• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-05 11:07
Hallo,

Misschien een simpele vraag voor sommigen maar ik kom er niet helemaal uit;
Zou ik het verschil merken tussen deze CPU's: I5 750 en I7 870?

Zijn beide S1156 processoren en ik werk nu met de I5 750.
Er zit wel wat verschil tussen beide CPU's qua specificaties maar dat zegt mij niet echt wat.
Ik kan eventueel de I7 870 goedkoop, via een vriend overnemen, maar zou ik een degelijk verschil merken.

Ik weet dat ik beter mijn geld in de S1155 kan steken maar om de tijd te overbruggen is misschien deze kleine upgrade een idee?

Specs:
- Asus P7P55D-E Deluxe
- Intel I5 750
- Noctua NH-U12P SE2
- Corsair Dominator 4 GB CL7
- 2 x OCZ Vertex 2 60 GB (RAID 0)
- 2 x Gigabyte GTX460 (SLI)
- Nexus RX-7000

Hoor graag jullie meningen/reactie's.

Corsair Obsidian 800D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H100 | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 850 EVO 500GB (RAID 0) | 1 x WD 2TB | CM Silent Pro 800 Gold

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Wat zijn je werkzaamheden?
Als je veel berekeningen maakt die op de Cpu leunen dan ga je het ongetwijfeld merken en dus tijd besparen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• jasiccama
Switchie schreef op maandag 20 juni 2011 @ 07:52:
Wat zijn je werkzaamheden?
Als je veel berekeningen maakt die op de Cpu leunen dan ga je het ongetwijfeld merken en dus tijd besparen.
Nee, hoofdzakelijk gamen :)
Dus dan zou ik het niet zo gaan merken...

Corsair Obsidian 800D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H100 | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 850 EVO 500GB (RAID 0) | 1 x WD 2TB | CM Silent Pro 800 Gold

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Aangezien de meeste games toch voornamelijk op de gpu leunen ben ik inderdaad bang dat je er niet al te veel van gaat merken. Misschien dat je net enkele fps erbij kan snoepen, maar de vraag is of dat de moeite waard is.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:57

djunicron

*click-swoosh-thud*

stocksnelheid vs stocksnelheid zou ik het zeer zeker doen.

Als je de 750 al over de 3,2Ghz hebt zeilen, dan zal het geen grote verschillen maken.

Tenzij je starcraft 2 speelt, dat spel heeft altijd baat bij meer CPU lijkt het wel. Of GTA 4.

Persoonlijk zou ik het wel doen, met alle moeite van het verbouwen van het systeem ten gevolge. Maar dat is ook omdat ik weet hoeveel de CPU in b.v. photoshop nog extra kan geven. (of video bewerking etc).

Een upgrade die een heel nieuwe setup waardig is is nog niet uit. 1155 is een fractie beter in diverse aspecten, maar updgrade naar socket 2011 is waarschijnlijk waar je de meeste lol uit zult halen, zeker met SLI. Even wachten tot die zooi in nov uitkomt en goedkoper wordt

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-06 15:42
Het is moeilijk om gelijk een oordeel te geven of je het verschil wel/niet gaat merken. Wat ik even zou doen is benchmarks zoeken mbv google van GTX460 SLI reviews. Als je er een aantal hebt(moeten makkelijk te vinden zijn) dan kan je kijken wat de invloed is tussen verschillende processoren op de resolutie waarop jij vaak gamed. Zo kun je op basis van feiten je keuze maken :)

Specs

• Devpartner
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-10-2021
tenzij je een budgetaire nul operatie doet (e.g. de i5 750 kunt verkopen aan de aankoopprijs van je i7 870) is de switch tussen de cpu's het totaal niet waard.

Een verschil in prestaties ga je echt niet merken/voelen tussen die 2 cpu's.

• jasiccama
Kijk, hier heb ik wat aan :)

Ja , ik kan de I7 aanschaffen en de I5 weer gaan verkopen, dan kost mij die I7 niet veel.
Maar ja, ik heb er wel weer de drukte van en als het gevoelsmatig niet veel scheelt (met wat ik met de pc doe) dan sla ik liever over.
Bewaar dan de centen wel voor iets totaal nieuws!
Mijn I5 loopt nu trouwens op 4 Ghz (stabiel), dus ik denk dat ik het hier maar lekker bij laat.

Iedereen, bedankt voor jullie reactie's!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee