Acties:
  • 0Henk 'm!

• stefan-smit20
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-04 13:16
Hallo allemaal,

heb sinds kort een thomson TG789vn van kpn, achteraf had ik hem nooit moeten nemen want portforwarding is geblokkeert :S. behalve dat is het een mooie router.
de thomson zendt een draadloos signaal uit die op de beneden verdieping goed te ontvangen is.
echter, op de bovenverdieping niet. nou heb ik een linksys wap54G die ik vroeger gebruikte met een oudere kpn router. deze wil ik nu boven zetten zodat daar het netwerk wordt uitgezonden. maar ik zou wel graag willen dat een laptop/mobiel automatisch verwisseld naar het sterkste signaal zonder dat de verbinding verbreekt.
onderstaande plaatje laadt mijn netwerk set-up zien :

de switch is een simpel dingetje namelijk de Konig 8 port ethernet switch CMP-EHUB25.
ik heb de FAQ al gelezen en de howto al geprobeert maar ik kom er niet uit.
ik hoop dat iemand mij kan en wil helpen.

Alvast bedankt!
groeten,
Stefan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:51
stefan-smit20 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:50:
maar ik zou wel graag willen dat een laptop/mobiel automatisch verwisseld naar het sterkste signaal zonder dat de verbinding verbreekt.
Beide apparaten (thompson en linksys) hetzelfde ssid, wachtwoord en encryptie geven en klaar.
Beide apparaten mogen het dezelfde kanaal zitten, maar hoeft niet.

[Voor 5% gewijzigd door job op 19-06-2011 14:56. Reden: uitbreiding & correctie]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20
Geef eerst de WAP54G een IP-adres in hetzelfde subnet als de Thomson. Configureer daarna gewoon dezelfde SSID (netwerknaam), encryptie (WEP/WPA/WPA2) en wachtwoord. Pas het kanaal even aan zodat het niet (of zo min mogelijk) interfereert met de Thomson. Clients maken automatisch verbinding met het sterkste Access Point.

[Voor 11% gewijzigd door Petervanakelyen op 19-06-2011 14:58]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• stefan-smit20
Petervanakelyen schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:58:
Geef eerst de WAP54G een IP-adres in hetzelfde subnet als de Thomson. Configureer daarna gewoon dezelfde SSID (netwerknaam), encryptie (WEP/WPA/WPA2) en wachtwoord. Pas het kanaal even aan zodat het niet (of zo min mogelijk) interfereert met de Thomson. Clients maken automatisch verbinding met het sterkste Access Point.
bedankt voor de reacties,
de thomson zendt uit op kanaal 11, de linksys op 6, goed toch?
wachtwoord is nu het zelfde, maakt het uit wat voor wachtwoord het is? ( wpa, wpa2, wpa mixed etc.)
dan het ip: het ip van de thomson is 192.168.2.254, van de linksys 192.168.1.245
moet ik de linksys dan instellen op bijvoorbeeld 192.168.2.200 ?
klopt het dat ik dat ip hier moet invullen?

en dan bij IP of default gateway?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20
Vul het volgende in:

IP Address: 192.168.2.200
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.2.254

Je moet kijken welk beveiligingstype de Thomson gebruikt (WEP/WPA/WPA2, AES/TKIP) en exact hetzelfde instellen op de linksys. Je gebruikt eveneens hetzelfde wachtwoord en dezelfde SSID (netwerknaam).

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• stefan-smit20
Petervanakelyen schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:32:
Vul het volgende in:

IP Address: 192.168.2.200
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.2.254

Je moet kijken welk beveiligingstype de Thomson gebruikt (WEP/WPA/WPA2, AES/TKIP) en exact hetzelfde instellen op de linksys. Je gebruikt eveneens hetzelfde wachtwoord en dezelfde SSID (netwerknaam).
THANK YOU _/-\o_ (A)
eigenlijk best simpel, maar je moet het even weten :P

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 16:07

itsalwaysme

Graast voor DB

stefan-smit20 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:50:
heb sinds kort een thomson TG789vn van kpn, achteraf had ik hem nooit moeten nemen want portforwarding is geblokkeert :S. behalve dat is het een mooie router.
....
Poortforwarding is helemaal niet geblokkeerd. Het gaat wat anders dan andere routers, maar het kan wel degelijk. Ook in de versie van KPN.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• stefan-smit20
itsalwaysme schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:20:
[...]

Poortforwarding is helemaal niet geblokkeerd. Het gaat wat anders dan andere routers, maar het kan wel degelijk. Ook in de versie van KPN.
het kan ook wel, alleen dan komt de ingebouwde firewall om het hoekjje kijken...
want als ik verbinding probeerde te maken met die poort, dan kwam er te staat ''Connection Refused'' en ja windows firewall en kaspersky stonden uit.
als jij weet hoe het moet? share it please?

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 19:09
Ik heb een zelfde situatie gehad met een standaard telfort modem (van zyxel)
beneden wel bereik maar boven niet.
Ik heb boven een d-link router neergezet, en die een eigen netwerk gegeven (home 2 zeg maar)
Als ik met mijn mobiel (galaxy s2) van boven naar beneden loop blijf ik gewoon een verbinding houden met dat wifi netwerk dat het sterkst is.
Misschien dat met andere telefoons, tablets of laptops een andere ervaring is, maar dat heb ik nog niet geprobeerd (gisteren geinstalleerd) Ik ben niet zo'n wizzkid, dus beide modems een zelfde netwerk configureren gaat mij boven de pet... voorlopig.
p.s. ik ben benieuwd naard e ervaringen met de thomson router, want onze kabelaar geeft die ook uit en ik wil wellicht een keer overstappen... ik lees zeer diverse ervaringen, maar de slechte hebben met KPN firmware/netwerkinstellingen te maken? Ik wil er geen topic kaap van maken dus reacties graag via PM, o.i.d.

[Voor 20% gewijzigd door HvdBent op 24-06-2011 08:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stefan-smit20
HvdBent schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 08:42:
Ik heb een zelfde situatie gehad met een standaard telfort modem (van zyxel)
beneden wel bereik maar boven niet.
Ik heb boven een d-link router neergezet, en die een eigen netwerk gegeven (home 2 zeg maar)
Als ik met mijn mobiel (galaxy s2) van boven naar beneden loop blijf ik gewoon een verbinding houden met dat wifi netwerk dat het sterkst is.
Misschien dat met andere telefoons, tablets of laptops een andere ervaring is, maar dat heb ik nog niet geprobeerd (gisteren geinstalleerd) Ik ben niet zo'n wizzkid, dus beide modems een zelfde netwerk configureren gaat mij boven de pet... voorlopig.
p.s. ik ben benieuwd naard e ervaringen met de thomson router, want onze kabelaar geeft die ook uit en ik wil wellicht een keer overstappen... ik lees zeer diverse ervaringen, maar de slechte hebben met KPN firmware/netwerkinstellingen te maken? Ik wil er geen topic kaap van maken dus reacties graag via PM, o.i.d.
ik heb zelf thuis 2 laptops, 1 mobiel (htc desire) en een nintendo dsi xl ( van me broer).\
alles werkt hier perfect, alle apparaten wisselen automatisch van netwerk wanneer dat bereik sterker is, en de verbinding gaat niet verloren tijdens het wisselen.
ik ben zelf 16 jaar, en heb zelf het hele netwerk geconfigureerd, maarja ik heb al vanaf groep 6 wat met computers. heb zelf ook een hackintosch pc ( oud beestje van 10 jaar oud ofzo en alles loopt lekker ) en me eigen laptop dualboot win7 en osx. allemaal zelf geïnstalleerd. maarja terug komend op het netwerk.
het is eigelijk heel makkelijk in te stellen, je moet alleen wat kennis opdoen en een beetje tutorials lezen.
me ervaring met kpn + de thomson is gematigd:
ik kreeg alles mooi thuisgestuurd in een mooie doos en alles zat er in, zowel kabels, muur bevestiging en een installatie cd.
in de brief stond duidelijk dat we het pas op een bepaalde datum mochten aansluiten. goed duidelijk dus.
na alles aangesloten te hebben ( het was inmiddels 4 uur, kwam net van school ) de router opgestart.
en toen kwamen de problemen, internet deed het niet en we konden niet bellen maar wel gebeld worden. ik alles nog even nakijken, en uiteindelijk kpn gebeld. daar hebben ze alles doorgelopen met mij, dus de aansluitingen enzo en de lampjes die branden. uiteindelijk zeiden ze ja doe maar hardreset en we bellen over half uur weer. na een uur nog niks gehoord. ik weer bellen met kpn kreeg ik eindelijk een slim persoon aan de lijn en die kwam er achter dat ons abonnement werd omgezet die dag en dat kon een hele dag duren. ik moest dus gewoon maar even tot de volgende ochtend wachten en kijken of ik dan wel internet had -_- uiteindelijk liep alles lekker de volgende dag.
maar zoals ik al eerder heb aangegeven, portforwarding werkt niet omdat de ingebouwde firewall van de router het blokkeert.
maar op zich ik ben niet ontevreden met de router maar ook niet tevreden.
hoop dat je er wat aan hebt. voor eventuele vragen; dm :D
en als iemand nog oplossing heeft voor portforwarding, berichtje sturen mag altijd !
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee