Toon posts:

Block using blocklist 2, mail from IP banned?

Pagina: 1
Acties:

• Anoniem: 209435
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Goeie morgen,

Als ik een email verstuur naar 1 persoon dan krijg ik vrijwel direct de volgende melding terug:

<(domain).nl #5.7.1 smtp;550 5.7.1 Service unavailable; Client host [xx.xx.xx.xx] blocked using Blocklist 2, mail from IP banned; To request removal from this list please forward this message to delist@messaging.microsoft.com

Het IP Adress van deze klant staat niet op een blacklist, dit is gecontroleerd op http://www.mxtoolbox.com.
Verder heb ik een test mail gestuurd en gaat dat wel goed.

- MXtools blacklist check gedaan
- Internet gezocht
* Hier krijg ik zeer veel meldingen op terug dat ik op een mogelijke blacklist zou staan als ik deze melding krijg maar dat is niet zo.

Weten jullie misschien waarom ik deze melding krijg?
Ligt dit misschien bij de ontvangende partij?

Gr, Jackm

• KnetterGek
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-01-2020

KnetterGek

Is lief, zacht en knuffelig.

Tuurlijk sta je wel op een blacklist, dat is de foutmelding die je terug krijgt man!
Dat jij de blacklist in kwestie niet kunt vinden is spijtig, maar meer indicatief van je probleem dan relevant voor de oplossing: om van de blacklist te verdwijnen, een mailtje aan delist@messaging.microsoft.com sturen (zie foutmelding).

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.

• Niet online
KnetterGek schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:35:
Tuurlijk sta je wel op een blacklist, dat is de foutmelding die je terug krijgt man!
Dat jij de blacklist in kwestie niet kunt vinden is spijtig, maar meer indicatief van je probleem dan relevant voor de oplossing: om van de blacklist te verdwijnen, een mailtje aan delist@messaging.microsoft.com sturen (zie foutmelding).
Nou, toch is het raar...
We staan idd op een blacklist, tiopan. Maarrrr dat is onze bsmtp server die eropstaat. Die staat ingesteld op dat domain als mx(40).
Zelfde bstmp staat er voor ons... Wij komen wel aan bij die party, maar niet me klant.

Dus wat ik bedoel is. wanneer er een lookup gedaan word door de ontvangende partij zouden wij BEIDEN niet ontvangen mogen worden als dat de rede van blokkade is.
MAar dat is niet zo en toch krijgen we deze melding :)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:46
Je klant verstuurt vanaf een IP dat gebanned is (als dat jullie bsmtp-server is heeft die klant dus jullie bsmtp-server ingesteld als mailrelay / smarthost), blijkbaar sturen jullie niet via die bsmtp-server maar rechtstreeks of via de smarthost van je provider?

bsmtp en mx-records hebben heel weinig te doen met het verzenden van mail, alleen met het ontvangen :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Niet online
heb nu smtp.xs4all.nl toegevoegd als smarthost. ff zien of dit gaat werken.

• KnetterGek
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-01-2020

KnetterGek

Is lief, zacht en knuffelig.

Anoniem: 209435 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:46:
heb nu smtp.xs4all.nl toegevoegd als smarthost. ff zien of dit gaat werken.
Hou jij er rekening mee dat je nog niets gedaan hebt om uit te zoeken hoe je op die lijst geland bent (en dat de lijst waar je op staat wellicht niet degene is die je denkt, want volgens de foutmelding sta je bij MS op de lijst, niet bij tiopan...) en dat je dus straks een belletje van xs4all zou kunnen krijgen waar iemand van de helpdesk je vriendelijk doch dringend aanraadt je antivirus op orde te gaan brengen en dat je even kan bellen als je daarmee klaar bent - en dat je dán het internet weer op mag.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.

• Niet online
KnetterGek schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:49:
[...]

Hou jij er rekening mee dat je nog niets gedaan hebt om uit te zoeken hoe je op die lijst geland bent (en dat de lijst waar je op staat wellicht niet degene is die je denkt, want volgens de foutmelding sta je bij MS op de lijst, niet bij tiopan...) en dat je dus straks een belletje van xs4all zou kunnen krijgen waar iemand van de helpdesk je vriendelijk doch dringend aanraadt je antivirus op orde te gaan brengen en dat je even kan bellen als je daarmee klaar bent - en dat je dán het internet weer op mag.
Antivirus en spam word op het moment al gedaan.
Had dat idd ook bedacht :O Maar thanks voor de reminder.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee