan te geven. Dat werkt wel weer.

Maar dan ben ik m'n flexibiliteit kwijt met m'n sites.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Wat m'n windows 7 gebruikers beginnen langzamerhand tussen de lokaties heen en weer te bewegen en ik krijg onderhand regelmatig telefoontjes van "Het werkt niet".

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-06 13:33
Wat doet het script? Misschien heeft het hier iets mee te maken? Word de policy uberhaubt wel toegepast op de site? Krijg je foutmeldingen op de client(event logs)?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee