Toon posts:

Snelle USB sticks / flash drives

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-06 16:08
Ik ben op zoek naar een snelle USB stick van 16GB. Nu heb ik dus enorm veel keuze waarbij ook de prijzen enorm verschillen en het overzicht voor mij niet meer duidelijk is: pricewatch.

Ik ben dus op zoek naar een mooi overzicht van snelle sticks, met daarbij het liefst benchmarks of in ieder geval ervaringen uit de praktijk, aangezien de statements van fabrikanten vaak niet zoveel zeggen en ook niet altijd even gemakkelijk te vinden zijn (zo worden maxima gegeven en weet ik alsnog niet hoe lang het duurt voor zo'n snelheid bereikt wordt en wat dan de snelheid is bij het overzetten van een grote hoeveelheid kleinere bestanden, 100 Word documentjes bijvoorbeeld).

Als ik zoek naar dergelijke benchmarks vind ik alleen onbruikbare resultaten (bijv. tests uit 2005 of tests waar slechts 2 of 3 sticks vergeleken worden).

Aangezien ik graag een degelijke stick wil zijn er ook andere aspecten aan bepaalde sticks die misschien een leuke toevoeging vormen en mij kunnen helpen de knoop door te hakken, je ziet bijv. steeds vaker sticks met speciale features: heel klein, rubberen omhulsel (spatwaterdicht), of speciale beveiliging met wachtwoord of pincode, USB3.0, etc.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen bij het maken van een lijstje snelle sticks zodat ik vervolgens de afweging kan maken welke dan het meeste geschikt voor mij is.

Overigens heb ik begrepen dat Corsair Voyagers erg snel zijn, maar ook daar heb je veel varianten in, je hebt "Voyager", "Voyager Mini", "Voyager GT" en "Voyager GTR", en deze modellen hebben ook weer varianten met USB2.0 én USB3.0. Bij sommige modellen staat de lees- en schrijfsnelheid er wel bij en bij andere weer niet, maakt vergelijken erg lastig!

[Voor 14% gewijzigd door XhaiKhaL op 19-06-2011 19:24]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee