Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:23
Afgelopen vrijdag heb ik vanuit een luchtballon wat foto's geschoten.

1. Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2627/5848057529_cbbb98a8a7_b.jpg

2. Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2427/5848057669_d494f989cf_b.jpg

3. Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3239/5848057797_e5fd286ee7_b.jpg

4. Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5116/5848057891_a69fe54f77_b.jpg

5. Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5234/5848617224_732891c678_b.jpg

6. Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5196/5848058075_456ef38e8c_b.jpg

7. Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5263/5848617416_9b6a346724_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Nummer 3, 5 en 7 vind ik het sterkst uit je serie. Het lijnenspel uit foto 7 is mooi om te zien. De andere foto's uit je serie vind ik iets minder bijzonder en een beetje eentonig. Let goed op met consistentie in witbalans en contrast, foto 4 oogt wat "flets" in vergelijking met foto 7. Wat ik een beetje mis in je post is wat je zelf van de foto's vindt, in welk deel van het Nederland het was, enz. (iets uitgebreidere beschrijving erbij). Let ook op de maximale breedte van 640 pixels op het forum, anders krijg je er een rode rand omheen zoals nu :)

[ Voor 11% gewijzigd door Nordlys op 19-06-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Sommigen zijn wel leuk gekaderd, maar ze zien er nogal bleek en simpel uit. Je had ze wel iets mogen nabewerken van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09 17:45
Er zitten wat mooie 'abstract' achtig gekaderde shots tussen, maar wat mij een beetje tegenstaat is de kwaliteit v/d foto's. Ze lijken mij een beetje teveel gecomprimeerd. Daarbij ben ik van mening dat juist zulke foto's er op groot (i.i.g. 1000px) er een stuk beter uit zien.

Verder vind ik ze ook een beetje flets. Iets meer saturation kan geen kwaad denk ik.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik vind de eerste en de laatste erg mooi (lijnenspel).

De andere doen mij niets, te saai, ik denk dat het iets te maken heeft met het feit dat de hoek zo klein is (of groot) recht naar beneden dus.

[ Voor 37% gewijzigd door Flagg op 21-06-2011 14:45 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:56
jij hebt echt een supergoed oog voor compositie. het enige dat ik een beetje minder vind, is het perspectief in foto's 1 en 6, ik denk dat je daar nog net iets te dicht opzat. Die dieptewerking doet wat af aan de elegante compositie en vlakverdeling. Deze reeks is voor mij showcasewaardig.

[ Voor 7% gewijzigd door Teun_2 op 21-06-2011 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Ben het wel een beetje met teun eens. De composities zijn erg goed. echt showcase.. het zit er een beetje tegen aan. De platen spreken niet echt qua kleur ze zijn vrij 'vlak' (goh.. :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het concept echt geweldig. Alleen ik heb iets tegen groen in foto's. Vind het een verschrikkelijke kleur. Zo overheersend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik het wel heel erg leuk vind om alle reacties zo te lezen. De foto's roepen duidelijk discussie op en dat vind ik dan persoonlijk wel weer een pluspunt.

Er zitten voor mij een paar hele sterke foto's tussen, met mooie vlakverdelingen. Zeker in die foto's vind ik de keuze voor een vierkante uitsnede ook heel goed uitpakken. Toch wil ik ook nog wat kritische kanttekeningen plaatsen.

-1- Van mij had deze veel schuiner gemogen. Daarnaast zou ik de foto ook van een hoger punt genomen hebben. (Uiteraard snap ik dat je dan niet precies deze foto krijgt, want jij kon vast niet even de ballon een meter of 30 hoger parkeren.)
Om het anders te zeggen, ik had hier graag wat meer perspectief gezien.

-2- Van mij had deze wat ruimer gekaderd mogen worden.

-3- Dit vind ik een van de beste van de serie. Wat mij betreft inderdaad een showcase foto.

-4- Een net niet foto. Niet recht van boven en geen perspectief. Hier had je meer een keuze moeten maken wat je wilde.

-5- De rode tractor is te klein om de aandacht echt te trekken, maar te groot om niet op te vallen.

-6- Geen idee wat ik er van moet zeggen.

-7- Wat mij betreft samen met 3 de beste van de serie. Deze had iets ruimer gekaderd mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:38
"Voor vluchten die gebruikt worden voor het vervoer van personen of goederen is ook geen vergunning nodig. Hierbij geldt dat de plaats van bestemming of vertrek buiten Nederland is. Of bij een vlucht tussen twee plaatsen in Nederland dient de vlucht in overeenstemming zijn met een gepubliceerde dienstregeling."

Volgens mij is dat dus geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

TranceSetter schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 22:32:
[...]

"Voor vluchten die gebruikt worden voor het vervoer van personen of goederen is ook geen vergunning nodig. Hierbij geldt dat de plaats van bestemming of vertrek buiten Nederland is. Of bij een vlucht tussen twee plaatsen in Nederland dient de vlucht in overeenstemming zijn met een gepubliceerde dienstregeling."

Volgens mij is dat dus geen probleem :)
Het contact welke ik heb gehad met het ministerie van defensie leerde mij dat het toch nodig was...
Maar goed, ik wilde het ook op meerdere manieren gebruiken dus heb ik die vergunning maar aangevraagd.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je geen foto's maakt van "bepaalde" gebieden en de foto's alleen bedoeld zijn voor prive gebruik, heb je geen vergunning nodig.
De regels zijn inderdaad vreselijk onduidelijk en meerdere vragen aan het IVW en het ministerie van defensie, leveren inderdaad verschillende antwoorden op. Let op: Regelgevende instantie in deze is het IVW en NIET het ministerie van defensie.

Stel het ministerie van defensie zegt dat je "De harskamp" niet mag fotograferen en het IVW zegt van wel, dan mag het dus wel. Het punt is alleen dat je het IVW op dit punt wellicht niet op zijn/haar woord kan/moet/wil vertrouwen.

Ga je foto's maken voor commercieel gebruik, dan kan het noodzakelijk zijn om een vergunning aan te vragen. Echter ook in dat geval kan het zijn dat het niet noodzakelijk is.

Mijn bronnen van informatie:
- Airwork
- Medepiloot die diverse fotoopdrachten heeft uitgevoerd en waarbij een keer een papierencontrole heeft plaats gevonden na een fotovlucht.
- Diverse documentatie noodzakelijk voor het behalen van mijn brevet
- Relevante paragrafen uit het AirLaw deel van het studiemateriaal voor het PPL brevet.
- Diverse EASA en JAR documenten
- Diverse publicaties op websites van diverse ministeries, het IVW en AIS Nederland

Disclaimer:
bla bla bla, geen juridisch advies, verantwoordelijkheid van de gezagvoerder van het luchtvaartuig, lezen relevante NOTAM's, gezond verstand en zo verder
Pagina: 1