Toon posts:

Denon AVR-2311 uit Amerika?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 411499

Topicstarter
Beste allemaal,

ik heb jullie hulp nodig!!!

ik ben in het bezit momenteel van een prachtige installatie:

denon 3801
dali blue cirlce 6006 (2x), c1000 (1x), 2002 (2x)

nu wil ik een home cinema set kopen en er werd mij geadviseerd om alleen een av receiver te kopen en bluray speler.

nu ben ik een vrouw, dus niet erg veel verstand van hifi, en kom er geen wijs meer uit. Ik lees diverse forums op internet en heb ook advies gevraagd. allen geven iets anders aan. (ben geweest bij hobo hifi, raf en nog andere kleinere hifi zaakjes).

er wordt mij geadviseerd:
denon avr 2311
denon avr 3311
yamaha vxr 667
onkyo 5008

wat adviseren jullie nu?

ik heb gegoogled op denon avr 2311 en zie dat deze uit amerika vele malen goedkoper is dan vanuit nederland!!! in nl betaal ik 800 euro, in duitsland 650 en in amerika 350euro.

wanneer ik hem in amerika koop dan zijn de verzendkosten 80e, al met al toch nog goedkoper. maar is deze wel in nederland te gebruiken/.

ik hoop dat jullie mij een advies geven. ik wil graag de kwaliteit van mijn boxen optmaal gebruiken en heb een budget van 800euro voor de receiver, als het voor minder kan, dan graag!!!!

dank jullie wel allemaal!!!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:29

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een heel raar lijstje met adviezen vind.
De Yamaha RX-V667 is eigenlijk een instapmodel met een adviesprijs van net over de 300 euro. Dan heb je de Denon AVR-2311 wat instap mid-end is en de AVR-3311 wat exact mid-end is. En als laatste de Onkyo TX-NR5008 welke het topmodel is welke je zo'n 1700 euro gaat kosten. Dat is nogal geen verschil. Je hebt vijf Yamaha's voor één Onkyo.

Welke receiver het beste is kan niet zo gezegd worden, want dat is afhankelijk van het budget en de eisen waar het apparaat aan moet voldoen. Ik kan zo ook niets zeggen over of de Denon AVR-2311 goed genoeg is aangezien ik zo niets over de Dali's kan vinden. Maar als het speakers zijn welke niet lastig zijn aan te sturen - dus niet onder de 4 Ohm dippen en een gevoeligheid van minder dan 85 dB - dan gaat zo'n AVR-2311 met gemak werken.

Overigens zou ik niets uit Amerika laten komen of het moet echt niet anders kunnen. Over de AVR-2311 heb ik niet veel gelezen qua problemen, maar over de AVR-3311 des te meer. Zou jammer zijn als je AVR-2311 uit Amerika kapot gaat, want dan moet je voor de garantie ook daar aankloppen. De Nederlandse importeur kijkt daar best strikt naar namelijk. Het apparaat kan in Nederland werken alleen heb je wel een converter nodig. Amerikaanse apparatuur werkt namelijk op 120 Volt - 60 Hz en niet op onze 230 Volt - 50 Hz. Verder heb je nog de bijkomende kosten voor als je iets uit Amerika laat komen. De verzendkosten zijn dan 80 euro, maar vergeet niet dat je ook nog eens BTW en invoerrechten moet betalen over het apparaat plus de verzendkosten. Dus al met al zal het apparaat iets goedkoper zijn, maar er zitten nogal wat nadelen aan.

Als je dichtbij de Duitse grens woont of het niet erg vind om voor die 150 euro een stukje te rijden zou ik eerder naar Duitsland gaan. Dat is ook iets verder rijden voor garantie, maar dat is nog te doen. Verder is een Duits model voor 100% gelijk aan een Nederlands model en gaat het zonder problemen werken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Maksietje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08-2022

Maksietje

Keer je om en kijk vooruit

Ik zou ze ook niet uit amerika halen. Duitsland of Nederland word dus de keuze.

Maar wat betreft jouw receiver, ik vraag me af wat je er eigenlijk mee wilt doen. Is de oude kapot gegaan en heb je een nieuwe nodig. Of wil je een nieuwe om iets extra's er mee toe doen?

Life is all about priorities!!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Meer over de speakers hier:
http://dali-speakers.com/...e%20series%20brochure.pdf

Die zou je inderdaad zo aan een andere receiver kunnen knopen. Maar een 3801 is een lekkere dikke bak, als je die wil vervangen moet je m.i. toch echt wel in de prijsklasse 1000+ kijken. Een andere optie die je zeker hebt is een blu-ray speler kopen met analoog surround uit en de surround in op de 3801 gebruiken. Dan doet de blu-ray speler het DTS-MA etc verhaal ipv de receiver.

edit: paar voorbeelden:
Samsung BD-D6900
Oppo BDP-93

Bij huidige modellen is de multichannel analoog uit helaas vaak weggelaten dus de keuze is niet al te breed.

[Voor 14% gewijzigd door wagenveld op 21-06-2011 13:36]

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 14:50
wagenveld schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:06:
Meer over de speakers hier:
http://dali-speakers.com/...e%20series%20brochure.pdf

Die zou je inderdaad zo aan een andere receiver kunnen knopen. Maar een 3801 is een lekkere dikke bak, als je die wil vervangen moet je m.i. toch echt wel in de prijsklasse 1000+ kijken. Een andere optie die je zeker hebt is een blu-ray speler kopen met analoog surround uit en de surround in op de 3801 gebruiken. Dan doet de blu-ray speler het DTS-MA etc verhaal ipv de receiver.

edit: paar voorbeelden:
Samsung BD-D6900
Oppo BDP-93

Bij huidige modellen is de multichannel analoog uit helaas vaak weggelaten dus de keuze is niet al te breed.
In principe ben ik het eens met bovenstaande. (ik doe hetzelfde met mijn 3805) Alleen heeft de 3801 een audio delay instelling? Of hebben die blu-ray spelers een audio delay instelling. Op één van de twee zul je het nodig hebben anders loopt je geluid zeer waarschijnlijk niet synchroon met je beeld. (ervan uitgaande dat je een LCD/plasma hebt)

Let ook op dat je huidige speakers 4ohm gespecificeerd zijn. In principe kun je die wel op een 6-8ohm versterker aansluiten, maar dan moet die versterker wel genoeg reserve hebben en niet te warm worden bij een redelijk volume. Een 2311 zou ik niet snel nemen ook heeft die behoorlijke specificaties op het versterkerdeel. Hierdoor denk ik dat je zeker beter de analoge outputs van een blu-ray speler op je huidige versterker aan kunt sluiten.

[Voor 16% gewijzigd door lexi op 22-06-2011 09:51]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:29

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Voordeel is wel dat de gevoeligheid redelijk hoog ligt met waarden over de 90 dB. En die 4 Ohm nominaal hoeft het probleem niet te zijn, de vraag is hoeveel en hoe vaak de speakers gaan dippen naar onder die 4 Ohm en wellicht onder de 3 Ohm. Als je nagaat dat er ook speakers zijn die nominaal 8 Ohm zijn en dat die de 2.9 Ohm aantikken. Maar goed, Dali heeft dat niet opgegeven dus dat is gewoon gissen. Een AVR-2311 zou denk ik nog wel moeten lukken, de Yamaha zou door de specificaties voor mij sowieso al afvallen.

Alleen... wendydec heeft hier deze post/topic gemaakt en sindsdien heeft ze niet meer ingelogd. Beetje jammer..

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 14:50
FeaR schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:58:
....knip....

Alleen... wendydec heeft hier deze post/topic gemaakt en sindsdien heeft ze niet meer ingelogd. Beetje jammer..
En waarschijnlijk hetzelfde verhaal op 5 fora geplaatst.....
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee