Toon posts:

Win7 upgrade install zonder XP install truckje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• clemento
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-04 18:40
Ik een handig trucje heb ontdekt die ik graag wil delen.
Het zit zo:
Heb pas een PB DOT-SE netbook. Door een stom foutje met het installeren van ubuntu was win7 starter compleet verdwenen. Ik had wel de beschikking over een Win7 upgrade DVD en een OEM XP DVD maar die wilde met geen mogelijkheid een installatie uitvoeren op netbook. Win2flash geprobeerd etc. Voor de schijf waren drivers nodig was de melding en die kon ik niet laden.
Wat was het trucje:
- Op een andere PC heb ik de OEM XP geïnstalleerd en niet geactiveerd
- Daarna Win7 upgrade uitgevoerd en ook niet geactiveerd
- Van de partitie een ghost image gemaakt
- Deze gezet op de partitie waar ik WIN7 upgrade had geinstaleed maar niet kon activeren (ivm geen XP installatie)
- Netbook opgestart met systeemherstel en systeem kon niet herstellen natuurlijk
- Daarna Win7 Upgrade opnieuw gestart en nieuwe installatie gedaan over "oude" installatie heen
- Wonder boven wonder de activatie licentie wordt gevalideerd en windows 7 Ultimate start gewoon op!
- Ook de online validatie gaat zonder problemen.

Met dit trucje kun je dus een upgrade installeren zonder dat het een echte upgrade is, de installatie was namelijk van een andere pc afkomstig.

edit: foutje in titel: truckje moet zijn trucje :)

[Voor 3% gewijzigd door clemento op 19-06-2011 13:25. Reden: foutje in titel topic]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:00
Waarom heb je niet gewoon 2x de upgrade uitgevoerd? Eerste keer zonder serienummer, daarna nog een keer de install met serienummer...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gero71
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
Dit kan allemaal inderdaad ook gewoon op 1 pc en je Win7 upgrade dvd, zonder moeilijk te doen met xp, images, systeemherstel, etc.

http://www.google.nl/sear...7l0l1l1l2l208l943l0.4.2l6

[Voor 4% gewijzigd door Gero71 op 19-06-2011 14:05]

Misery and hate will kill us all.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• clemento
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-04 18:40
Gero71 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:04:
Dit kan allemaal inderdaad ook gewoon op 1 pc en je Win7 upgrade dvd, zonder moeilijk te doen met xp, images, systeemherstel, etc.

http://www.google.nl/sear...7l0l1l1l2l208l943l0.4.2l6
Dat heb ik allemaal geprobeerd maar de Win7 dvd checkt of er een oud besturing systeem aanwezig is. Doe je een verse installatie zonder XP dan gaat het niet werken. De Win7 upgrade heb ik via surfspot.nl en die zijn apart beveiligd.

Anoniem: 205940

Volgens mij kun je bij die Win7 Upgrade ergens in het begin van de installatie ook voor een schone install kiezen (op een lege harddisk of eerst formatteren). Tijdens de installatie moet je dan niet je license key invullen, dat is een upgrade license en die wordt dan niet geaccepteerd. Maar je kunt die stap overslaan. Later in Windows kun je hem dan alsnog invullen en dan wordt hij wel geaccepteerd.

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:17
clemento schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:37:
[...]

Dat heb ik allemaal geprobeerd maar de Win7 dvd checkt of er een oud besturing systeem aanwezig is. Doe je een verse installatie zonder XP dan gaat het niet werken. De Win7 upgrade heb ik via surfspot.nl en die zijn apart beveiligd.
Ik heb mijn Windows 7 upgrades ook via Surfspot en kan je vertellen dat de hier boven genoemde manier wel werkt. Ik heb het namelijk op twee computers gedaan.

Waar een wil is, is een stopcontact....

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee