Toon posts:

hoe horizontale lijn uit mijn monitor weg krijgen?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een dual monitor opstelling maar ik krijg die lijn uit mijn monitor niet weg, hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderd

tft kopen?

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:21

Arjan A

Cenosillicafoob

Uit welke van de twee monitoren?
Het kan best zijn dat de monitor waarin die lijn zit een Trinitron-achtige monitor is. Een electrotechnicus bij ons op het werk heeft een sverteld dat Triniton monitoren herkenbaar zijn omdat er snel een lijn in zit. Dat zou met een rooster van draadjes temaken hebben, en bij transport kunnen twee draadjes dan tegen elkaar komen, waardoor die lijn ontstaat. Ik weet niet of het bullshit is wat ik hier verkoop, maar die jongen heeft dus een tijdlang in een wit pak rondgelopen bij een chipfabrikant, dus waarschijnlijk weet hij er wel *iets* vanaf.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Topicstarter
eh, ja een triniton monitor heeft zo en zo een 2x een lijn in het beeld, daar is hij namelijk in op gehangen, maar deze beweegt ook nog eens in tegenover gestelde richting van de lijn op de rechter monitor!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 23:41

Klippy

Still Game

Op maandag 19 maart 2001 00:22 schreef cyberkiller het volgende:
eh, ja een triniton monitor heeft zo en zo een 2x een lijn in het beeld, daar is hij namelijk in op gehangen, maar deze beweegt ook nog eens in tegenover gestelde richting van de lijn op de rechter monitor!
Aaahhh, nu is t me duidelijk :?
Maar was t niet zo dat ie hier en daar een 3x en lijn had? >:)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Als je 2 horizontale lijnen hebt in 1 monitor die niet "bewegen" over het scherm, dan heb je een Trinitron of DiamondTron beeldbuis :). Dat is bij die dingen altijd zo, niks aan te doen en hoort ook zo. Maar als je een bewegende lijn over het scherm hebt, dan heeft die monitor last van een magnetisch veld van een ander apparaat (in dit geval die andere monitor). Wat dan helpt is een metalen plaat tussen de 2 monitoren in zetten, of de dingen verder uit elkaar zetten natuurlijk >:). Ook kun je je systeemkast tussen de 2 monitoren inzetten, dat helpt ook. Als het goed is is dan het bewegende lijntje weg :).

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:57
Op zondag 18 maart 2001 23:35 schreef cyberkiller het volgende:
Ik heb dus een dual monitor opstelling maar ik krijg die lijn uit mijn monitor niet weg, hoe kan ik dit oplossen?
Ik denk dat ik wel weet wat je bedoeld. Ik heb dat ook gehad toen ik twee monitoren naast mekaar zette... Ik kreeg in de linker monitor een van beneden naar boven bewegende lijn te zien... Dat hield op zodra ik de andere monitor uitzette... Het heeft dan dus iets te maken met afscherming van de monitor... Oftewel, monitor beter afschermen (hoe weet ik niet...), of de monitoren verder uit mekaar zetten...

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:06
Zet de refresh rates van beide monitoren gelijk... dat moet het doen..

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Pagina: 1