Toon posts:

Vreemd probleem met scherm

Pagina: 1
Acties:

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-06 21:51
Gisteren een filmpje gekeken op mijn LCD scherm via de Macbook, via VGA-kabel en originele Apple MiniDP > VGA adapter. So far so good.

Na afloop begon het scherm van mijn MBP ineens te flikkeren. Hij wilde wel opstarten, maar bij het tonen van het bureaublad begon het flikkeren en kreeg ik dus geen goed beeld meer. Via het LCD scherm overigens wel. Paar keer opnieuw opgestart en een beetje met de instellingen zitten kloten, maar geen verbetering. Sterker nog, het werd alleen maar erger, want nu begon ie ook tijdens het opstarten te flikkeren.

Uiteindelijk begon het grijze Apple logo dat je ziet bij het aanzetten zelfs te storen (werd korrelig met licht rode puntjes).

Afijn, reserve laptop aangesloten. Ding is nog geen half jaar oud, dus gewoon garantie dacht ik. Ik zojuist de Macbook nog even checken voordat ik 'm weg zou brengen, doet ie het ineens gewoon weer :?

Wat kan het zijn en moet ik 'm nu alsnog wegbrengen? Gaat om een MBP 15" met highres scherm, de voorlaatste editie. Ik heb nog garantie tot april 2012.

[Voor 9% gewijzigd door havana op 20-06-2011 08:04]

DIT IS MIJN WEBSITE

Anoniem: 305048

Heb net het zelfde gehad 1 week na aankoop. Bijmij deed hij het 2 x met de rode puntjes en na een reboot was het terug ok. Maar de 3de keer dat ik het voorhad ging niets meer, verticale lijnen en rode puntjes en wou niet meer weg gaan. Ze hebben hem toen omgeruild voor een nieuw exemplaar omdat het hardware matig een probleem was.

Achteraf denk ik aan 2 mogelijke oorzaken die het bijmij hebben kunnen veroorzaken..

1. boxen te dicht bij het scherm
2. ik had ook het adobe kleurenprofiel aanstaan continu.

Ik vermoed dat puntje 2 er niets heeft mee te maken maar dit waren de enigste 2 zaken dat ik kon bedenken dat er misschien hadden met te maken. Natuurlijk is "hardware" matige pech ook een mogelijkheid...

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 305048 op 20-06-2011 08:12. Reden: added info]

• havana
Vandaag begon 't scherm weer dezelfde kuren te vertonen. Heb de boel maar weggebracht naar de MaxMe, waar ik uitstekend geholpen ben. Waarschijnlijk is het scherm kaduuk, maar dat hoor ik over 3 dagen.

Mocht het zo zijn en ik mag een nieuw scherm uitkiezen, dan kies ik denk ik voor de matte variant. Weet iemand of dat mogelijk is?

[Voor 32% gewijzigd door havana op 21-06-2011 11:33]

DIT IS MIJN WEBSITE

• havana
MBP vandaag weer opgehaald. Display en moederbord beide vervangen onder garantie. Toch uitstekende en snelle service van de MaxMe, en dat terwijl ik de Macbook daar niet eens gekocht had.

DIT IS MIJN WEBSITE

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee