Toon posts:

Sensor-input lezen met Javascript

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015
Voor een project wil ik dat een normale webbased interface lokaal kan communiceren met een druksensor. Mijn idee was om hiervoor de contactpunten uit een oud toetsenbord te halen en gewoon een bepaalde toetsaanslag te detecteren. Dit werkt prima op Firefox voor de Mac (de oplossing hoeft maar voor één platform geschikt te zijn, omdat het een soort interactieve installatie betreft), maar de cursor gaat flikkeren, omdat OSX de cursor verbergt bij een toetsaanslag, maar weer tevoorschijn tovert als je hem beweegt. Dit herhaalt zich dus continu.

De oplossing zou dus kunnen liggen in het oplossen van het probleem van de flikkerende cursor of in een volledig andere oplossing om die sensor uberhaupt uit te lezen. Het enige dat ik nodig heb is dat ik het lokaal met Javascript kan uitlezen...

Ik heb me rot gezocht om een mogelijke oplossing te vinden voor de flikkerende cursor, omdat ik denk dat een toetsaanslag gebruiken wel één van de meest laagdrempelige manieren is om een druksensor te fabriceren en ook nog te laten communiceren met een lokale webinterface. Echter lijkt het dat veel oplossingen voor het probleem gezocht worden in het toevoegen van een custom cursor-afbeelding, maar dat werkt ook niet lekker in het geval van links en dergelijke vermoed ik. Van een oplossing in OSX of Firefox zelf lijkt geen sprake voor het verbergen van de muis.

Vandaar dat ik hier nog een laatste poging doe om een oplossing te vinden. Het is natuurlijk geen onoverkomelijk probleem, maar erg gebruiksvriendelijk is het niet en dat is vooral gewoon erg jammer.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Wat is het probleem met een flikkerende cursor nu precies? Je vindt het lelijk of zoiets?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jw_moonshine
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09-2022
Ik ben zelf geen OSX kenner, maar kun je niet gewoon op het os instellen dat die de muis niet automatisch verbergt? Lijkt mij de meest simpele oplossing
Niet goed gelezen

[Voor 8% gewijzigd door jw_moonshine op 19-06-2011 23:42]

• Tjeemp
HuHu schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:42:
Wat is het probleem met een flikkerende cursor nu precies? Je vindt het lelijk of zoiets?
Ik maak gebruik van een interactieve interface. Als de muis dus even stil gehouden wordt, maar de 'druksensor' ingedrukt wordt, verdwijnt de muis en dat is niet handig als je op een knop wilt klikken.

Daarnaast is het ook niet erg mooi als de cursor flikkerend door het beeldscherm manouvreert.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 10:59
Je kunt de cursor ook verbergen en vervangen door een eigen variant (PNG) bijvoorbeeld.

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Bosmonster schreef op maandag 20 juni 2011 @ 11:08:
Je kunt de cursor ook verbergen en vervangen door een eigen variant (PNG) bijvoorbeeld.
En dat dan ook alleen doen op het platform waarop het misgaat.

• Bosmonster
Ligt eraan. Een eigen cursor kan je, zeker in zo'n custom omgeving, ook in je voordeel gebruiken. Bijvoorbeeld door een meer touch-geschikte cursor te gebruiken (cirkel oid) en gebruik te maken van animaties bij touch.

Als je dus dan toch met de cursor aan de slag gaat kun je er gelijk meer mee doen. Ik bedoelde niet zozeer het vervangen van de cursor door een pijltje, aangezien je nooit weet welke cursor een client gebruikt en dit dus nadelig kan werken voor de user experience.

Dan zou ik eerder de cursor nog in zn geheel weglaten, aangezien de cursor in principe zinloos is in een touch-omgeving.

[Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 20-06-2011 11:21]

• Tjeemp
Het gaat hier niet om een touch-interface! Het punt is dat ik een druksensor via een toetsenbord wil laten binnenkomen omdat dat erg makkelijk te implementeren is. Het punt is juist dat er nog steeds gebruik gemaakt moet worden van de muis en (in principe alleen) letter-input van een toetsenbord.

De interface hoeft alleen te werken op Firefox voor OSX. Ik heb wel nagedacht over het feit of het mogelijk is om de cursor te verbergen en custom een cursor via javascript aan te roepen, maar ik heb eigenlijk geen idee of dit kan en of deze manier van replacement wel adequaat genoeg zou zijn om te gebruiken.

Zijn er manieren om de originele cursor te verbergen via javascript oid en werken deze snel genoeg om te gebruiken?

Ik heb ook nagedacht om de input eventueel via een flash-interface oid binnen te laten komen, maar heb het vermoeden dat key-inputs niet binnen komen als de focus van de muis in de HTML zit.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:48

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Onder het motto "right tool for the right job" vraag ik me eigenlijk een beetje af hoe je op een browser+JS bent uitgekomen voor zoiets. Er is vast een mouw aan te passen of een oplossing te knutselen voor je probleem maar een JS oplossing is niet 't eerste waar ik aan zou denken als ik een druksensor zou willen uitlezen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Tjeemp schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 00:08:
Ik heb ook nagedacht om de input eventueel via een flash-interface oid binnen te laten komen, maar heb het vermoeden dat key-inputs niet binnen komen als de focus van de muis in de HTML zit.
Volgens mij moet dat geen probleem zijn. Heb wel vaker gemerkt dat een Flash script M'n pijltjestoetsen jatten, alleen een HTML form heeft dan hogere prioriteit.

Maar komt dat knipperen van de cursor altijd voor als er op een webpagina een toets wordt ingedrukt of alleen als je dat in een (al dan niet verborgen) html formulier doet?

• Bosmonster
Tjeemp schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 00:08:

De interface hoeft alleen te werken op Firefox voor OSX. Ik heb wel nagedacht over het feit of het mogelijk is om de cursor te verbergen en custom een cursor via javascript aan te roepen, maar ik heb eigenlijk geen idee of dit kan en of deze manier van replacement wel adequaat genoeg zou zijn om te gebruiken.

Zijn er manieren om de originele cursor te verbergen via javascript oid en werken deze snel genoeg om te gebruiken?
Als het alleen Firefox voor OSX is: cursor: none ;)

Cursor vervangen is dan niks meer dan een PNG'tje meeverplaatsen met de cursorpositie.

Blijft een rare work-around natuurlijk, maar dat is een oud toetsenbord als druk-panel gebruiken natuurlijk ook al :P

• Zarathustra
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04-2020
Ik zou een http-daemon scriptje schrijven dat de druksensor uitleest en dat installeren op de machine. Is erg flexibel qua aansluiting van de druksensor en je kunt je hele toetsenbord nog gebruiken. In javascript gebruik je een iframe of een cross site xmlhttprequest voor het uitlezen (als de pagina al niet van dezelfde machine komt)

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee