Toon posts:

RS232 probleem Dell Latitude E6520 ism E-poortreplicator

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brains
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-06 15:57
Ik ben in het bezit van een Dell Latitude E6520 en een geavanceerde E-poortreplicator. Via de poortreplicator wil ik een seriële verbinding opzetten (RS232) met een converter (naar RS485). Echter daar ontstaan de problemen: het is niet mogelijk om een verbinding op te zetten.

Wanneer de converter wordt aangesloten, is er niets vreemds op te merken. Echter wanneer Windows (7 business) opgestart is dan gaat het TX-lampje op de converter random knipperen, er is dus iets van niet geplande activiteit. Wanneer de laptop opstart treedt dit probleem niet op, pas als Windows volledig opgestart is. Als Windows opgestart is, is het niet mogelijk om een verbinding te leggen met de converter.

Het probleem treedt op bij verschillende poortreplicators en zal dus ergens in laptop gezocht moeten worden. Dell support concludeerde direct dat het moederbord defect is en ik een afspraak moet inplannen met een monteur. Nu heb ik na allerlei cowboyverhalen een niet al te hoge pet op van de Dell monteurs. Daarom wil ik zelf iets meer proberen om de daadwerkelijke aard van het probleem op te sporen.

Via een werkstation is het overigens wel mogelijk om een verbinding met dezelfde converter op te bouwen.

Zijn er mensen hier die in het bezit zijn van een Latitude E-serie laptop en een poortreplicator die wel een RS232 verbinding op kunnen bouwen? Of kan iemand mij wat tips geven waar ik nog naar kan kijken of wat ik nog kan uitproberen? Zelf ben ik nog opzoek naar mijn seriële muis om die eens aan te sluiten.

Op de laptop zelf zit geen seriële aansluiting, alleen op de poortreplicator.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee