InICT mailing is ietwat overactief

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 19:44
Lieve Adjes,

Ik zag dat inict ietwat overactief was vanmorgen met de mailing over vacatures.
Zo staat bijvoorbeeld iedereen in de cc en krijg ik ineens vacatures te zien die niet in mijn regio zitten.

Het gaat om minstens 788 'gesprekken' waarbij dus mails met hetzelfde subject gegroepeerd zijn. Zou dus zomaar een factor groter kunnen zijn.

Iets zegt me dat dit niet helemaal de bedoeling is.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Ik zou dat ook even bij InICT zelf melden. Wellicht dat iemand @ T.net HQ de juiste weg weet, maar zover mij bekend is er niet direct een dagelijkse overlap in activiteiten - behalve dat content uitgewisseld wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Kan je die mail doorsturen naar me? (acm at tweakers.net) Dan kunnen we kijken welke mailing het precies was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:05
Ah, er was nog een topic :). ([InICT] 93 Mailtjes in 5 minuten)

Is het nog nodig om een mail door te sturen? (Ik heb er tenslotte genoeg ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
ACM schreef op maandag 20 juni 2011 @ 08:38:
Kan je die mail doorsturen naar me? (acm at tweakers.net) Dan kunnen we kijken welke mailing het precies was.
Ik heb er 1 doorgestuurd, incl headers.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59380

ik heb nu 2148 unieke mail adressen door deze fout. Is er ergens nog een spammer die deze adressen wil kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxyn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-06 17:03
Anoniem: 59380 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:54:
ik heb nu 2148 unieke mail adressen door deze fout. Is er ergens nog een spammer die deze adressen wil kopen?
ik geef je er 2 euro voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Wel slordig dus, als dit bij een andere site / adverteerder gebeurt staat het op de voorpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59380

tja, en het mooie is is dat er geen excuses wordt gemaakt.
En een reactie laat ook op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 15:09
Wat niet is kan nog komen natuurlijk :) Het is gisteren gemeld en moet naar allemaal 3e partijen...
Rome is ook niet in één dag gebouwd :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 08:35
Een excuses is natuurlijk op zijn plaats, bij deze. Wat er precies is misgegaan is nog niet duidelijk maar daar komen we in de komende dagen* op terug.

*= nee, dat is niet per definitie (over)morgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Anoniem: 59380 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:01:
tja, en het mooie is is dat er geen excuses wordt gemaakt.
En een reactie laat ook op zich wachten.
Hoezo geen excuses?
Dit had ik gisterenmiddag in de mail:
Beste Gijs,

Zoals je wellicht hebt gemerkt hebben wij afgelopen weekend onze nieuwe sites van het InICT Carrièrenetwerk gelanceerd (InICT.nl, Tweakers Jobs, Computable Banen en AutomatiseringGids.nl).

Tijdens de lancering van onze sites is er helaas een fout opgetreden in het verzenden van je e-mailalert. Hierdoor heb je eenmalig meerdere versies van de e-mailalert ontvangen. Daarnaast heb je mogelijk ook de e-mailalert van andere bezoekers van onze site ontvangen. Wij zouden je willen verzoeken deze mails te verwijderen.

Het spreekt voor zich dat wij hier vanuit onze strikte regels rondom privacy en de gebruiksvriendelijkheid erg ongelukkig mee zijn en dat wij er per direct voor hebben gezorgd dat deze situatie zich niet meer voor zal doen.

Excuses voor het eventuele ongemak.

Bij eventuele vragen kan je contact opnemen via e-mail feedback@inict.nl.

Met vriendelijke groet,

Quintin Schevernels
Chief Operational Officer - VNU Media
De mail leek mij op de aanhef na dusdanig algemeen dat ik er niet echt vanuit ga dat ze die alleen naar mij hebben gestuurd. (in elk geval sta ik nu alleen in de to: ;) )
Maar de mails hadden (bij die paar die ik bekeken had) precies 399 mensen in de CC staan, dus mogelijk is de mailing opgesplitst in batches?

Trouwens bij het lezen van "en dat wij er per direct voor hebben gezorgd dat deze situatie zich niet meer voor zal doen." kon ik het niet nalaten om er in gedachten bij te bedenken: "Nou dan zie ik _die_ vacature zo ook wel voorbij komen in de mail" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

TD-er schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:39:
[...]

Trouwens bij het lezen van "en dat wij er per direct voor hebben gezorgd dat deze situatie zich niet meer voor zal doen." kon ik het niet nalaten om er in gedachten bij te bedenken: "Nou dan zie ik _die_ vacature zo ook wel voorbij komen in de mail" ;)
+1 sportief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
zeef schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:18:
Een excuses is natuurlijk op zijn plaats, bij deze. Wat er precies is misgegaan is nog niet duidelijk maar daar komen we in de komende dagen* op terug.

*= nee, dat is niet per definitie (over)morgen. ;)
Is hier op een andere plek nog op teruggekomen of is dat nog steeds afwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Oh, ik nam aan het het met de mail die TD-er heeft gepost allemaal wel duidelijk genoeg was. De enige die nog hoger in de chain of command zit is de CEO zelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Ging dan ook niet zozeer om de excuses maar meer om:
Wat er precies is misgegaan is nog niet duidelijk maar daar komen we in de komende dagen* op terug.
Het blijft t.net dus sommige mensen hier hebben nog steeds de interesse in de achterliggende oorzaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Niks meer van gehoord. Ik denk 'a glitch in the matrix', gewoon een foutje dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-07 15:23
Ik ben er ook wel erg benieuwd naar eigenlijk. Ik heb ook met het mailsysteem gewerkt. Daarbij waren dit soort foutjes onmogelijk te fabriceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Mi6 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 22:07:
Ik ben er ook wel erg benieuwd naar eigenlijk. Ik heb ook met het mailsysteem gewerkt. Daarbij waren dit soort foutjes onmogelijk te fabriceren
^^^ AHAAAA DAAR IS DE SCHULDIGE!!!111 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-07 15:23
Hoorde die sentto:all daar dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Mi6 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 22:43:
Hoorde die sentto:all daar dan niet?
Da hedde gij goe gedaan, k*t! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-07 09:39

rob_erwt

What does this button do?

Toevallig ving ik vandaag iets op dat het te maken had met een bug in SanDiego, het nieuwe carriere platform van VNU Media (zeg maar de backend waar alle vacaturesites op draaien). Wat de bug precies was, weet ik niet, maar het heeft vermoedelijk niet te maken dus met het systeem waar Mi6 af en toe mee loopt te spelen. ;)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Pagina: 1