Toon posts:

Suggesties of aanpassingen voor nieuw systeem.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leanotsoynus
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08-2011
Probleemstelling

Op dit moment werk ik met een iMac. Het model is relatief oud, systeem is inmiddels 3 jaar geleden gekocht. Ik ben er nog steeds zeer tevreden over. Helaas zijn de prestaties voor mij op dit moment niet goed genoeg ik wil wat meer power! Onder andere voor muziekproductie, games en videobewerking.

Huidige systeemspecificaties zien er zo uit:

2.4 GHz Intel Core 2 Duo
2 GB Mhz DDR2 SDRAM
ATI Radeon HD 2400 XT

Harde schijf is 250GB. Ik heb daarnaast nog een 2TB externe harde schijf staan die ik gebruik voor het grote opslag.

Op dit moment game ik op consoles, ik wil ook gebruik maken van de PC als game platform. Helaas is mijn iMac daar niet geheel geschikt voor.

Systeem wat ik wil gaan aanschaffen:

Fractal Design Define R3 (Wit) - € 101
Asus P8P67 PRO (REV.3.1) - € 143.40
Intel Core i5 2500K Boxed - € 174
Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8 - € 77.90
Asus MATRIX 5870 P/2DIS/2GD5 - € 262,25
OCZ StealthXStream II 600W - € 56,21
Samsung SH-S222L - € 29

Ik heb een externe harde schijf van 2TB die ik uit de case ga halen voor opslag.

Totaal: € 828,66

Hier is ook een lijst te vinden met linkjes: gallery: Leanotsoynus

Onderbouwing

Nu komt het probleem, het is een tijd geleden dat ik mij in computeronderdelen heb verdiept, ik heb met een stel collega's deze lijst gemaakt. Nu heb ik zelf een andere videokaart gekozen, deze kwam het beste uit vrij veel reviews etc.

Mijn vraag is dan ook eigenlijk of deze combinatie onderdelen goed gaan werken en of er nergens een bottleneck zit.

Toetsenbord en muis heb ik, dus deze hoef ik nog niet apart aan te schaffen. Op dit moment maak ik naast mijn iMac gebruik van een 24" scherm. Ik ben van plan deze te gaan gebruiken.

Budget

Mijn budget is maximaal € 1000

Doel

Gamen, videobewerking, muziekproductie en vooral multitasken. Op mijn huidige systeem is multitasken vrij lastig en vrijwel niet goed te doen.

Vraag / twijfelpunten

Op dit moment ben ik niet zeker van de 'power' die achter dit systeem gaat zitten, wat ik kan ik ervan verwachten bijvoorbeeld?

Mijn vraag is ook of dit systeem mij een aantal jaar gaat helpen, ik wil niet over een jaar weer een nieuw systeem aanschaffen. Er is nog ruimte qua kosten, dus als er nog andere onderdelen zijn die ik kan aanschaffen hoor ik dat graag!

[Voor 5% gewijzigd door Leanotsoynus op 19-06-2011 12:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mark.
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-07-2018

Mark.

Defensor

Tja... je geeft het al zelf aan dat je eigenlijk al je keuze hebt gemaakt vwb een nieuwe computer dus wat voor meerwaarde heeft ons advies dan?

Als ik alleen maar naar je iMac kijk dan voldoet die nog prima voor games en het is uiteindelijk aan jou om te bepalen wat voor jou genoeg is en ik merk toch dat bij jou de nadruk op gamen komt te liggen en je vanwege externe gedachtes het aloude idee hebt dat de Mac niet voor gamen geschikt is. :)

De mens wikt maar God beschikt.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee