Ik ben sinds deze week de trotse eigenaar van een synology DS411+ nas. Dit was gelijk voor mij de reden om de PC bedraad aan te sluiten. Het probleem is dat mijn onboard gigabit adapter maar 100mbit trekt. Dit zijn mijn specs:
-Asus P5KSE mobo met een Atheros L1 gigabit chip (drivers up-to-date)
-Nieuwe CAT6 bekabeling gekocht
-Aangesloten op wireless Dlink DIR665 met gigabit switch
-Windows 7 x64 installatie
Ik heb al een aantal zaken getest. Bij de instellingen heb ik de transfermode al op "auto" en op "1000MB Full duplex" gezet. Geen van beide heeft geholpen. Als ik bij de instellingen van mijn netwerk adapters kijk, dan ziet hij hem ook maar als een 100Mbit verbinding.
Ik heb al flink gezocht met google, maar kwam daar allerlei problemen tegen, maar niet dit specifieke probleem. Ook een search op GOT leverde mij niks op. Ik hoop dat jullie een idee hebben wat ik kan proberen, behalve een losse netwerkkaart erin te steken.
-Asus P5KSE mobo met een Atheros L1 gigabit chip (drivers up-to-date)
-Nieuwe CAT6 bekabeling gekocht
-Aangesloten op wireless Dlink DIR665 met gigabit switch
-Windows 7 x64 installatie
Ik heb al een aantal zaken getest. Bij de instellingen heb ik de transfermode al op "auto" en op "1000MB Full duplex" gezet. Geen van beide heeft geholpen. Als ik bij de instellingen van mijn netwerk adapters kijk, dan ziet hij hem ook maar als een 100Mbit verbinding.
Ik heb al flink gezocht met google, maar kwam daar allerlei problemen tegen, maar niet dit specifieke probleem. Ook een search op GOT leverde mij niks op. Ik hoop dat jullie een idee hebben wat ik kan proberen, behalve een losse netwerkkaart erin te steken.
Anko Fotografie - http://www.anko-fotografie.nl