Beste Tweakers,
een tijd terug heb ik een PC in elkaar gezet voor mijn neefje, specs:
mobo: Asrock 880Gm-LE
CPU: AMD Athlon II x4 640
RAM: 4Gb (2x2) GEiL value select
HDD: Western Digital Caviar Green 500Gb
GPU: Asus EAH5770 512Mb
Voeding: Antec Basiq 500 watt
Geinstalleerde drivers/updates (alles van internet, dus up to date):
- audio driver
- lan driver
- GPU driver
- Windows Update alle ander updates laten verzorgen (inclusief Win 7 SP1)
Al sinds de eerste keer starten had ik problemen met het ding, had er Windows Vista op gezet en de een na de andere BSOD kwam. PC kon niet langer dan 5 minuten stabiel draaien. XP Professional SP3 geprobeerd en alles leek goed (alle drivers geinstalleerd, voor mobo, gpu etc. etc.). De eerste 2 maanden draaide de PC naar behoren, maar daarna werden de crashes steeds erger en kwamen ze steeds vaker
Ik heb de pc nu dus weer thuis staan, Windows 7 Professional x64 geinstalleerd, maar hij is inmiddels in 1 uur tijd alweer 3x gecrasht terwijl hij gewoon op de dekstop stond niets te doen.
Kheb destijds de HDD en het geheugen getest, was niets mis mee. Ik vermoed zelf dat het moederbord niet helemaal lekker is, maar weet het niet zeker, dus mijn vraag aan jullie:
- kan ik testen of het moederbord kapot is, en zo ja, hoe?
- zijn er andere dingen waaraan het probleem kan liggen?
Hopende dat jullie mij kunnen helpen, weet echt niet meer wat ik ermee aan moet
Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,
Koekemoeroetoe
een tijd terug heb ik een PC in elkaar gezet voor mijn neefje, specs:
mobo: Asrock 880Gm-LE
CPU: AMD Athlon II x4 640
RAM: 4Gb (2x2) GEiL value select
HDD: Western Digital Caviar Green 500Gb
GPU: Asus EAH5770 512Mb
Voeding: Antec Basiq 500 watt
Geinstalleerde drivers/updates (alles van internet, dus up to date):
- audio driver
- lan driver
- GPU driver
- Windows Update alle ander updates laten verzorgen (inclusief Win 7 SP1)
Al sinds de eerste keer starten had ik problemen met het ding, had er Windows Vista op gezet en de een na de andere BSOD kwam. PC kon niet langer dan 5 minuten stabiel draaien. XP Professional SP3 geprobeerd en alles leek goed (alle drivers geinstalleerd, voor mobo, gpu etc. etc.). De eerste 2 maanden draaide de PC naar behoren, maar daarna werden de crashes steeds erger en kwamen ze steeds vaker
Ik heb de pc nu dus weer thuis staan, Windows 7 Professional x64 geinstalleerd, maar hij is inmiddels in 1 uur tijd alweer 3x gecrasht terwijl hij gewoon op de dekstop stond niets te doen.
Kheb destijds de HDD en het geheugen getest, was niets mis mee. Ik vermoed zelf dat het moederbord niet helemaal lekker is, maar weet het niet zeker, dus mijn vraag aan jullie:
- kan ik testen of het moederbord kapot is, en zo ja, hoe?
- zijn er andere dingen waaraan het probleem kan liggen?
Hopende dat jullie mij kunnen helpen, weet echt niet meer wat ik ermee aan moet
Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,
Koekemoeroetoe