Toon posts:

Snelheidsbegrenzer?

Pagina: 1
Acties:

• TechSmurf
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 17:36
Beneden in mijn woonkamer heb ik een router staan. Op zolder staat een switch, die aan de router hangt. Aan de switch hangen een PC en een file server.

* De router beschikt over 1Gbps poorten.
* De switch beschikt over 1Gbps poorten.
* De PC en de file server hebben 1Gbps netwerkkaarten.
* Echter: de router en de switch zijn verbonden met een 100Mbps kabel.

Als ik bestanden kopieer tussen de PC en de file server, gebeurt dat met een snelheid van 100Mbps. Klopt het dat dat wordt veroorzaakt door de 100Mbps verbinding tussen router en switch, ook al zijn beide computers rechtstreeks aan de switch gekoppeld? In mijn simpele wereldbeeldje zou er geen data tussen router en switch heen en weer hoeven. Los ik het snelheidsprobleem toch op door een 1Gbps kabel tussen router en switch te leggen, of is hier wat anders aan de hand?

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Met wat voor kabels hangen de server en de pc aan de switch?

Anoniem: 191050

Als je PC, file server en switch op 1 Gbit zijn aangesloten zouden je transfers ook 1 Gbit moeten zijn. Staan bij je PC en de file server de netwerk verbinding wel op 1 Gbit? Gebruik je zelf geknepen kabels of in de fabriek gemaakte kabels? Cat5E/Cat6?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:22

leuk_he

1. Controleer de kabel!

TechSmurf schreef op maandag 20 juni 2011 @ 10:14:
In mijn simpele wereldbeeldje zou er geen data tussen router en switch heen en weer hoeven. Los ik het snelheidsprobleem toch op door een 1Gbps kabel tussen router en switch te leggen, of is hier wat anders aan de hand?
Hier is wat anders aan de hand. De meest simpele switches kunnen 10/100/1000 Mbit mixen.

-Draaien al je interfaces van de PC & server op 1 Gigbit ( properties, lampje op switch)?
-Draai een netwerk benchmark om te testen of wel werkelijk je netwerk de bottleneck is.

Maar bovenal regel 1:
-Check die 2 kabels..

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• TechSmurf
Wat ik overduidelijk vergeet te zeggen:

* De PC en de file server hangen met zelfgeknepen Cat5E-kabeltjes (korter dan 1m) aan de switch.
* De PC rapporteert een snelheid van 100Mbps.
* De file server rapporteert een snelheid van 1Gbps.

Hm ... Dit vraagt om een test: kabels van file server en PC omwisselen. Goed idee zeg!

Ben zo terug.

• TechSmurf
't Is de kabel. Met de kabel die in de file server stak rapporteert de PC braaf 1Gbps.

Dank voor het snelle meedenken. Blijkbaar kom ik zelf pas op dit soort dingen als anderen me uit het vicieuze cirkeltje trekken, waarvoor dank dus.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat zal inderdaad de kabel zijn van je PC, gok dat je een draadje gemist hebt tijdens het knijpen, met niet alle draadjes kan er geen gigabit gedaan worden. Gewoon even stekker afknippen en opnieuw knijpen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee