Toon posts:

Vaag probleem met internet op RDP

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 405214

Topicstarter
Laatst hadden we hier intern een probleem met het internet, we hadden geen mogelijkheid om te internetten. Op dat moment hadden we op de RDP server zowel ipv4 als ipv6 aanstaan. We hebben na een tijdje zoeken ipv6 uitgezet en toen werkte het weer naar behoren. Een tijdje later hadden kregen we weer last van hetzelfde probleem. Even kijken hoe het stond met het vinkje van ipv6, die stond netjes uit. Maar even geprobeerd om ipv6 weer aan te vinken en ... het werkte allemaal weer. Erg vreemd allemaal. Ik heb via google gezocht naar een verklaring maar ik heb het tot heden niet kunnen vinden.

Is er iemand van jullie die mij (verder) kan helpen?

• BroodjeKoffie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-02 21:11
Anoniem: 405214 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 11:34:
Laatst hadden we hier intern een probleem met het internet, we hadden geen mogelijkheid om te internetten. Op dat moment hadden we op de RDP server zowel ipv4 als ipv6 aanstaan. We hebben na een tijdje zoeken ipv6 uitgezet en toen werkte het weer naar behoren. Een tijdje later hadden kregen we weer last van hetzelfde probleem. Even kijken hoe het stond met het vinkje van ipv6, die stond netjes uit. Maar even geprobeerd om ipv6 weer aan te vinken en ... het werkte allemaal weer. Erg vreemd allemaal. Ik heb via google gezocht naar een verklaring maar ik heb het tot heden niet kunnen vinden.

Is er iemand van jullie die mij (verder) kan helpen?
Ik vraag me af of een NIC in Windows zichzelf reset of bestaande sessies dropt op het moment dat je zo'n instelling aanpast. In dat geval kan ik begrijpen dat iets opeens weer werkt. Het zal dus niet de instelling op zich zijn, maar eerder een reset van je NIC. Zie je in de event viewer nog zaken terug wat betreft TCP sessies? Of kijk eens naar het commando netstat -aon om te kijken welke sessies open staan op het moment dat internet niet werkt.

Is dit probleem pas sinds kort opgetreden? Ondertussen nog netwerk changes gehad? Router/firewall/switch.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee