Aangezien mijn router slechts 100mbit poorten heeft en ik druk bezig ben met data overzetten naar een NAS, heb ik deze NAS nu rechtstreeks aan de PC gehangen. De snelheden zijn meteen een stuk beter, maar als nare bijkomstigheid kom ik ook internet niet meer op.
Nu heb ik online redelijk wat info gevonden over hoe dit ingericht zou moeten zijn met betrekking tot IP's, subnetten en interface metric values, maar helaas heeft het bij mij nog geen verbinding opgeleverd. Als ik de netwerkkabel tussen de PC en NAS er uit haal, werkt alles meteen weer.
Verbinding 1 (PC - Router - internet) DHCP:
Verbinding 2 (PC - NAS):
In eerste instantie was het subnet voor verbinding 2 ook 255.255.255.0, maar ik las dat je naast een andere IP range ook het beste een andere subnet range kon pakken, vandaar.
Hoe krijg ik m'n systeem zover dat ik aan de ene kant wel een directe verbinding houd met de NAS voor het kopieren van bestanden, maar aan de andere kant ook nog gebruik kan maken van de internet verbinding?
Nu heb ik online redelijk wat info gevonden over hoe dit ingericht zou moeten zijn met betrekking tot IP's, subnetten en interface metric values, maar helaas heeft het bij mij nog geen verbinding opgeleverd. Als ik de netwerkkabel tussen de PC en NAS er uit haal, werkt alles meteen weer.
Verbinding 1 (PC - Router - internet) DHCP:
PC IP 192.168.0.100 PC Subnet 255.255.255.0 PC Gateway 192.168.0.10 (Router) Voor IPv4 interface metric 1
Verbinding 2 (PC - NAS):
PC IP 192.168.1.100 PC Subnet 255.255.0.0 PC Gateway niet ingesteld Voor IPv4 interface metric 10 NAS IP 192.168.1.101 NAS Subnet 255.255.0.0
In eerste instantie was het subnet voor verbinding 2 ook 255.255.255.0, maar ik las dat je naast een andere IP range ook het beste een andere subnet range kon pakken, vandaar.
Hoe krijg ik m'n systeem zover dat ik aan de ene kant wel een directe verbinding houd met de NAS voor het kopieren van bestanden, maar aan de andere kant ook nog gebruik kan maken van de internet verbinding?
[Voor 9% gewijzigd door Kaastosti op 19-06-2011 18:17]
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.