Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-05 15:52
Hallo tweakers,

Ik heb nu sinds augustus vorig jaar een iPhone 4. Hij heeft het altijd uitstekend gedaan, geen problemen mee gehad. Ik gebruik hem meer dan ik mijn computer gebruik tegenwoordig, er staat non-stop muziek aan via mijn iPhone op het werk en ik bel er best veel mee. Ik had firmware 4.3.2 er een lange tijd opstaan. Echter begin van de maand toen ik naar Rock Am Ring in duitsland was geweest is er iets gebeurd waardoor mijn telefoon is veranderd in een nachtmerrie. Na de 1e dag was hij leeg en de 2e dag wilde ik hem opladen bij de O2 stand, maar de rij duurde een eeuwigheid dus ik had buiten het festivalterrein een restaurant gevonden waar ik verzocht mijn telefoon op te laden. Ik gaf ze de oplader en binnen mijn zicht zag ik hoe ze het usb->stopcontact blokje eraf haalde en hem oplaadde aan een laptop (wat trager gaat, come on -_-).

Op dit punt móet het ergens fout zijn gegaan, maar mijn telefoon had nog een sim-vergrendeling en een inlogcode en ik zag dat ze er niks geks mee hadden gedaan. Hij kon dus ook niet gesynchroniseerd zijn op die laptop. Toen ik mijn telefoon terug kreeg zag ik het logo dat ik hem aan iTunes moest aansluiten. Na een paar reboots kon ik inloggen, maar mijn homeknop werkte niet meer. Ook werd de stembediening continu geactiveerd. Dit was echt een drama want op het concert zat hij terug naar nederland naar random mensen te bellen, omdat hij in mijn broekzak stembediening activeerde en ruis opving als "bel persoon a" en "bel persoon b".

Ook deed het geluid het vaak niet meer. Bij filmpjes en muziek was er geen volumeslider meer en met de volumeknop in home was het belsignaal-vakje blank. Als het niet werkte of wel werkte werd het merkte ik getriggered als ik een hoofdtelefoon aansloot. Dus ik gooi het op een softwarematig probleem? Ik besloot mijn telefoon uit te doen om hogere kosten te voorkomen. Maar zelfs als hij uit staat gaat hij automatisch aan en continu stembediening in! Ik krijg hem niet uit, want de iPhone blijft opnieuw rebooten en in stembediening springen. En tijdens het browsen kan ik alleen van app verwisselen door via de standby knop er uit te gaan en dan noodoproep te selecteren, terug naar code invullen en dan er in dan kan ik weer een app uitkiezen.

Nog een probleem: als ik muziek luister pauzeert hij na 10-30 seconden omdat ik de melding krijg "Dit accessoire is niet geoptimaliseerd voor deze iPhone". Ik heb het geprobeerd het op te lossen door de apple aansluiting onder mijn telefoon schoon te poetsen met een mesjes en keukenrol er omheen. Dat leek een poosje te werken, maar sinds vandaag is hij weer terug bij af!

Problemen
  • De homeknop werkt niet
  • Stembediening word continu geactiveerd
  • Geluid is af en toen compleet weg
  • Kan niet uit, dan reboot hij na enige tijd gewoon
  • Hij maakt print screens op random momenten
  • "Dit accessoire is niet geoptimaliseerd voor deze iPhone melding" zeer frequent naar voren
Na google eerst al meerdere malen geraadpleegd te hebben heb ik dus al het een een andere geprobeerd.

Wat heb ik geprobeerd?
  • Rebooten
  • iTunes synchronisatie
  • Complete format en herinstallatie
  • Upgrade naar 4.3.3 (zit hij momenteel ook in)
  • Apple connector pinnentjes schoonmaken met keukenrol
Bij de apple store konden ze niks betekenen voor me (fuck dat, waarschijnlijk gewoon een nieuw beleid) en raadde ze aan naar de t-mobile winkel te gaan om het op te sturen voor minimaal 3 weken. Die tijd kan ik echter mijn iPhone niet kwijt zijn! Ik heb geen back-up telefoon en ik ben inmiddels behoorlijk gehecht aan mijn iPhone. Dat reflecteert terug tijdens werk als ik weer "kut" roep omdat mijn telefoon 10x achter elkaar faalt. Weet iemand logischere oplossing voor deze problemen of een DIY methode om het te fixen? Bij voorbaat dank!

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:09
Hebben ze in dat restaurant je telefoon niet stiekem omgeruild voor een een verrot exemplaar van een medewerker?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:46

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Inderdaad, kijk eens bij de instellingen of je IMEI wel matched met de IMEI op de verpakking van je iPhone.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-05 15:52
Nee, mijn telefoon was continu in zicht en al mijn documenten stonden er toen nog op dus dat is geen mogelijkheid. Mijn data switchen op een verotte iPhone 4 kan ook niet want mijn iPhone was vergrendeld. Heb hem ook maar 20-30 minuten opgeladen daar.

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-05 16:09

Flappiewappie

Hier nog meer

Klinkt als soort van vormen van kortsluiting/vochtschade.

Vochtige plek geweest in of na bij dat restaurant?

Hier staat wat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-05 16:39
Komt mij erg bekend voor, vooral het gedeelte van 'dit accessoire is niet geoptimaliseerd voor deze iphone' .

Waarschijnlijk is de dock connector in de iphone nat geworden en zit er een kortsluiting/lekstroom achter de connector. Dus op de pinnetjes die je vanaf de buitenkant niet kan zien.

Maak je telefoon eens open en controleer dit zou ik zeggen, grote kans dat je met het schoonmaken van de pinnetjes aan de achterkant van de connector het probleem al oplost.

[Voor 5% gewijzigd door DustMan4u op 19-06-2011 17:53]

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 07:31
het lijkt erop dat je home knop juist vrijwel continu wordt ingedrukt.../ vast zit.
dat verklaart namelijk de stembedieningsactivatie, screenshots nemen als je de aan/uit knop indrukt, rebooten doet hij omdat je dan eigenlijk de aan/uit knop icm de home knop indrukt, wat een reboot geeft.

Of neem contact op met http://www.iphonerepairservice.nl
Heb daar zelf ook goede ervaringen mee. Wellicht dat ze het snel voor je kunnen fixen voor de 'homeknop werkt niet goed' prijs van 49 euro.

[Voor 25% gewijzigd door StanTheMan op 19-06-2011 18:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-05 16:39
StanTheMan schreef op zondag 19 juni 2011 @ 18:12:
het lijkt erop dat je home knop juist vrijwel continu wordt ingedrukt.../ vast zit.
dat verklaart namelijk de stembedieningsactivatie, screenshots nemen als je de aan/uit knop indrukt, rebooten doet hij omdat je dan eigenlijk de aan/uit knop icm de home knop indrukt, wat een reboot geeft.

Of neem contact op met http://www.iphonerepairservice.nl
Heb daar zelf ook goede ervaringen mee. Wellicht dat ze het snel voor je kunnen fixen voor de 'homeknop werkt niet goed' prijs van 49 euro.
En waar zit de home knop op aangesloten -> op de dock connector. Aangezien de foutmelding 'dit accessoire is niet geoptimaliseerd voor deze iphone' in 99% van de gevallen wordt veroorzaakt door de dock connector verwacht ik het probleem hier eerder dan in de home button zelf.

Mocht je er zelf niet uit komen kan ik je evt ook wel helpen. Heb zelf veel ervaring met het repareren van iphones.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee