Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 381362

Topicstarter
Hallo,

ik heb een vraagje, ik heb een MSI P6N SLI V2,
nou heb ik een ATI Radeon HD3870 GDDR4 512MB goedkoop op de kop getikt,
en zou graag willen weten of ik een 2e kan halen zodat ik ze in CF zet, of dat mogelijk is met mijn mobo.

Hardware:

Case: Coolermaster elite 334
Voeding: 500W fortron source
Mobo: MSI P6N SLI V2
Videokaart: ATI Radeon HD3870 GDDR4 512MB
Proc: Pentium 4 3.2Ghz (1 core) en geclockt op 3.8Ghz (binnenkort upgrade)

Alvast bedankt.

Rico

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daantjer94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-04 17:29

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

in theorie, ja het kan.
Het is vrij omslachtig en je moet de software een beetje manipuleren.
Als je gaat zoeken op "crossfire 650i" daar staat een bericht van iemand die dat heeft gedaan.
Ik weet echter niet zeker of je PSU 2 slurpende kaarten trekt, ik denk van niet.

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

Anoniem: 381362

Topicstarter
oké bedankt, ben nog even aan het zoeken geweest, en het ziet er wel interessant uit :+.
Van m'n voeding klopt dat ie aan de lage kant zit..

Rico.

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-10-2022

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Erm, ik zou het niet proberen. Er zit een Nvidia chipset op en daar Crossfire op draaien gaat niet.
Google maar eens, op 2 of 3 mobo's is het gelukt (HP en ASrock), mbv een gemodde bios, om Crossfire op een Nvidiachipset te draaien, maar verder niet, want Nvidia heeft toen lopen zeuren over inbreuk op hun intellectuele eigendom (chipset en code daarvoor).
http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a
Tevens staat het Nvidia forum er vol mee en daar is het niemand gelukt op de huidige Nvidiachipset mobo's.
Dit heeft te maken met het feit dat Nvidia in de bios of driver, PCIe peer-to-peer uitgezet heeft als er 2 niet Nvidia kaarten ingestoken worden en dus wordt zo de onderlinge communicatie uitgeschakeld en dus kan je geen Crossfire draaien.
Tenzij je iemand weet met verstand van BIOS/driver code herschrijven/modden, zou ik het niet doen.

Ik heb een P6N SLi platinum en mij is het ook niet gelukt om 2 4870's aan de praat te krijgen in Crossfire, mobo ziet ze wel, maar zodra je Crossfire aanzet, BSOD of het wil gewoonweg niet aan.

Zoals gezegd, je hebt er een gemodde bios/driver voor nodig op Nvidiachipset based mobo's.
Op alle Intel en AMD bordjes kun je wel gewoon Crossfire draaien.
daantjer94 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:03:
in theorie, ja het kan.
Het is vrij omslachtig en je moet de software een beetje manipuleren.
Als je gaat zoeken op "crossfire 650i" daar staat een bericht van iemand die dat heeft gedaan.
Ik weet echter niet zeker of je PSU 2 slurpende kaarten trekt, ik denk van niet.
Die gozer heeft een Dell by the way, die hebben al een gemodde bios van zichzelf en ik denk dat ie daarom geluk heeft gehad, want hij is, op de HP Blackbird en ASRock N7AD-SLI, de enige, de rest, lees je results maar, is het NIET gelukt.
En dat kon voorheen ook en wel mbv dit:
http://hothardware.com/News/Diamond_Multimedias_XDNA/
Maar sinds 2008 ofzo niets meer over gehoord en het is tegenwoordig wel ff wat meer als de software "een beetje manipuleren", je moet er de bios of driver voor hacken :P

Geloof me ik ben hier al jaren mee bezig, het gaat alleen met gehackte drivers of bios en op internet in alle fora hetzelfde antwoord: Nee het gaat niet met standaard drivers/bios, maar alleen met gehackt spul.

Welkom in de wereld van Nvidia, waar Nvidia overal geld voor wil hebben en als je niet betaald, cappen we de boel.

[Voor 72% gewijzigd door DaLoona op 20-06-2011 18:02]

MSI MEG B550 Unify-X#R7 5800X#Arctic Liquid Freezer II 280#MSI RTX3080 Gaming-X Trio#16GB G-Skill DDR4@3733MHz, C15-1T#Samsung 860 EVO 250GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD Elements 4TB#Be Quiet! Dark Power Pro 11, 850W/Dark Base 700

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee