Toon posts:

Nvidia Geforce G105M Onverklaarbaar zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 88014

Topicstarter
Afgelopen week heb ik in mijn Acer Aspire 4736G een nieuw shim plaatje geplaatst onder het koelblokje op het nvidia kaartje. Hiermee is de temperatuur naar beneden gegaan en kan ik weer gamen. 2 dagen lang heb ik zonder problemen gegamed, en de temperatuur kwam niet boven de 85.
Totdat ik eergister terwijl ik even een bestandje aan het uitpakken was plots het scherm op zwart ging. Even gereboot, windows draaide als normaal voor 2minuten en plots weer zwart scherm.
Image teruggezet van windows. Nieuwe drivers. Een schone installatie van windows - heeft allemaal geen baat. Soms kan ik een half uur of een uur mijn werk doen. Andere keren constant binnen een minuut al zwart.
Ik kan gamen, geen probleem - als ik in windows beetje zit te klikken dan schiet ie in ene op zwart. Temperatuur is dus geen issue.

Het enige wat werkt is als ik de video driver verdwijder of uitschakel. De enige manier om geen zwart scherm te krijgen.

Draai Windows 7 Ultimate SP1. Maar ben bang dat de gpu chip zelf issues heeft, of zou het toch een software probleem kunnen zijn?

Ideas? :?

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 88014 op 20-06-2011 06:13]

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:47

Rick-Jan

always connected

probeer eens wat oudere drivers voor je videokaart, via driver sweeper eerst oude verwijderen. Ook zou je je laptop nog eens kunnen openmaken om te kijken of er wat mis is gegaan.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:45
En anders: doet dit probleem zich ook voor wanneer je een extra scherm aansluit? M.a.w.: gaat heel de laptop uit of is het alleen het scherm? Mogelijk dat het lint van het scherm niet goed vast zit wanneer dat het geval is.

Topicstarter
K1pje schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:37:
En anders: doet dit probleem zich ook voor wanneer je een extra scherm aansluit? M.a.w.: gaat heel de laptop uit of is het alleen het scherm? Mogelijk dat het lint van het scherm niet goed vast zit wanneer dat het geval is.
Inderdaad gister 3 uur films zitten kijken die aangesloten staat aan mijn tv. Geen problemen. Het lijkt inderdaad alsof wanneer ik het scherm aan de tv aansluit, de laptop niet crashed. Ik zal morgen dit hoopje ellende weer even openschroeven en het kabeltje goed aanduwen, mocht dat het probleem zijn.

Topicstarter
K1pje schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:37:
Deze ochtend heb ik het beestje opengeschroefd en de kabeltjes van het scherm gechecked - ziet er prima uit. Maar toch blijft het scherm op zwart schieten, meestal als het 1x gebeurd dan bij de restart gelijk binnen 2minuten weer. Alhoewel ik gister zeker 4 uur zonder extra scherm geen zwart scherm kreeg. De enige manier is om een 2e scherm aan te sluiten met de vga - Dan heb ik geen probleem met vastlopers. Zou het moederbord defect kunnen zijn? :?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee